Na het weekend toenemende kans op nachtvorst. De maxima blijven echter in de buurt van 10°C uitkomen. Dat kunnen we absoluut niet winters noemen.
Ook voor winterweer op langere termijn zit het structureel niet goed. November is echter ook geen wintermaand natuurlijk, hoewel de winter vorig jaar in de laatste week van november uitzonderlijk vroeg van start ging.
Van deze site geplukt : http://www.rubenweytjens.be/
da's een opvallende stijging in temp, wind en neerslag inderdaad. Komt er een dikke herfststorm langs ofzo? Leuk! Als daarna de temp maar weer onderuit gaat!
Ik zou het geen pure onzin noemen, Ruben Weytjens zit met zijn verwachtingen het meeste juist in België. Je vergeet wel één ding, als je de site zou bekijken zie je dat hij alleen het weer van Belgisch Limburg verwacht Hier vallen de maximum-temperaturen al snel wat hoger uit als de zon schijnt. | Gewijzigd: 8 november 2011, 11:01 uur, door WimBaens
In de pluim van de 28 oktober (links boven) is door mij ook het werkelijke verloop van de temperatuur van De Bilt getekend (zwarte lijn).
Opvallend in de pluim van vandaag is de snel stijgende lijn op woensdag de 16e en donderdag de 17e. Die woensdag zou volgens de pluim van gisterenochtend nog koudste dag worden.
(klikken, soms 2x, voor vergroten)
| Gewijzigd: 8 november 2011, 11:17 uur, door Ben47
Zoals de pluimen er nu bijliggen, zal di en wo dichter bij 5 dan 10 uitkomen, de andere dagen eerder dichter bij 10.
Maar waar hebben we het over ? Minstens nog 6 dagen vanaf nu verwijderd...
Ben benieuwd wat de pluim vanavond dan weer brengt!
Omdat de oper (rode lijn) niet overeen komt met de leden, die gaan namelijk voor wat kouder weer dan de oper
Maar het gemiddelde van de leden blijft toch dag en nacht boven het nulpunt liggen.
Verder heb ik eens op wetterzentrale de GFS min-max kaarten bekeken en dat blijft tot 24 nov over het algemeen nog boven 0, m.u.v. misschien het oosten van het land. Ligt wel wat onder het gemiddelde natuurlijk voor november.
Zo'n 200 kilometer aan de oostkant van Moskou ziet het er wit uit.
Mooi ploatie | Gewijzigd: 8 november 2011, 15:00 uur, door albalinda
Heerlijk vooruitzicht. Hopen dat het uitkomt!
Die pluimen die erna gepost zijn vind ik minder leuk
Ben benieuwd wanneer ik voor het allereerst m'n ruiten mag krabben omdat m'n karretje het vorig jaar winter niet deed door gebreken :S | Gewijzigd: 8 november 2011, 15:37 uur, door Wolkje7
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
Ohw en wanneer gaat het draadje dicht? Vind de stukjes van Jan altijd leuk om te lezen als er een nieuw draadje wordt gemaakt. Hint hint | Gewijzigd: 8 november 2011, 15:43 uur, door coolcat
pff, wij hebben al gekrabt, in oktober twee of drie dagen vorst aan de grond gehad en 1 keer krabben.
T op 2 m was op Gilze toen 0 graden.
Ja die wist ik stiekem wel. Vroeg me gewoon af of er op basis van een enkele pluim iets zinnigs over te zeggen valt. Dat het even een hikje kan zijn en de volgende runs weer wat kouder/meer in de lijn der verwachting aan kan geven.
Maar ik begrijp uit jouw antwoord dat optie 1, 2, en 3 niet goed zijn en we voor optie 4 (die ik expres niet had gegeven ) moeten gaan.
iig bedankt
Maar ik begrijp uit jouw antwoord dat optie 1, 2, en 3 niet goed zijn en we voor optie 4 (die ik expres niet had gegeven ) moeten gaan.
iig bedankt
Ben zelf nog niet zo'n "weeroloog" , maar heb onderhand wel begrepen dat je over de pluimen pas wat zinnigs kan zeggen als je een paar naast elkaar legt. Omdat je dan een trent kan ontdekken in de gegevens. Over een enkele kan je wel lekker spekuleren natuurlijk (vooral als er in eens -10 zou staan ofzo )