Grappig die verschillen.
Hier max. 8.4°C geworden, terwijl we hier net niet in de mist zaten (dus zonnig).
Gisteren nog 16°C.
Verwacht hier wel wat vorst tegen morgenvroeg. Momenteel 6.0°C en helder met een klare volle maan
Hier max. 8.4°C geworden, terwijl we hier net niet in de mist zaten (dus zonnig).
Gisteren nog 16°C.
Verwacht hier wel wat vorst tegen morgenvroeg. Momenteel 6.0°C en helder met een klare volle maan
Hier is het zo'n 14-15 graden geworden, hele dag mooie zon, nu ook helder, met mooie (volle) maan ook
The Aze Piers Corbyn zijn voorspellingen of nog beter kansberekeningen zijn zeer betrouwbaar vooral mee genomen de lange termijn waar binnen hij zijn voorspellingen doet. Probleem met deze Corbyn is dat het en beetje en rare vogel is. Zo zijn er maar weinig mensen die weten hoe hij aan zijn voorspellingen komt bovendien is hij astrofysicus en daar door volgens de weermannen ongeschikt om weer te voorspellen.
Echter als je hem en beetje volgt bv op twitter dan zul je zien dat hij maar al te vaak goed zit met zijn schattingen.
Nu even en leuke observatie die andere vroege vogels ook konden zien. De maan was deze ochtend oranje gekleurd. Niks bijzonders zou je denken maar eerdere observaties hier omtrent gaven kort later en kouder weer type. Dus het kan maar zo kouder worden binnen kort.
Max vandaag 6,0 rond half 1 vanmiddag.
nu 5,6, hele dag vrij constant tussen 5 en 6 graden.
de 5de zonloze dag op rij.
Dit weekend naar Drenthe, kijken of de zon daar wél schijnt.
wel fijn voor de water temp hier in Fryslân, die daalt lekker, met zon en 15 graden, schiet dat niet echt op. | Gewijzigd: 10 november 2011, 19:37 uur, door JPP
heb ik vanmorgen ook gezien, dus misschien heb je gelijk
Als ik het eens een beetje rationeel bekijk, dan zou mijn verstand zeggen dat niet elke vlek even groot is.
Dus kunnen 100 kleine zonnevlekken geen effect hebben gehad, maar een andere keer 30 hele grote zonnevlekken wel.
Als ik zo een beetje in de goede richting denk , zal je eerst moeten weten hoeveel vierkante (kilo)meter de zonnevlekken bedroegen in totaal in het betreffende jaar. Als dat lukt, dan kun je pas het verband bekijken tussen de zonnevlekken en het weer in de verschillende jaren/winters.
Zomaar een gokje
Southman
nu 5,6, hele dag vrij constant tussen 5 en 6 graden.
de 5de zonloze dag op rij.
Dit weekend naar Drenthe, kijken of de zon daar wél schijnt.
wel fijn voor de water temp hier in Fryslân, die daalt lekker, met zon en 15 graden, schiet dat niet echt op.
Sorry ,hier ook de hele week geen zon,
Als ik het eens een beetje rationeel bekijk, dan zou mijn verstand zeggen dat niet elke vlek even groot is.
Dus kunnen 100 kleine zonnevlekken geen effect hebben gehad, maar een andere keer 30 hele grote zonnevlekken wel.
Als ik zo een beetje in de goede richting denk , zal je eerst moeten weten hoeveel vierkante (kilo)meter de zonnevlekken bedroegen in totaal in het betreffende jaar. Als dat lukt, dan kun je pas het verband bekijken tussen de zonnevlekken en het weer in de verschillende jaren/winters.
Zomaar een gokje
Southman
klinkt best aannemelijk wat je zegt
Aanhoudend rustig najaarsweer met geleidelijk toenemende neerslag kansen en oplopende temperaturen naar rond of boven normaal. Er is een kleine kans, ca. 30%, dat het droge en koudere weer aanhoudt.
Bron. KNMI
Aanhoudend rustig najaarsweer met geleidelijk toenemende neerslag kansen en oplopende temperaturen naar rond of boven normaal. Er is een kleine kans, ca. 30%, dat het droge en koudere weer aanhoudt.
Bron. KNMI
30% = kleine kans? Nou die kleine kans wil ik wel bij de staatsloterij.
Dat hangt van de definitie van "erg klein" af natuurlijk, maar met je moet hier in je achterhoofd houden dat de kans dat zoiets niet gebeurt nog altijd 70% is, en daarmee stukken groter. Maar inderdaad, een kans van 30% in de staatsloterij is niet mis
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Over de dagen na volgende week donderdag is bijna 1 op de 3 members dus voor voortzetting van het koude weer. Dat is nog te ver weg om daarop percentages voor serieus te nemen. M.a.w. in de volgende runs kan dat net zo goed 60-70% zijn. 0% kan ook natuurlijk... | Gewijzigd: 10 november 2011, 21:06 uur, door Ben47