Alweer het vierde deel wat betreft winterdiscussie. We kunnen concluderen dat de depressie hard heeft toegeslagen. Vorig jaar gingen we de winter in op 25 november, dit jaar lijkt het echter ietsjes later te gaan worden, namelijk de 29ste november (zoals de recente weerkaarten aangeven). Persoonlijk heb ik liever dat alles half december komt, dan dat de winter zijn kruid in de eerste maand al verschoten heeft. Om het een en ander nog even duidelijk te maken ziet u hieronder het temperatuurverloop van november 2009 en november 2010, zien jullie winter?
Vervolgens wil ik even een ieder duidelijk maken dat de "horrowinter" niet van mij af komt, mijn verwachting is te lezen op http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=28301. Hieronder een citaat van de korte samenvatting:
Tip: Ga geen waarde hechten aan lange termijn verwachtingen! Dit is een momentopname en we weten allemaal hoe dat kan gaan. Ik schrijf dit omdat ik het leuk vind, maar vooral om achteraf te kijken of de verwachting is uitgekomen of niet.
Maar goed, vanmorgen een filmpje van Piers Corbyn op het forum gezet. Daarbij werd door hem gezegd dat de winter zijn intrede zal gaan doen rond de 27ste november. Niet alleen de winter, maar ook de sneeuw. Hij verwacht dat we op 1-2 december veel sneeuw gaan krijgen, net zoals tussen 12 en 14 december. Zie hieronder het gehele filmpje.
Wij zijn helaas genoodzaakt het topic strenger in de gaten te gaan houden. Dat wil zeggen, berichten die er niet toe doen zullen verwijdert worden. Ook het zuigen zal veel harder aangepakt gaan worden, in het ergste geval kan dit leiden tot een ban! | Gewijzigd: 15 november 2012, 22:09 uur, door Ben47
jan kan het zijn dat het filmpje het niet doet??
Fijn dat we doorgaan Jan!
Bij mij doet het filmpje het gewoon.
Goed om te lezen! Wat bedoel je precies met 'zuigen' trouwens?
http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=29106
en inderdaad; wat is dat 'zuigen'?
Hoop toch dat het er volgende week anders uit ziet.. Maar ga iig van de week maar alvast uit voorzorg zout aanschaffen voor het straks weer iedere keer op is...
Trollen, dat snap ik maar "het plezier van anderen wegnemen"is vrij subjectief... Heet dat net gewoon "discussie"en kan de een niet minder tegen al dan niet beargumenteerde tegenspraak dan een ander ???
Maar goed, on topic over het weer....
("Horror"winter is overigens minstens zo subjectief).
Ik vraag me af waarom een winterse november zou betekenen dat "de winter zijn kruit al verschoten heeft" Ik zou juist zeggen dat door een wat warmere november de ondergrond wat langer op temperatuur blijft en dus de winter wat minder zal zijn (los van mijn voorkeur voor een normale tot zachte winter). En waarom zou een winter die in november al begint opeens minder lang duren dan een winter die pas in december begint? Kan toch net zo goed zijn dat we dan al half januari van de winter af zijn en plaats van twee weken later? Winter even lang...
Mijn speurtocht (ik dacht in topic 2) naar een verband tussen novemberwaarden en hellmann gaf me niet het idee dat een koude november een slappe winter heeft, wat me wel opviel is dat een warme november ( en die zit er nog steeds in gelet op de waarden afgelopen twee weken en wat er naar verwachting komen gaat) juist de meest zachte winters tot gevolg heeft, met één of twee erge koude uitschieters (maar die waren er ook met de koude novembers, alleen waren daar de zachte winters niet zo extreem zacht).
Alweer het vierde deel wat betreft winterdiscussie. We kunnen concluderen dat de depressie hard heeft toegeslagen. Vorig jaar gingen we de winter in op 25 november, dit jaar lijkt het echter ietsjes later te gaan worden, namelijk de 29ste november (zoals de recente weerkaarten aangeven).
welke recente kaarten? ik he qua T even snel de GFS min-max kaarten op wetterzentrale bekeken en um, blijft zacht al id 1 dec nu ietsie kouder geworden..
Ik kijk niet naar 1 run, maar naar meerdere. Daarop oordeel ik