Zie de lol er niet van in...maargoed vertel verder scandi hoog!?? wat gaat er gebeuren...
oke kaartje..zie t al | Gewijzigd: 12 november 2011, 00:50 uur, door Jago
zie kaart die Jan gepost heeft.
In de pluim van de 28 oktober (links boven) is door mij ook het werkelijke verloop van de temperatuur van De Bilt getekend (zwarte lijn).
Opvallend in de pluim van de laatste dagen is de onzekerheid voor over een week. Hoewel de Oper twee runs koud bleef is die daarna omgeslagen naar een warmer verloop in de tweede helft van volgende week. De spreiding (groene lijntjes) is in die periode echter vrij groot, zodat een omslag van de Oper naar lagere temperaturen voor die dagen niet uit te sluiten is.
(klikken, soms 2x, voor vergroten)
Hangt er vanaf wat je 'goed' noemt. Dus verklaar je nader. | Gewijzigd: 12 november 2011, 10:28 uur, door Ben47
Welke 'lange'termijnverwachtingskaarten kijk jij ?
Hecht jij geen enkele waarde aan het NCEP ? Ik ben wat dat betreft ook maar een leek
en heb van enkele andere weeramateurs-kennissen gehoord dat het NCEP betrouwbaar is
in seizoensverwachtingen.
Ik ben ook een winterliefhebber maar kan geen seizoensverwachtingen vinden zoals NCEP die letterlijk neerzet.
Wat betreft de spreiding in de pluimen. Ik heb in de bovenste pluim de hoogste maximapunten en laagste maximapunten verbonden en in de onderste (zelfde) pluim de hoogste minimapunten al laagste minimapunten. Dan is dit het resultaat. Het kan werkelijk alle kanten op.
25-26 november
en in 2009 17 december als ik me goed kan herinneren. Dus nog tijd zat
en in 2009 17 december als ik me goed kan herinneren. Dus nog tijd zat Ik maak me ook geen zorgen hoor om de winter 2011/2012 die komt echt wel. Was meer benieuwd wanneer het vorig jaar ook al weer de eerste winterdag was.
Was ook niet persoonlijk bedoeld hoor . Maar goed. Het is zoals je zegt. Die komt wel. Ook al is het maar in januari . Ik heb er nog steeds 100 % vertrouwen in | Gewijzigd: 12 november 2011, 13:35 uur, door thunder and lightning
Ik maak mij ook helemaal geen zorgen ,ik weet zeker dat de winter komt en wel op donderdag 22 december om 06.30 uur.