Nee, de pluim zal niet kouder zijn. Het ECMWF gaat voor volgende week donderdag voor ruim 12 graden in het zuidwesten. Ook geen nachtvorst meer. Dit is 1 run en de vorige runs waren allemaal koud dus het kan allemaal nog veranderen.
ECMFW 12z: Donderdag 17nov. 12z
Als je met 'dit jaar' de komende winter bedoelt, helaas nog niemand kan dat! Het blijven allemaal verwachtingen en er zal wel iets van uit komen. Warm, koud of normaal.
tegenvaller zeg:(
maarja,het is pas 10 november moeten we maar denken.nog genoeg tijd.
weet zeker dat het goed komt en we mooie winter krijgen met alles erop en eraan.
probleem is dat ik zo ongeduldig ben.
weet zeker dat het goed komt en we mooie winter krijgen met alles erop en eraan.
ja idd de winter begint pas echt op 21 december meteologisch dan op 1 december maar toch..
we zien wel waar het schip strand..
Ik weet het we komen echt wel aan de beurt. Daar maak ik me geen zorgen om.
Is het winter gevoel wat zo ongeduldig word .
we zien wel waar het schip strand..
En na de pluim van morgenochtend wordt het mogelijk weer 'we zien wel waar het schip vast vriest....'
In de meteorologie wil een kans van 30% op een bepaalde voorspelliing zeggen dat er wel 70% kans is op een andere voorspelling. Maar niet getreurd, afgelopen zomer heb ik maar weer eens gemerkt dat "90% kans op neerslag" een grote garantie voor een droge dag is gebleken.
Volgens mij is het eerder regel als uitzondering dat een winter (of zomer) met horten en stoten op gang komt/
Niettegenstaande het feit dat bepaalde mensen al menen te kunnen voorspellen wat voor winter er komt lijkt het er op dat met name de middellange termijn (meer dan twee weken vooruit maar nog geen heel seizoen lang) de meeste moeite kost.