Vanaf de middenlijn moeten beide doelen te zien zijn. Dat was ook nét het geval, maar daar was ook alles mee gezegd.
Zicht was rond de 50/75 meter.a
Ook nu nog steeds is het hier in Gendringen nog mistig, een zicht van rond de 200/250 meter. Vandaag zal de zon er niet meer doorkomen. Er komt nu een klein beetje wind, het doet erg herfstachtig aan met die bladeren die nu rap verzamelen op de grond en de mist.
Dadelijk weer naar Nijmegen, waar ik vermoed dat de situatie niet veel anders zal zijn.
Ik schrok wel even van de verwachte matige vorst in het (noord)oosten. Had ik niet verwacht.
als het vanacht matig vriest in het noordoosten,en er morgen weer zoveel mist hangt zal het daar wel een ijsdag zijn
ps:is al 0.7 graden in enschede | Gewijzigd: 13 november 2011, 14:57 uur, door Jens
Top dagen dit jaar 2012 ;
20 + 21 Mei
Top dagen vorig jaar 2011 ;
28 April, 10/11Mei, 28 Juni, 26 Augustus en 10/11 September
ja denk het wel
het probleem is wel dat door die mist het minder rap afkoelt,maar toch verwacht ik een -5 in het uiterste noordoosten(nieuw beerta),hangt namenlijk geen mist meer | Gewijzigd: 13 november 2011, 15:09 uur, door Jens
Via confectie stijgt de warmere mist naar boven waar de warmte afgestraald wordt de ruimte in.
Nee hoor, t' is maar waar je je bevindt.
Antwoord is hier ook al gegeven door Tyshane en oa in de Guidance KNMI.
Erg consistent met de behandeling van de rug komende week. In tegenstelling tot gisteren zien we dat het laag van de oceaan nu richting de Middellandse Zee trekt. Dit wordt ondersteund door 90% van de leden. De meeste leden hebben dus ook een zuidelijke of zuidoostelijke stroming aan het begin van de volgende week.Tegen het einde van de week laten de meeste members (75%) de stroming langzaam naar het zuidwesten draaien. Deze tweedeling (75 vs 25) zien we ook terug in de temperatuurspluim aan het einde van de periode. De neerslagkansen zijn in vergelijking met gisteren een stuk afgenomen! Vandaag is er wel 1 tube oplossing.
Bron: knmi - guidance
De naar ZW draaiende wind ruimt de koude onderste plaklaag op (inversie) waardoor de temperaturen stijgen.
Althans aan de grond. Meer op hoogte wordt het juist kouder. kijk maar eens naar de temperatuur ensembles voor Leeuwarden vwb de T850 hPa (is de temperatuur op circa 1500 meter hoogte
EC00 T850 hPa voor Leeuwarden
en nogmaals ENS Leeuwarden bodemtemperatuur (T2m)
en nog de MOS uitdraai daarnaast
Ciao Johann | Gewijzigd: 13 november 2011, 16:03 uur, door Alpenweerman
Antwoord is hier ook al gegeven door Tyshane en oa in de Guidance KNMI.
De naar ZW draaiende wind ruimt de koude onderste plaklaag op (inversie) waardoor de temperaturen stijgen.
Althans aan de grond. Meer op hoogte wordt het juist kouder. kijk maar eens naar de temperatuur ensembles voor Leeuwarden vwb de T850 hPa (is de temperatuur op circa 1500 meter hoogte
EC00 T850 hPa voor Leeuwarden
en nogmaals ENS Leeuwarden bodemtemperatuur (T2m)
en nog de MOS uitdraai daarnaast
Ciao Johann
Dank je voor de uitleg, het is mij duidelijk nu! Mooi zo'n mosdiagram!
Via confectie stijgt de warmere mist naar boven waar de warmte afgestraald wordt de ruimte in.
weet ik wel maar zal altijd harder afkoelen als er helemaal niets hangt
Mwa niet zo zeer vast houden (sterker nog, op het moment dat de boel onderin verzadigd raakt wordt de afkoeling vaak geremd, zeker als er stratus bij wordt gevormd).
Wel zorgt mist er voor dat de instraling overdag tot een minimum beperkt blijft en er dus nauwelijks een temperatuurstijging terug te vinden is. Een dagelijkse gang van bijna 0 vind je vaak terug in uitgestrekte mistgebieden. D e lage zonnestand heeft hier natuurlijk in deze tijd van het jaar voor een belangrijk deel mee te maken. In de zomer loopt de temperatuur gewoon vrolijk op en lost de mist snel op. | Gewijzigd: 13 november 2011, 16:01 uur, door marsel
Wel zorgt mist er voor dat de instraling overdag tot een minimum beperkt blijft en er dus nauwelijks een temperatuurstijging terug te vinden is. Een dagelijkse gang van bijna 0 vind je vaak terug in uitgestrekte mistgebieden. D e lage zonnestand heeft hier natuurlijk in deze tijd van het jaar voor een belangrijk deel mee te maken. In de zomer loopt de temperatuur gewoon vrolijk op en lost de mist snel op.
Duidelijk, thnx
zie http://surfersparadise.be/beachcam
jah die mist is geariveert,dichte mist
zie deze hier aan het zeetje http://aanzee.be/
Alle dauw op de hekken is al bevroren, en volgens mijn meter is het nu -0,3°C
Morgen maar snel verwarming en isolatie knutselen rond de waterleidingen in de stal
Alle dauw op de hekken is al bevroren, en volgens mijn meter is het nu -0,3°C
Morgen maar snel verwarming en isolatie knutselen rond de waterleidingen in de stal
dat zal ik denk nog niet zon vaart lopen dat je dat morgen vlug moet doen
als het maar begin december gebeurt is
denk ik
Bovendien worden de tyleen leidingen erg stug bij koud weer wat het monteren er niet fijner op maakt.
Toch zie ik wel een voordeel van het weertje momenteel.
Ik heb nu een bierkoeler van wereldformaat