dit voor vandaag soms?
Ik vind het vandaag goed kloppen voor mijn regio, zelfs warmer dan het kmi verwachtte. Gisteren was wel wat anders, ik denk dat iedereen het moeilijk heeft met verwachtten als er mist en lage bewolking in het spel is.
Bedankt
Is er dan nog kou onderweg naar ons land? De diverse computermodellen ruziën een beetje over de uitkomst van deze vraag. Het Amerikaanse NCEP is vrij duidelijk en laat volgende week ons weer vanaf de oceaan komen, wat verder oplopende temperaturen tot gevolg zal hebben en dus een compleet anti-winterse setting.
Begin volgende week tovert het Europese model ECMWF speciaal voor winterliefhebber een paar droomkaarten tevoorschijn. Dit scenario zou een heuse kouinval voor na het weekend betekenen. De ervaring leert echter dat dergelijke ‘prachtkaarten’ na een poosje weer devalueren tot veel zachtere. Bovendien staat het alleen in haar oplossing en is, klimatologisch gezien, de kans op deze drukverdeling gering. De voorlopige conclusie: de kans op naderende kou volgende week is klein. Eerder blijven we met een zuidelijke stroming te maken houden, waarbij de invloed van de oceaan nog wat zou kunnen toenemen.
Edit Jan: origineel staat op sneeuwhoogte.nl zie link hieronder
http://sneeuwverwachting.sneeuwhoogte.nl/w...on_wint_terrein | Gewijzigd: 14 november 2011, 14:40 uur, door Verwijderde_gebruiker_01
Klopt gedeeltelijk,is errug lastig!
Want na een bep tijd is is de verwachting op te maken dat de bewolking niet zal breken.
Hier gebeurt precies wat Dennis zegt; er wordt al 3 dagen zon voorspelt,terwijl je er
na de eerste dag al kan verwachten dat deze atmosferische rust meerdere dagen aanhoudt.
Dus ook de mist/laag hangende bewolking.
Maar toch blijft men(KNMI) maar volhouden dat t zonnig wordt.
Dan zou ik zeggen;voorspel de lage bewolking/mist dan en als de zon dan gaat schijnen heb je mazzel
Alsjeblieft, laten we het niet over deze Rus met kouwe voeten hebben. Man, wat is die vent een winterhater zeg.
Gfs kijk ik wel, maar hecht daar nu geen waarde aan. Die zit er nu al een week naast, ding berekend amper vorst terwijl het in de nacht gewoon vriest. en middel lange termijn kloppen de temps ook niet als je naar de situatie kijkt zoals die er nu bij ligt.
En nog een keer, nu 8 graden verschil over hemelsbreed zo'n 100 km.
maak er in vervolg even png of jpg van.. dan hoeven we um niet te downloaden, want volgens mij kan de browser niet zo goed overweg met bmp files..
Ik zal het proberen, maar heb eigenlijk geen idee hoe dat moet
Ik upload m'n afbeeldingen altijd met ImageShack, met 640x480 (for message board) resolutie. Dan krijg je een stukje code dat je gewoon naar je bericht moet kopiëren. | Gewijzigd: 14 november 2011, 16:50 uur, door samverhoeven