Ik denk niet dat je zo moet redeneren en wellicht omgekeerd, hoe langer het zacht blijft, hoe warmer bodem en water blijven en hoe minder effect een kouaanval, zeker in het beging, zal hebben.
Edit: ik heb toch het idee dat veel mensen dat niet door hebben
Nou, eigenlijk alleen voor het oosten, ik zie vooral -0 en een paar keer -1 precies op de grens. En dat is het voor de komende week voorspelde koudedipje, daarna weer warmer
We krijgen genoeg stralingsvorst, en dan erbij heb je daar met een briesje uit het oosten weinig last van.
@ je volgende bericht. Dat zal zeer waarschijnlijk lokaal wat verder in de min gaan. En wat betreft de lt, daar ben ik ook niet echt gerust op maar de onzekerheid daarvan blijft natuurlijk groot. | Gewijzigd: 11 november 2011, 16:33 uur, door Shadow112
dan houden we meer kou over???XD dus als het de hele winter niet vriest houden we kou "over" voor de lente?XD...
naja elke dag die niet koud is is er weer een weg dus als het nu stervens koud is in november dan zegt dat helemaal niks over de aankomende winter.;) | Gewijzigd: 11 november 2011, 16:45 uur, door nielslwder
naja elke dag die niet koud is is er weer een weg dus als het nu stervens koud is in november dan zegt dat helemaal niks over de aankomende winter.;)
Ik bedoel ermee te zeggen, dat als het al veel te koud is in november en misschien begin december, dan is de rest van de winter niets meer kijk maar naar de afgelopen jaren, november en december waren prachtig, maar toen kwamen januari en februari, beide prut maanden. dus ik wil alleen maar zeggen, als het nu nog te warm is dan hebben we meer kans op kouder weer dekomende maanden.(hopelijk)
Voorlopig dus normale temperaturen maar te weinig neerslag voor een normale november...
Hopelijk gaat de winter dus net zoals de zomer: in het begin neerslag te kort en uiteindelijk neerslag overschot. Eerst warm weer een daarna vervolgens te koud een hoop neerslag
Haastige spoed is zelden goed zullen we maar zeggen...
Overigens voel ik zo af en toe al de frisse adem van koningwinter..want brrrrr het koelt zo af en toe al snel af. | Gewijzigd: 11 november 2011, 16:57 uur, door Jdolky
Goed argument!
Edit: Er is dan geen bewijs voor, maar wel vaak voorgekomen, dat een seizoen in het begin erg extreem was en vervolgens niet veel meer voorstelde.
Dat dit hier dus door deze persoon wordt gezegd is zeer zeker niet gek en al helemaal geen slap gel*l. | Gewijzigd: 11 november 2011, 17:07 uur, door vdweste
XD maar niet helemaal waar behaalde resultaten bieden geen garanties in de toekomst;)
EDIT het koelt hier al aardig af nog maar 5 graden | Gewijzigd: 11 november 2011, 17:09 uur, door nielslwder
sorry hoor, maar hij heeft he-le-maal volkomen gelijk!! dat wil nie zeggen dat het dit jaar weer hetzelfde wordt.
maar dit is een land van vrije mening, dus ga je gang zou ik zeggen, daarvoor is het DISCUSSIE-topic, maar ga geen mensen aanvallen in je mening
zo en dat is mijn mening
EDIT: groningen raakt lekker op koers zeg 3 graadjes maar
| Gewijzigd: 11 november 2011, 17:12 uur, door gerard van den brink
Ik sloot de tunneltjes met mijn stekken en r viel al ijs van het plastic af.
Wind zakt (eindelijk) in en temperatuur daalt el rapido.........
Het is nu al 5 graden kouder dan de GFS FRI 18.00 | Gewijzigd: 11 november 2011, 17:40 uur, door albalinda
Worden op de lange termijn de bakens verzet? Rusland wordt volgende week stilaan een gebied waar koude luchtmassa’s zich gaan nestelen. Ondertussen blijft de luchtdruk hoog boven Noord-Europa en opteert de nieuwste operationele run van het ECMWF (Europees weermodel) voor een hogedrukblokkade in het zeegebied tussen Schotland, IJsland en Noorwegen. Verder trekken oceaandepressies richting de Middellandse Zee. Deze ontwikkeling, die zich in de loop van het volgende weekeinde (19-20 november) op de weerkaarten aftekent, zou dus het begin kunnen zijn van een winters getinte periode. Of het ook daadwerkelijk iets zal voorstellen moet uiteraard worden afgewacht.
bron: Jan Visser
Hopen dat EC gelijk krijgt, en niet GFS!
Ik dacht plaats de link even, is wel interessant wellicht.
http://www.knmi.nl/klimatologie/geografisc...ten/archief.cgi