De afgelopen nachten was het het koudst in de regio Oldamdt (ik mis Wiggelrode hier ook trouwens) maar....13 dagen eerder t.o.v. vorig jaar is wel vroeg hoor.
Hier nu 2 graden en een heerlijk zonnetje | Gewijzigd: 13 november 2011, 11:10 uur, door H. Kootstra
As. week redelijk zeker,daarna kan het gewoon 2 kanten op,niet verkeerd voor mid/eind november
Opvallend is dat in de pluim de maximumtemperatuur van de eerste paar dagen behoorlijk gekelderd is t.o.v. gisterenochtend. Hardnekkige mist overdag?
Jewel hoor, had ik gezien. En ik maak me ook absoluut niet druk over de komende winter.
Hierbij voor de liefhebber even een kleine update van de waterstanden in de grote rivieren. Ten opzichte van vorige week is de waterstand bij Lobith met 25 centimeter gedaald, tot een stand van 7 meter 19 boven NAP. Het laagterecord staat op 6 meter 90 boven NAP en dateert van 2003. Afgelopen week zijn al een aantal pondjes uit de 'rivier' gehaald en tevens moet er nu al extra worden betaald om een zeecontainer met een vrachtschip in Duitsland te krijgen. De verwachting is dat de Rijn bij Lobith in de nacht van vrijdag op zaterdag onder de 7 meter boven NAP duikt. Indien het droge weer tot minimaal zaterdag/zondag aanhoud is een record zeker in zicht. Wordt vervolgd.
Ik ben r bang voor Ben........
Hier op dit moment ook maar zo'n 100m-150m. zicht.
En vooral windstil,met een temp van +0,5 graden.
Huh? Toch pas tegen het einde van de komende week? Ik dacht dat aflopende temperaturen tot aan een dipje van dinsdag al langer inde boeken stonden.
Maar goed, ik heb weer wat lolligs gevonden op een niet weersgerelateerde site, de boekrecensies van nu.nl
Sporen op het ijs: Lars rambe
Laatste update: 13 november 2011 10:50 info
Een voorproefje voor de winter die ons wacht, conform ijzige KNMI-voorspellingen.
Ik dacht het juist het KNMI was dat geen ijzige voorspelling deed maar meer de kant van " erg voorbarig allemaal"op ging.
Twenthe momenteel amper 1°C en in Munster vlak nabij de grens in Duitsland nu -1°C met aanvriezende mist
Btw eind november lijkt de winter toch een poging te doen..
Waar haal je dat vandaan? Ik kan me niet herinneren dat het 14gr zou worden vandaag.
Ik denk ook niet dat we die temperaturen nog gaan halen dit jaar.
Top dagen dit jaar 2012 ;
20 + 21 Mei
Top dagen vorig jaar 2011 ;
28 April, 10/11Mei, 28 Juni, 26 Augustus en 10/11 September
Twenthe momenteel amper 1°C en in Munster vlak nabij de grens in Duitsland nu -1°C met aanvriezende mist
hoop dat de mist om 4 uur optrekt,dan kan het goed afkoelen en halen ze zeker matige vorst daar
Ik denk ook niet dat we die temperaturen nog gaan halen dit jaar.
http://www.meteo.be/meteo/view/nl/65239-Home.html
maarjah, het is heel makkelijk als die het vandaag ineens op 10°C zetten terwijl er gisteren 14 stond