Jammer dat als ze het morgen nog eens over zouden moeten doen het net zo goed andersom kan zijn en het de volle periode te warm kan zijn volgens de pluim. Drukgebieden voor zo'n lange periode voorspellen is nu eenmaal niet mogelijk.
Klopt, maar wel voor ruim 1 week
Is waar, maar die week die te verwachten valt blijft vrij zacht. Van mij mag de winter vanaf de 17de december beginnen, dan zijn mijn examens voorbij en mag er een sneeuwdump komen
Beweringen.... IEder jaar is een verrassing in benelux
Nou, ik heb geluisterd en gekeken Marks.
Ik vind het weinig indrukwekkend.
Het filmpje begint veelbelovend door de toon maar al snel bekruipt mij weer het telegraafsyndroom -gehalte.
Plus zes overdag ? Ja is inderdaad een dalende lijn ,
Waar is D.Wilt van MC. Is ie zich aan het verstoppen
Eind november is inderdaad tweede helft van november maar zo heeft hij het vast niet bedoeld
met zijn winterverwachting.
Zelfs temperaturen onder de tien graden lijken al het winterbloed bij menige te laten stromen.
Maar laten we eerlijk zijn:"dit zijn toch temperaturen die we begin november gewoon moeten zijn?
Dat sommigen zich spiegelen aan:''het was in dat jaar toch ook 18.C '? zullen moeten bekennen
dat uitschieters naar boven steeds meer regelmaat dan uitzondering zijn.
Het zou mij niets verbazen dat er in de nabije toekomst meer en later van deze temperatuursprongen gaan voorkomen.
Met ook steeds meer de kans op het uitblijven van winterweer op de daaropvolgende winter.
De afgelopen twee en halve winters hebben we wat mij betreft puur geluk gehad dat alles op zijn plaats viel.
In een ander artikel stond ook dat met een drukverdeling als 2010 we een winter als 1963 hadden kunnen hebben maar door mondiale opwarming het bleef bij een relatief iets te koude winter. | Gewijzigd: 4 november 2011, 23:44 uur, door sneeuwschuiver
Nee, de mens in ons maakt het dat de twijfel toeslaat. Alles komt zoals het moet qua weer, het komt vast goed. Het is gewoon weer een spannende tijd die veel lezers trekt.
Meteorologisch winter begint al op 1 december :S
Dat gezeur gaat nu dus over in een bevestiging dat het winterweer gewoon nog even wegblijft. Neemt niet weg dat speculeren over H en L, in zulk tijdsbestek, koffiedik kijken blijft en het net zo goed in de 3e week al winters wordt.
[attachment]
Ik ga voor de Control
JA!! dat zou iedereen wel willen haha. Ik vind 'm anders wel heel erg uit de bocht schieten tov de anderen haha.
Gewoon het weer zijn gang laten gaan we zien vanzelf wel wat er op ons pad komt.
Een zogenaamde "Indian Summer"of gewoon "mooi nazomerweer"is ook een van de bekende najaarsweersverschijnselen.
Het enige nadeel aan dit najaar is dat er weinig neerslag is, als we een relatief droge winter krijgen zouden we wel eens met een vochttekort aan het groeiseizoen beginnen.
Die stormen met hagel en onweer heb je van de zomer al gehad....
Obectief gezien is er veel meer gezeur van "die winter komt wel" en ook "ik wil winter". | Gewijzigd: 5 november 2011, 10:44 uur, door jcroon
Ondanks dat het gemiddelde nog niet onder de 5 graden uitkomt, gaan er wel weer iets meer leden de min in.
Ondanks dat het gemiddelde nog niet onder de 5 graden uitkomt, gaan er wel weer iets meer leden de min in.
(plaatje)
he lekker........lente | Gewijzigd: 5 november 2011, 11:06 uur, door smoke_soldier
weather without storms is no weather at all.
he lekker........lente
Inderdaad Niet echt novemberachtig
Denk het ook niet, waar ze het ook over heeft is een negatieve NAO index, en volgens mij is dit zo dat als de NAO negatief is/wordt, dan is er kans op kouder weer in onze contreien, toch, of heb ik het verkeerd begrepen, ik kijk altijd naar deze site:
http://www.meteo-bleiswijk.nl/nao-index.html en daar zie je dat de vooruitzichten inderdaad negatiever worden, hopen nu dat dat uitkomt.
jahwel jan...maar de eerst komende week + - 15 graden in midden novembert
is toch lente of niet?
weather without storms is no weather at all.