Laat ik het zo zeggen.. ik zie het wel, wat de winter komt brengen.
Er zijn een aantal mensen/uilteggen waar ik waarde aan hecht. Waarom?? Om dat ze hun vooruitzichten en uitleg wetenschappelijk en met feiten onderbouwen, ook zijn hun "resultaten" (om het maar zo botweg te noemen...) uit het verleden vaak goed geweest. Bovendien leggen ze de termen zonodig in Jip en Janneke taal uit, waardoor zelfs ik het snap.
Dat zijn Onder anderen Jan en Johann op O-O. En de discussies hier op O-O over en weer vind ik helemaal mooi. We zijn allemaal gek op "het weer" en dat je daar over het algemeen met veel respect lekker over kan discussieren, vind ik top!!
Dit is gewoon een TOP site met een TOP team!! maar goed, nu even on topic | Gewijzigd: 10 november 2011, 11:06 uur, door stratocumulus
waar hechten jullie nou meer waarden aan??? 15-daagse trend (Europees model) of 15-daagse trend (Amerikaans model).
Degene met de mooiste waarden! Nee persoonlijk denk ik dat het handig is als je een prognose maakt, dat je kijkt naar meerdere modellen, kaarten en pluimen. Maar ook naar wat 'logisch is' en wat niet. Een pluim komt ook maar uit de computer gerold, you need a person to interpretate... en hoe meer info en verschillende modellen, hoe beter denk ik...
oke thanks voor de info.
Ik kan het niet goed omschrijven (vooral omdat het merendeel gevoel is), maar m.i. is het weer te stabiel; er is nauwelijks wind, weinig dynamiek. Gesloten, hoge, dunne wolkendekken, pastelkleuren.
Het lijkt er op dat de atmosfeer zich niet verzet tegen het binnendringen van koude lucht. En het is al begonnen.
Ik kan het niet goed omschrijven (vooral omdat het merendeel gevoel is), maar m.i. is het weer te stabiel; er is nauwelijks wind, weinig dynamiek. Gesloten, hoge, dunne wolkendekken, pastelkleuren.
Het lijkt er op dat de atmosfeer zich niet verzet tegen het binnendringen van koude lucht. En het is al begonnen.
Inderdaad, de laatste dagen was dat al te merken, eindelijk die overgang naar meer logisch weer voor november. Het is nu best fris en vannacht was het weer eens ouderwets koud, heerlijk. Moet ook zeggen dat ik het wel leuk vind als onze gemijterde vriend uit Spanje zaterdag aankomt, dat we dan geen 20 graden hebben, dat ken net.
Oh ja, die zijn erg hip ja.
| Gewijzigd: 10 november 2011, 12:12 uur, door Tyshane
Dan moet je verhuizen. Bijvoorbeeld naar het pitoreske Twente, of de Achterhoek of wellicht naar Vylen in het woelige Zuid-Limburg. In Zuid-Limburg is vrij recent de krijtzee nog gedempt dus van een zeeïnvloed is nauwelijks meer sprake.
Die van 25 november zijn niet te krijgen zeker? Tenminste...niet gratis.
Edit Jan: Zie PM | Gewijzigd: 10 november 2011, 12:20 uur, door Verwijderde_gebruiker_01
Zeg dat wel.. Maar het is nog ver. Zou trouwens voor heel benelux mooi zijn, een ijsdag in heel benelux nog in november ^^ xD