Kortom? De kans op een koude winter is normaal zo'n 20%. Die kans mogen we dit jaar verdubbelen.
Posted by Jan Paul at 9:29 AM
Sorry?
Ik heb een aantal draadjes geleden eens uitgezocht wart voort winters er op een extreme november volgde. Zowel extreem koud als extreem warm werd meestal gevolg door een normale winter (op basis van hellman), het aantal wat extremere winters is voor beiden gelijk al lijkt het er op dat een zachte november wat extremere zachte winters en wat minder extreme strenge winters heeft. Kan natuurlijk komen doordat een zacht november minder hellmann punten toevoegt maar dat lijkt niet alleen een rol te spelen.
wat de pluimen betreft, ik had gewoon ene bak bier moeten zetten op een hoge control, dat veranderende gedrag van control en in mindere mate oper is een vaststaand feit geworden zo lijkt het. Ik vermoed dat die bij de volgende run wel weer omlaag zal gaan . Ik zie alleen niet wara iedereen die zo winter liefhebber is de pluimen "mooi" vind, volgens mij zijn ze gewoon gemiddeld voor de tijd van het jaar.
Ardennen tot +5° (Mont Rigi) nu en binnenland en Kempen tot -5° (Kleine-Brogel) alhoewel het op beide plaatsen helder is
Hier een kaart van de nieuwe ECMWF 0z van 25/11 om 12u 's middags | Gewijzigd: 16 november 2011, 08:45 uur, door jones
In de provincie Noord Holland.
Bron;RTL Nieuws.
Is toch wel bijzonder dat het westen 1 nacht vorst heeft en gelijk ongelukken heeft
Hier in het noorden een keer geen nachtvorst, nog steeds wel gevoelstemperaturen die aan de koude zijn.. | Gewijzigd: 16 november 2011, 08:42 uur, door Roan
Daarom is het begrip "horror"-winter ook zo subjectief. Maar hou er rekening mee dat het de laatste winters in het zuiden vaak kouder was dan bij jullie in het noorden. | Gewijzigd: 16 november 2011, 08:45 uur, door jcroon
onzin natuurlijk..
Hellmannetjes 2010/2011
1. Twenthe 132.4
2. Nieuw Beerta 131.8
3. Hupsel 123.3
4. Hoogeveen 122.3
5. Eelde 120.4
Hellmannetjes 2009/2010
1. (1.) Nieuw Beerta (152,3)
2. (2.) Eelde (141,0)
3. (3.) Twenthe (138,3)
4. (4.) Hoogeveen (137,5)
5. (5.) Hupsel (130,7)
Ardennen tot +5° (Mont Rigi) nu en binnenland en Kempen tot -5° (Kleine-Brogel) alhoewel het op beide plaatsen helder is
Bedoel je deze morgen???
Klopt wel. Ik woon 10 km van Mont Rigi en hier is het -6 deze morgen. | Gewijzigd: 16 november 2011, 10:02 uur, door Eifel
En ja ik weet dat het morgen weer anders is. Maar goed dat hebben we met alle kaarten toch?.
Ik ook hoor. Laat die strenge winter maar komen!
Maar ik bedoelde niet dat het in de volgende run anders is, maar dat de temperatuurvermelding op het kaartje dat jij poste er maar 1 van de ...tig berekeningen van 1 run. Het kan net zo goed één van de andere berekeningen uit dezelfde run worden.
Ik hoop het van harte, maar, maar , maar, als het zuidelijke laag met gelijke isobaren aan de depressie boven Schotland blijft verbonden komen we niet in een NO-stroming. Een echte dooi-aanval (als er al vorst geweest is) als het zuidelijke laag opvult.
Maar dromen mogen we allemaal.
http://www2.wetterspiegel.de/de/europa/deutschland/90.html
idd
Wat mij bijv.vorige winter opviel tijdens mijn verhuizing was dat tijdens mijn rit
naar Westelbeers (onder oirschot) de temp.opliep met gemid. zo'n 5 graden.
Dit gedurende periode van 2,5 a 3 maanden.(dec-febr.)
Natuurlijk wist ik wel dat dat gebeuren zou,maar toch.....
Ik herinner dat we de 2 winters (beide) daarvoor wel veel meer en langer blijvend liggende
sneeuw hadden in Brabant,dan ins noorden des landes | Gewijzigd: 16 november 2011, 10:29 uur, door albalinda
http://www2.wetterspiegel.de/de/europa/deutschland/90.html
De sneeuw gaat dichterbij komen
Grote kans dat die 10 graden gaat stijgen, zoals die al vaker heeft gedaan.
was lekker fris, iedereen lekker krabben
Nu pas? Voor mij was het vanochtend al de derde keer deze "winter". Alhoewel ik het idee had dat het iets minder koud was dan gisteren.
OT Dat die Russische Beer maar rustig aan doet en zorgt dat ie voldoende vet/koureserves opbouwd. Des te langer houdt hij het vol.