Hee Jan, mogen we ook weten welke collega van jou dit "stuk" had geschreven?
Volgens mij staat dat bij die van het KNMI erbij vermeld. 'De contourlijnen zijn geïnterpoleerde meetwaarden van de stations. Lokaal kunnen verschillen optreden.'
Zonder ook maar de geringste intentie te hebben om in een oeverloze discussie te geraken. Dit is niet de maximum temperatuur voor 1 december, zoals je schrijft, maar dit is één van de ...tig mogelijke maximum temperaturen die ...tig modellen voor 1 december hebben berekend.
Let wel, ik heb geen enkel bezwaar tegen het plaatsen van kaartjes waarin de mogelijke temperatuur over 14 dagen tot 3 weken wordt vermeld, maar wees bewust dat dit geen verwachtingen zijn alsof het voor morgen is. | Gewijzigd: 16 november 2011, 08:20 uur, door Marga
Hmm. Nou ja, dat interpoleren doet iedereen op z'n eigen manier blijkbaar (zag dat het kaartje op buienradar weer andere lijnen had). Zou dan mooier zijn om zachte overgangen te gebruiken in plaats van harde zelf verzonnen lijnen. Of nog mooier zoals hier op O-O onder 'actueel weer' staat: gewoon de data per station geven.
Maar goed, dit gaat eigenlijk nergens over | Gewijzigd: 16 november 2011, 00:39 uur, door Simon Deurdorpe
Let wel, ik heb geen enkel bezwaar tegen het plaatsen van kaartjes waarin de mogelijke temperatuur over 14 dagen tot 3 weken wordt vermeld, maar wees bewust dat dit geen verwachtingen zijn alsof het voor morgen is.
Vergeet niet dat ik een winter liefhebber ben
En ja ik weet dat het morgen weer anders is. Maar goed dat hebben we met alle kaarten toch?. | Gewijzigd: 16 november 2011, 00:40 uur, door Eifel
http://sneeuwverwachting.sneeuwhoogte.nl/w...g_lange_termijn?
Ok, Johann dus met een eventueele winterse setting.
Hoop dat het gaat gebeuren.
En moest flink krabben net.
| Gewijzigd: 16 november 2011, 07:15 uur, door smarkie
- Oktober 2011 winterverwachting: Stabiel en rustig herfstweer met regelmatig neerslag
- November 2011 winterverwachting: De eerste weken hebben een te warme temperatuur dan wat normaal is voor de tijd van het jaar. Net na de helft van November wordt het kouder en is er kans op kleine winterse neerslag.
- December 2011 winterverwachting: Wederom te zachte temperaturen voor de tijd van het jaar. Op de helft van December wordt het kouder en is er een kleine kans op een witte kerst.
- Januari 2012 winterverwachting: De te warme periodes wisselt zich nu af met te koud periodes.
- Februari 2012 winterverwachting: Onbestendig winterweer
wittekerst.nl
(voor wat het waard is )
komt nu wat vaker voor in de LT ... iets moet er wel gaan gebeuren voor een winter-aanval ; die omegablokkade van nu is even leuk maar dat is dan ook alles
EC plaatje | Gewijzigd: 16 november 2011, 08:03 uur, door Verwijderde_gebruiker_04