Lol als ik de recente kaarten kijk van GFS moet ik Piers Corbyn toch gelijk gaan geven. 27 november tot en met 28 december koud, 1-2 december veel sneeuwval en 14-15 december veel sneeuwval. 1-2 december aardig in de buurt, als het goed is en als ik de recente modellen mag geloven 4-5 december sneeuw
Dat meen je niet!
Stiekem vind ik deze man geweldig, je kan zeggen wat je wil maar hij heeft wel lef
Ik stond onder een boom, maar mijn buurvrouw iets verderop, mocht krabben!
Ik had daarentegen wel een enorme hoeveelheid vogelklats op mijn dak
Frappant is dat hier het maximale minimum (wat een rare uitdrukking) om 8.40 was (+0,7gr) veel later dan bij Galke747 om 04:56 in Geleen. De oostenwind komt dus langzaam aan naar de kustlijn gestroomd.
What happened met het herfsttopic ?
nou nog korter zelfs Het was alleen mijn voorruit die ik moest krabben, de rest was gewoon water..
gelijk weer zo'n spuitbusje gekocht hehe..
en over Piers Corbyn, Hij zit heel vaak goed.. Als ie het dan eens verkeerd heeft wordt ie keihard onderuit gehaald. Als we dat bij elke weerman zouden doen... | Gewijzigd: 15 november 2011, 11:27 uur, door Pgs3000
blijft het lekker goed liggen natuurlijk
en ik mag aannemen dat na een lange periode van droogte
toch ook een periode van neerslag gaan krijgen
en hopelijk is dat dan allemaal sneeuw
verleden jaar sneeuwde het elke keer hard als vrienden van ons bij ons waren
en dan bedoel ik steeds dezelfde vrienden
deze komen 3 december weer bij ons logeren
zou hillarisch zijn als het dan inderdaad weer zou sneeuwen
Gisteren en eergisteren hadden we hier ook al lage dag gemiddeldes! Namelijk 2.2 en 2.7. Dat is toch ruim 3 graden onder normaal. Met beetje geluk vandaag onder 2 graden daggemiddelde!
Gr.
Maarten
Geldig van donderdag 17 november tot dinsdag 29 november
Synoptische ontwikkeling
De omega blokkade boven centraal Europa handhaaft zich tot a.s. vrijdag. Daarna breekt de rug langzaam af maar erg gemakkelijk gaat dat allemaal niet. In het weekeinde zakt er west van de Britse Eilanden weer een lagedrukgebied uit richting het Iberisch Schiereiland. Uiteindelijk vormt zich daar in het weekeinde een hoogtelaag waarna boven West- Europa zich weer een rug kan ontwikkelen. Dat resulteert maandag in een hoog boven het zuiden van Scandinavië dat de dagen daarna langzaam oostwaarts wegtrekt. Oceaanstoringen komen dan weer naderbij maar opnieuw lijkt zich dan weer een laag af te snoeren boven het zuidwesten van Europa. Een duidelijk omslag naar een ander stromingsregime kondigt zich in de ze operationele run nog niet aan.
Modelbeoordeling en onzekerheden
De onzekerheid zit vooral in de mate en timing van afbreken van de blokkade en de overgang naar een anders stromingsregime, meer zonaal. Clusterkaartjes geven aan dat pas in de loop van de nieuwe week de onzekerheden hierover toenemen. Dan komen er langzaamaan meer members met een meer zonale stroming tevoorschijn. Op dinsdag zijn dat ruwweg 30% van de members, daarna neigt zo'n beetje de helft van de members naar een in meer of mindere mate zonale weststroming.
In de pluimen is die onzekerheid vooral terug te vinden in de temperatuurpluim. Daarin zien we vanaf zondag de bandbreedte wel erg fors toenemen. De onzekerheid daarvoor heeft vooral te maken met de timing van een zwak frontje op donderdag en de eventuele lage bewolking en/of mist in de nachten daarna. Wat neerslag betreft zien we vrijwel geen members die neerslag geven. Slechts een gering signaal op donderdag wanneer een zwak frontje langstrekt. Onzekerheid neemt toe in de loop van de nieuwe week, en dat heeft alles te maken met de onzekerheid in stromingspatroon.
Samenvatting meerdaagse-periode:
Minder zon en overwegend droog. Aanhoudende kans op mist, met name in de nacht en ochtend. Middagtemperaturen veelal rond de 9 graden.
Samenvatting EPS-periode:
Onzekere verwachting. 50% kans op aanhouden van het huidige droge weer en 50% kans op een overgang naar een meer wisselvalliger weertype. Temperaturen meest rond normaal.
Bron: KNMI / guidance
Paraaf meteoroloog: nolet
Uitgifte: 15/11/2011 04.16 uur LT
http://www.weer.nl/pluimverwachtingen.html
Alle voorspellingen m.b.t. eind november ten spijt, gezien de huidige kaarten lijkt het eerder op herfst dan op winter. De zeer diepe stormdepressie rond de 25e is nu noordelijker geplot.
Kleine kanttekening: de kaarten > 7 dagen in de toekomst zijn niet erg betrouwbaar. De verschillen tussen de runs zijn zeer groot.
Mijn verwachting voor eind november/begin december: HERFST. | Gewijzigd: 15 november 2011, 14:14 uur, door cvandijk
uiterst noorden noorwegen
http://77.222.181.11:8080/view/view.shtml?...mjpg&size=1
OOOOOOOOOOOOOOOO, lekkkerrrrr
Kan niet wachten om dit ook te zien.
http://www.weer.nl/pluimverwachtingen.html
02-11-2011.... beetje achterhaald
Ik lees Wageningen 2011-11-15 00.00 op die link bij de plaatjes. Geen 02-11-2011.
Geen pluim, maar wel de tendens van de GFS-runs voor die periode.
Maar... het duurt nog 14 dagen en niets is veranderlijker dan ...... het weer