Citaat van Jan van Ooijen, zondag 6 november 2011, 22:47 uur Ik vraag me heel de tijd af wie vorig jaar winter de auto van zijn collega volgepropt had met sneeuw en een foto hier neergezet heeft
Volgens mij was dat Murphy (& collega's)...
| Gewijzigd: 7 november 2011, 09:00 uur, door Tyshane
Het zou eens tijd worden dat we wat middag temperaturen te zien kregen,
nu ik zo de nieuwe pluim zie , zie ik altijd nog vorst in de nacht en ongeveer normale temps rond deze tijd.
dus ik snap die heisa niet helemaal...
ken aan mij leggen hoor?
Ik vind het ook vreemd dat de meeste "ooh er komt nu echt kou aan" berichten vergezeld gaan van kaartjes die het nacht of vroeg ochtend beeld geven. Mag het dan even wat frisser zijn? Ik bedoel, is toch normaal dat in november wat nachtvorst is ook al ligt dat wellicht een par graden onder het meerjaarlijks gemiddelde van november?
Ik vind het trouwens vreselijk lastig dat GFS niet gewoon een felle kleurovergang heeft ergen ruim boven de 0 graden en niet op het vriespunt, je ziet het allemala niet in 1 oogopslag, tenminste niet op maandagmorgen.
Ohja even ter ontnuchtering:
Even ter ontnuchtering...
Geeft Allerheiligen zonneschein,
dan zal het spoedig winter zijn.
Ist der Weinmond warm und fein,
kommt eind scharfer Winter hinterdrein.
Warmer Oktober bringt furwahr,
uns sehr kalten Februar.
Is oktober warm en fijn,
't zal een scherpe winter zijn.
In wijnmaand zon,
kent de winter geen pardon
Klopt inderdaad, was in Heerenveen. En erg grappig!
Laat de kou maar komen. Tot nu toe een prima najaar, zo teken ik er voor.
Nu nog een aardige laag sneeuw, en dan ben ik helemaal gelukkig.
Merk dat ik weer lekker in mijn element kom, met de naderende winter.
Ver weg,maar toch
't is toch ook nog maar herfst?? Wat maakt het uit?
Ik snap niet dat iedereen zo snel kou wilt.. Ik heb het liever
zo lang mogelijk zacht
zo lang mogelijk zacht
Laat de zee maar zo snel mogelijk koud worden, ook al heeft dat vorig jaar geen invloed gehad als je kijkt naar een zachte januari en februari. Het is wel een goede vereiste voor kou uit het noorden.
http://www.youtube.com/watch?v=lwD0AOwTYRc
zo lang mogelijk zacht
Klopt als een bus
Het ging mij ook alleen maar om de onzekerheid aan te geven.
Ik ben zelf nog een week of 3 buiten aan t werk,dus een rustige inval
van Koning Winter is gewenst..............
nou de zee is al aardig aan het afkoelen. Liep gisteren morgen met hond op het strand, en wanneer het water blauw kleurt betekend dat het water snel afkoelt... moei gezicht in ieder geval
edit:
zie hier een kaart
| Gewijzigd: 7 november 2011, 11:22 uur, door Leon!!
Koud geeft meer sfeer vindt ik!... Lekker t kacheltje aan, buiten de heerlijk frisse winterlucht opsnuiven.
Autoruiten krabben, lekker het kacheltje in de auto aan!
Sneeeeeuw!
Ach ieder jaargetijde heeft zo zijn + en - punten.
Een beetje normalere temps en wat droger en zonniger weer is beter dan dit vochtige plakweer. En dan ook nog bewolkt dag jn dag uit!
Koud geeft meer sfeer vindt ik!... Lekker t kacheltje aan, buiten de heerlijk frisse winterlucht opsnuiven.
Autoruiten krabben, lekker het kacheltje in de auto aan!
Sneeeeeuw!
Ach ieder jaargetijde heeft zo zijn + en - punten.
Een beetje normalere temps en wat droger en zonniger weer is beter dan dit vochtige plakweer. En dan ook nog bewolkt dag jn dag uit!
Ik weet niet waar jij woont, maar ik heb - afgezien van gisteren - de afgelopen week bijna elke dag beleefd als zonovergoten en zacht. Vrijdagavond fietste ik om 2.00 uur 's nachts naar huis en er zaten mensen op terrasjes. In november! Ik klaag er niet over. Beter dit dan -3 en sneeuw en ellende op de weg. Dat hebben we de afgelopen twee jaar genoeg gehad. Over dit weer valt toch écht niet te klagen!
Nu het extreem zachte weer tot het verleden behoort is het wachten op de eerste winterse speldenprik. Welnu, voor het eerst toveren de lange termijnkaarten ons een duidelijk kouder beeld voor ogen vanaf volgend weekend. De kans dat dit ook echt gebeurt groeit als deze verwachting morgen en overmorgen duidelijk bevestigd wordt. Met andere woorden: de kans op kouder weer is nu duidelijk groter geworden maar het ook feitelijk aankondigen zal moeten wachten tot woensdag. Voor hetzelfde geld draaien de grote computers de verwachting morgen weer terug. Laten we desondanks toch maar even doorfilosoferen over het geschetste scenario. De nasis voor een mogelijk verdere temperatuurdaling is een krachtig hogedrukgebied. We praten dus over een droge kou. Dat hoog moet zich richting het weekend gaan versterken boven het noorden van Europa en vervolgens ook richting Noordzee en IJsland. Zo ver is het nog lang niet maar dergelijke ontwikkelingen doen wel winters aan. Ook wanneer ze half november plaatsvinden. Echter, zelfs wanneer het weer nog geen winters aanzien gaat krijgen mogen we toch wel vaststellen dat het droge weer voorlopig onaantastbaar is. Deze hele week valt er vermoedelijk geen druppel en als de hierboven beschreven gang van zaken werkelijkheid wordt kun je daar met een gerust gemoed nog minstens een week extra aan toevoegen. En zo is november wel heel hard op weg een erg droge maand te worden waarmee ook het herfstseizoen in totaliteit droger zal uitvallen dan normaal. Immers september en oktober gaven doorsnee regenhoeveelheden te zien. Tel daar een (mogelijk zeer) droge november bij op en de conclusie is duidelijk. Het is me het weerjaar wel. Ga maar na: na een sneeuwrijke december een flutwinter, een extreem droog voorjaar, een uitzonderlijk natte zomer en nu weer een droog voorjaar. Zou het dan een natte winter worden? Gelukkig is die veronderstelling primitief gespeculeer. We laten ons maar gewoon verrassen door de natuur. Zo hoort het en wat mij betreft moet het ook maar zo blijven.
Graag bron vermelden
Of heb je dit zelf geschreven? | Gewijzigd: 7 november 2011, 11:56 uur, door smarkie