Je kunt nu nog geen voorspelling doen voor december
En als je november bedoelde: De kaarten veranderen drastisch run per run en dat is normaal voor een voorspelling van +10 dagen. Dus als er nu regen en storm op de kaarten staat, kan het morgen weer vorst en sneeuw zijn. Gisteren stond er ook een scandihoog op de kaarten en daar is dus nu blijkbaar ook niks meer van over. Je kunt nu nog niet zeggen dat het niet meer gaat sneeuwen in november. | Gewijzigd: 12 november 2011, 22:12 uur, door onno333
Kijken we naar de hele lange termijn dan zien we na het weekend een bel met hele koude lucht vanaf het Poolgebied ontsnappen. Er is echter geen hogedrukgebied in de buurt die als trekpaard kan fungeren om de kou ons land binnen te loodsen. Het zet koers richting Rusland en de Oeral. Deze ontwikkeling kan ook gevolgen hebben voor het weer bij ons later in de week. Op termijn zou dit kunnen leiden tot een versteviging van de oostelijke stroming met een wat kouder weertype als gevolg, maar ook een doorbraak naar een zachte zuidwestelijke stroming is niet kansloos.
Daar opteert het Amerikaanse NCEP voorlopig voor. Het Europese model ECMWF ziet een kouder scenario wel zitten met rond of na volgend weekend hogedruk boven Scandinavie en het naderbij komen van transportkou vanuit het Poolgebied. Kortom: de gevolgen zijn onduidelijk op dit moment
Kijken we naar de hele lange termijn dan zien we na het weekend een bel met hele koude lucht vanaf het Poolgebied ontsnappen. Er is echter geen hogedrukgebied in de buurt die als trekpaard kan fungeren om de kou ons land binnen te loodsen. Het zet koers richting Rusland en de Oeral. Deze ontwikkeling kan ook gevolgen hebben voor het weer bij ons later in de week. Op termijn zou dit kunnen leiden tot een versteviging van de oostelijke stroming met een wat kouder weertype als gevolg, maar ook een doorbraak naar een zachte zuidwestelijke stroming is niet kansloos.
Daar opteert het Amerikaanse NCEP voorlopig voor. Het Europese model ECMWF ziet een kouder scenario wel zitten met rond of na volgend weekend hogedruk boven Scandinavie en het naderbij komen van transportkou vanuit het Poolgebied. Kortom: de gevolgen zijn onduidelijk op dit moment
hopelijk zit het europese model JUIST
En als je november bedoelde: De kaarten veranderen drastisch run per run en dat is normaal voor een voorspelling van +10 dagen. Dus als er nu regen en storm op de kaarten staat, kan het morgen weer vorst en sneeuw zijn. Gisteren stond er ook een scandihoog op de kaarten en daar is dus nu blijkbaar ook niks meer van over. Je kunt nu nog niet zeggen dat het niet meer gaat sneeuwen in november.
Daarom is het ook een verwachting, als we kijken naar de OT zien we dat het Hoogdrukgebied bij Scandinavië nauwelijks opschuift. Daarnaast zien we dat hij gewoon oplost en het laagdrukgebied opkomt. Deze is dus verantwoordelijk voor de kou die ons eind november (22) gaat geven, er moet nog wel heel veel gebeuren veel December nu koud worden, het kan maar op basis van de huidige gegevens is het gewoon geen winter weer. We hebben voor goed winterweer toch echt een Hoog drukgebied nodig boven Scandinavië.
Het is een beetje een dubbeltje op zijn kant, het kan alle kanten op op dit moment en de meeste zeggen geen echte winter taferelen. | Gewijzigd: 12 november 2011, 22:20 uur, door xzaz
Het is een beetje een dubbeltje op zijn kant, het kan alle kanten op op dit moment en de meeste zeggen geen echte winter taferelen.
vorig jaar was het net hetzelfde
november begon warm en ze gaven alleen maar warm weer uit
maar dan opeens rond 20 november werd het kouder
en op 25 november hadden we de eerste sneeuw
november begon warm en ze gaven alleen maar warm weer uit
maar dan opeens rond 20 november werd het kouder
en op 25 november hadden we de eerste sneeuw
Nogmaals, de huidige situatie daar baseer ik het op, niet op de gegevens van volgende week die kunnen heel anders zijn en dus een hele andere voorspelling geven.
De huidige situatie ( kaarten ) gaan nog niet eens tot December, hoe kan je dan nu al zien dat het niet "koud" gaat worden in "heel" December?
Komop zeg, de verwachtingen voor 1 dag vooruit kloppen nog niet eens
| Gewijzigd: 12 november 2011, 22:45 uur, door smarkie
Als je wilt dat iedereen het precies goed heeft voor morgen blijft er nog maar weinig over van dit forum, er is dan namelijk niks meer te zeggen.
:)
ben ik helemaal mee eens
Geen sneeuw voor december, dat staat 99 procent zeker., want regen kan er nu enkel komen van westelijke kant met huidige kaarten., en die lucht is veel te zacht.
Jij heb zeker zo'n mooie glazen bol?
99% zeker, dat kunnen ze nog niet eens 12 uur vooruit zeggen
Als dit de situatie is voor eind November, dan zie ik het somber is voor Begin December, just sharing my thoughts nothing else
Je hebt het nu over Begin December, dat is al heel wat anders dan heel December
Ja en voor heel December zeg ik nu op basis van de huidige voorspellingen en gegevens van eind november dat ik geen sterk winterweer zie voor December. Dat dat voor 99% zeker is heb ik niet gezegd en is natuurlijk ook onzin.
Maar goed verder ga ik er ook niet meer op in.