Jawel hoor, maar zoals smoke_soldier zegt is het de komende tijd behoorlijk lente-achtig. Trouwens dat komt ook terug in dat filmpje. | Gewijzigd: 5 november 2011, 11:39 uur, door onno333
Er is 1 voorspelling gedaan dat de winter vroeg zou beginnen en de helft kleeft zich daar meteen aan vast.
Geduld is een schone zaak! Langzaam maar zeker komen we er echt wel hoor, Jan zit er niet voor niets elke keer zo goed bij!
Geduld is een schone zaak! Langzaam maar zeker komen we er echt wel hoor, Jan zit er niet voor niets elke keer zo goed bij!
Ja maar als iemand "sneeuw!!!" roept en Jan zegt "nog ff wachten" dan gaat iedereen (iedereen is misschjien wat fors maar zeker meer dan "de helft"die jij bedoelde) er toch van uit dat er meteen ijs en sneeuw komt. De wens is de vader van de gedachte, ook hier.
Maar goed; Nederlands weer zou Nederlands weer niet zijn, als het ons niet zou verbazen met 'niet typisch gedrag', dus ik hou rekening met alles. Het zal me dus ook niet verbazen als we eind november toch ineens dik in de winter zitten.
De herfst hebben we niet overgeslagen, die was namelijk gesitueerd in de zomer, lol! Lente was zomer, zomer was herfst, herfst was lente, winter dus gewoon winter; komt goed allemaal.
Haha, dat is pas logisch denken
-----------------------
Het heeft nog niet zo veel zin om naar de pluimen te kijken vind ik. deze rijken tot nog toe maar tot midden november. Dan hoef je nog niet veel kou te verwachten. Ik denk dat we over 2 à3 weken veel meer weten | Gewijzigd: 5 november 2011, 12:35 uur, door onno333
Ik vind het opzich wel interressant hoor.
Het is immers een begin, dat maakt het alleen maar spannender wat er daarna gaat gebeuren
Temps 's nachts lekker onder nul, overdag wat boven nul, wat winterse buien.
Dat maakt het begin van de winter nou zo leuk, en dan is het afwachten of er nog kou verder doorzet richten West-Europa.
Ik vind het opzich wel interressant hoor.
Het is immers een begin, dat maakt het alleen maar spannender wat er daarna gaat gebeuren
Temps 's nachts lekker onder nul, overdag wat boven nul, wat winterse buien.
Dat maakt het begin van de winter nou zo leuk, en dan is het afwachten of er nog kou verder doorzet richten West-Europa.
Er wordt zoveel geklaagd over het filmpje omdat het net hetzelfde is als een langetermijnsverwachting.
De komende vrijdag in het volgende filmpje hebben ze het misschien over geen nachtvorst en 10°C.
Ik wacht liever nog 2 weken en dan zien we wel in wat voor weertype we terecht gaan komen.
Ik hoop dat je het filmpje van 11 november ook gaat posten Jan!
Het is nu heerlijk herfstweer en dat mag van mij nog eventjes doorgaan Liever dit dan alle dagen regen.
Het is wel duidelijk dat de winter op komst is. Alles op zijn tijd.
Maar dan weten we nog maar iets voor de eerste twee drie weken die daar op volgen. Zelfs als we dan een weerbeeld krijgen dat met enkele voorspellingen van de akelige winter overeen komt, dan wil dat nog niet zgegend at we die ok krijgen, als we over twee weken wat voorspellingen hebben voor de komende periode, kan het nog zo zijn dat we vanaf de kerst met warm winterweer te maken krijgen.
Als er een langetermijnsverwachting geplaatst word waarin alleen maar warme temperaturen te zien zijn, word er geklaagd dat de winter nog lang niet komt.
Als er een langetermijnsverwachting geplaatst word waar je aan het einde ziet dat de winter er aan komt, word er geklaagd dat het nog ver weg is en dat het morgen zo weer anders kan zijn
Heeft het dan nog wel zin om die verwachtingen hier neer te zetten?
Als er toch alleen maar geklaagd word.
Dan kan dit topic net zo goed op slot tot de winter daadwerkelijk in nederland is.
De temperaturen die we nu hebben horen niet in November, dat weten we allemaal.
Maar in plaats van te klagen over de "komende" winter, kunnen we toch beter nog lekker genieten van dit mooie weer
Geniet van het weer nu, en denk niet te veel na over het weer dat nog gaat komen, als je er niet tegen kan
Wat er ook gebeurt altijd blijven lachen
"In het noorden van Rusland is de kou sterk toegenomen.
Aan het begin van zaterdagochtend rapporteerde Archangelsk -13,6 en Hoseda-Hard -27,0º."
Het gaat de goede kant op daar | Gewijzigd: 5 november 2011, 14:57 uur, door smarkie
Nou ons kikkerlandje nog maar even goed met z'n allen de koude lucht deze kant op zuigen
of aan de ander kant hier heen blazen.
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
Dagrecords worden meen ik geregistreerd op basis van De Bilt... Verder is het ook veel te mooi weer om na te denken..
Zie de bron op het kaartje, KNMI.
Zijn dus KNMI stations
Maar ik ben het beter even verplaatsen nu naar het herfst discussie topic, ik vind het hier niet thuishoren.
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
is toch lente of niet?
Inderdaad, de komende tijd gewoon nog lekker weer met weinig neerslag. Over 2 weken nog maar eens kijken wat het wordt, de tendens is er nu nog de werkelijkheid / uitvoering.