Alle modellen geven tot het weekend het huidige weer. Daarna draaien een aantal gewoon verder met noch vlees-noch visch weertje. GFS springt eruit met een boterzachte WC oplossingen, en EC springt er wat minder overtuigend uit naar winterse oplossingen. Van GFS is algemeen bekend dat ie heel sterk verwisseld en dat de 00z en 06z vrijwel altijd extremere uitbijters zijn (ervaringen). EC die doet het vaak wat beter maar die heeft vaak last van een vaste koers.
Oftewel geen touw aan vast te knopen met dat klote Eurohoog!
Whaha,was toen dat bericht geplaatst werd nog de pluim van gisteren (14-11)
Maar is als je er nu op klikt geupdated, en dus de pluim van vandaag (15-11)
En ook een veel koudere pluim
Alle modellen geven tot het weekend het huidige weer. Daarna draaien een aantal gewoon verder met noch vlees-noch visch weertje. GFS springt eruit met een boterzachte WC oplossingen, en EC springt er wat minder overtuigend uit naar winterse oplossingen. Van GFS is algemeen bekend dat ie heel sterk verwisseld en dat de 00z en 06z vrijwel altijd extremere uitbijters zijn (ervaringen). EC die doet het vaak wat beter maar die heeft vaak last van een vaste koers.
Komt me bekend voor dat kl/te Eurohoog
Dat de GFS erg JOJO't hebben we vanochtend (run 00.00u) wel gezien.
Maar komt tiet komt raad.
Ik verwacht (wishfull thinking) dat de GFS wel een btje gaat ver-EC-en.
En dat we eind november Jan zullen verheerlijken
Moet je toch nog eens beter naar de modellen kijken. Die geven immers eensgezind een duidelijke verzachting ten opzichte van het huidige weer...
Wat er na het weekend komt zien we dan wel weer, maar winter is er vooralsnog in de verste verte nog niet te bespeuren in de kaarten.
dat het kouder wordt, als deze pluim tenminste klopt??
Alle pluimen kloppen. Ze zijn het resultaat van 50 berekeningen met telkens een iets andere invoer. Eén van die lijntjes komt zeker uit, maar leg je niet vast op een dikke rode of blauwe lijn, ingeval er op dezelfde dag nog veel andere daarvan afwijkende lijntjes zijn. Dan is de verwachting onzeker en kan het alle kanten nog op.
Klopt,maar dit stukje ging eigenlijk alleen maar over de "datum" van de pluim.
In het volgende bericht van mij bevestig ik daarna het gejojo van de GFS.
De 06.00 GFS was aan het einde zelfs soms 15 graden warmer (nachttemp) dan de GFS van 00.00u.
Klopt als een bus
Momentberekeningen.
Mensen die dit kunnen bevestigen?
In Breda sneeuwde het ook al (twitter) met 6 graden boven nul. Lijkt me sterk...
Groetjes,
Maarten
even je woonplaats vermelden
KNMI maakte melding van 'Droog na regen' bij 1,2°C om 14.40u.
Hier de webcam: http://oldehovecam.tresoar.nl/
Staat toch Deelen. Weerstation Deelen ken je dat niet? Officieel KNMI weerstation, bij het vliegbasis.
Vliegbasis Deelen (nu Militair Luchtvaart Terrein Deelen) ligt iets benoorden de stad Arnhem in de provincie Gelderland. Het is een voormalig Nederlands militair hulpvliegveld dat vlak voor de Eerste Wereldoorlog werd opgeleverd. In de Tweede Wereldoorlog werd het vliegveld t.b.v. de Luftwaffe grondig verbouwd tot fliegerhorst. Na de bevrijding werd het een vliegbasis van de Koninklijke Luchtmacht. De ligging is deels op grondgebied van de gemeenten Ede, Apeldoorn en Arnhem.
(bron: Wikipedia)
Nou zit ik niet in Breda zelf maar 6 graden? de 8 graden isobaar ligt volgens het kaartje van hetKNMI precies boven Breda, en in de grote stad is het vaak nog wat warmer dus die zes grdaden zal wel niet kloppen. als ik richting Breda kijk strakblauwe lucht boven die stad...
Maar goe, las onlangs dat met Twitter voor "betrouwbaarheid" een 4,5 geeft...
Vliegbasis Deelen (nu Militair Luchtvaart Terrein Deelen) ligt iets benoorden de stad Arnhem in de provincie Gelderland. Het is een voormalig Nederlands militair hulpvliegveld dat vlak voor de Eerste Wereldoorlog werd opgeleverd. In de Tweede Wereldoorlog werd het vliegveld t.b.v. de Luftwaffe grondig verbouwd tot fliegerhorst. Na de bevrijding werd het een vliegbasis van de Koninklijke Luchtmacht. De ligging is deels op grondgebied van de gemeenten Ede, Apeldoorn en Arnhem.
(bron: Wikipedia)
Dan heb ik ook een brilleke nodig,sorry..........
Ahh; k zie t al.
Je moet onder advanced memberke even je woonplaats vermelden. | Gewijzigd: 15 november 2011, 15:27 uur, door albalinda
Maar goe, las onlangs dat met Twitter voor "betrouwbaarheid" een 4,5 geeft... Dan is de temperatuur nog iets opgelopen. Dat twitterbericht over Breda was een paar uur terug.
Maar ik neem aan dat het niet sneeuwt daar waar je woont.
Alleen mensen die momenteel ter plekke uit de kroeg komen en/of een paddestoeltrip aan het maken zijn, kunnen dat bevestigen.