Bovenluchten lijken nu maar magertjes koud. Maar we houden de moed er in.
GFS is ook alweer lekker bezig op termijn
Hier -0,3 graden actueel, maar voelt vele malen kouder aan door de wind!
lucky you!
Hier in het noorden van NL, hebben wij in 8 dagen tijd 2 dagen met wat zon gehad 's middags, voor de rest alleen maar mist, mist en nog eens mist
Hier in het noorden van NL, hebben wij in 8 dagen tijd 2 dagen met wat zon gehad 's middags, voor de rest alleen maar mist, mist en nog eens mist
Hier in Zeeland ook prachtig weer nu! Strak blauwe lucht.
Ja dat merk ik ook. Nu GFS koud is, is het model weer opeens wel goed genoeg terwijl wanneer het model zacht was er niks van klopte. We moeten gewoon afwachten totdat beide modellen op korte termijn een serieuze daling zien. Wie weet zien we tegen het weekend meer.
Hier nu ook mooi zonnig weer, wat een zonnige en droge herfst maken we toch mee.
uiterst noorden noorwegen
http://77.222.181.11:8080/view/view.shtml?...mjpg&size=1 | Gewijzigd: 15 november 2011, 09:30 uur, door Musselkanaalder
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
Wordt toch ook niet gezegd? Wordt alleen maar gezegd dat het mooi is en dat ze hopen dat het uitkomt!
Ik, en veel zomerliefhebbers met mij, had deze drukverdeling zo graag enkele maanden eerder willen hebben. Ergens in juli of iets dergelijks. Nou, dan hadden we een hittegolf waar je u tegen kunt zeggen binnengehaald. Weken achtereen continentale aanvoer, mist hadden we dan niet gehad wat zou resulteren in zonovergoten en heet zomerweer. Af en toe enkele onweersbuien en het feest is compleet, toch?
Ach, toch is dit droge weer ook niet onverdienstelijk, het had vele malen erger gekund in deze tijd van het jaar. | Gewijzigd: 15 november 2011, 09:42 uur, door marsel
Zo laten ze het wel uitschijnen als je vorige posten ziet over GFS. Ik zou het ook mooi vinden als het uitkomt, maar het zou leuk zijn als EC begint mee te gaan. Ik heb wat meer vertrouwen in dat model.
Bovendien is het waarnemen en voorspellen van weerscondities in Zuid-Limburg keer-op-keer zéér moeilijk gebleken voor de diverse weersinstanties. Vermoedelijk komt dat door de grote afwisseling in geomorfologie binnen relatief zéér kleine oppervlakte.
klopt, de knmi-waarnemingen voor Maastricht kloppen ook nooit, omdat niet bij Maastricht gemeten word maar 100m hogerop en 10km verder in Beek...nachten zijn hier vaak iets kouder en overdag iets warmer in de Maasvallei, remember dat Oost-Maarland vroeger altijd warmste station van nederland was in de zomer?
Wat betreft de koude: Ell in Noord-Limburg gaat vaak met de eer pronken, maar hier weet men wel dat het Vijlener beekdal de koudste plek van Limburg is
Nou voelt het echt weer als winter.. bah..
ach ja, als het dan toch koud word,
kom maar op met die sneeuw dan!!!!
Dan woon je aan de verkeerde kant van Middelburg;) ! ik kon gewoon m'n auto in stappen en weg rijden! waren alleen wat druppels op m'n ruit
Wat betreft de koude: Ell in Noord-Limburg gaat vaak met de eer pronken, maar hier weet men wel dat het Vijlener beekdal de koudste plek van Limburg is
ik merk hier wat jaloezie als ik me niet vergis
Ik ben nu al een uur suf aan het zoeken naar actuele gemiddelde temperaturen (etmaaltemperaturen) van NL, het enige waar ik op uit kom is die van De Bilt.. is er ook een kaartje van per dag waar we dat kunnen zien?
*edit, heb inmiddels gegevens van alle knmi stations gevonden maar het kaartje mist nog | Gewijzigd: 15 november 2011, 11:00 uur, door Roan
Hier lagen de verschillen tussen krabben en gewoon wegrijden op 4 meter van elkaar weg.
Ik stond onder een boom, maar mijn buurvrouw iets verderop, mocht krabben!
Ik had daarentegen wel een enorme hoeveelheid vogelklats op mijn dak
Frappant is dat hier het maximale minimum (wat een rare uitdrukking) om 8.40 was (+0,7gr) veel later dan bij Galke747 om 04:56 in Geleen. De oostenwind komt dus langzaam aan naar de kustlijn gestroomd.
What happened met het herfsttopic ?
Edit was verkeerde datum
| Gewijzigd: 15 november 2011, 11:27 uur, door Verwijderde_gebruiker_01
ja,het zou me wat zijn.ik kan niet wachten.
zou je ook die kaarten,waar het om gaat, hier willen plaatsen Jan? | Gewijzigd: 15 november 2011, 11:21 uur, door Verwijderde_gebruiker_01