Prachtig om te zien hoe de natuur weer eens berijpt was in combinatie met wat grondmist en een heldere hemel!
Laat de winter maar komen nu, heb de smaak te pakken
http://www.youtube.com/watch?v=fqh58PbZJXQ
1 Ding vind ik hier niet kloppen, Dennis de Wildt heeft ten degen gezegd over die temperaturen van -23 en dat de winter half november zou beginnen. Reinier ontkent dat in het verhaal
wa zeiden de weercomputers vandaag voor komende week(en) ? | Gewijzigd: 15 november 2011, 17:27 uur, door landerVT
Ach,hij valt zn collega`s niet af en nuanceert allerlei gedane uitspraken een beetje.Dat is wel netjes van hem,alle weermannen/vrouwen hebben wel eens uitspraken die achteraf (!!) weerlegd worden en om ze dan eeuwig nagedragen te krijgen is ook niet terecht.
Overigens vind ik het een mooi stukje realiteitszin,daar zouden diverse mensen een voorbeeld aan kunnen nemen....
edit - de weerman/vrouw die het altijd bij het juiste eind heeft moet nog geboren worden (als dat al ooit gaat lukken ) | Gewijzigd: 15 november 2011, 17:34 uur, door erik
Overigens vind ik het een mooi stukje realiteitszin,daar zouden diverse mensen een voorbeeld aan kunnen nemen....
edit - de weerman/vrouw die het altijd bij het juiste eind heeft moet nog geboren worden (als dat al ooit gaat lukken )
Ten dele met je eens, maar De Wildt zou ook zelf kunnen toegeven het mis te hebben gehad. Hoewel, het 2e deel van nov is net begonnen. Misschien krijgt hij nog gelijk.
Die -23 ging over de voorspelling die een Engelse meteoroloog over Groot-Brittannie deed. Daarover zei Dennis Wilt ''dat dat best wel is gehaald kan worden'', dat gaat niet over Nederland.
Wat betreft die kou vanaf half november zou ik niet weten. Wel dat gezegd is dat de eerste kou begin november wordt verwacht. | Gewijzigd: 15 november 2011, 17:52 uur, door Diem
Wat betreft die kou vanaf half november zou ik niet weten. Wel dat gezegd is ''dat de eerste kou begin november wordt verwacht''.
Volgens mij stond meteoconsult wel degelijk in het rijtje "voorspellers van een (zeer) strenge winter".
("Horrorwinter"zal ik maar niet gebruiken,dat is een zeer subjectief begrip, waarbij de een een mooie zachte winter met wat vorst en wat sneeuw maar op tijd weg en geen rotzooi of overlast bedoelt, en ander een ijzige winter en ik het er op houdt dat de grootse pessimisten met horrowinter een winter bedoelen waarvan ook de meest verstokte winterliefhebbers hier gaan zeggen dat het op een gegeven moment wel op mag houden.)
Vind ook wel prima hoor dat het gelijkmatig kouder wordt daar niet van, maar ook die pluimen op en neer, wat heb je er nog aan ?
Wha, het is toch leuk om zo'n te kaarten te zien. Iedereen weet wel dat het erg onzeker is en dagelijks verandert maar toch zijn zo'n kaarten fantastisch vind ik
+1
Ook altijd een teken dat er geen eerdere kaarten met winters weer te vinden zijn
Voor wat het waard is op die termijn, dit is het bijbehorende begane grond kaartje....
en
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
Vind ook wel prima hoor dat het gelijkmatig kouder wordt daar niet van, maar ook die pluimen op en neer, wat heb je er nog aan ?
Wat heeft dit topic dan voor zin nu, als er op korte termijn geen winterse temperaturen te zien zijn?
Ik vind het wel leuk om verder vooruit te kijken, dat houd het topic een beetje in leven.
We weten ( bijna ) allemaal wel dat het de volgende run weer anders kan zijn, maar wat maakt het uit?
Ik snap niet dat er elke dag mensen zijn die gaan roepen dat het geen zin heeft om zo ver te kijken, en dat het toch weer verandert.
Dat weten we zelf ook wel, maar het is gewoon leuk om het bij te houden om te kijken of één van de modellen het op LT wel een keer goed heeft.
Zoals we de laatste dagen zien, kloppen de kaarten van een dag vooruit ook vaak niet, dus dan zouden we daar ook niet meer naar moeten kijken?