Dus december zal wel beter worden,.. wat ik al zei op 24 okt jl. zal 23 dec. a.s. Nederland bedekt zijn onder een dikke laag snbeeuw,... die dag om 16.25 gewoon omhoog kijken / lantaarnpaal staren
Hou ik je aan.
Waaruit concludeer je dat by the way?
Washington D.C. winter weather forecast 2011-2012: average temperatures, more snow than last winter
http://www.washingtonpost.com/blogs/capita...XChiM_blog.html
Washington D.C. winter weather forecast 2011-2012: average temperatures, more snow than last winter
http://www.washingtonpost.com/blogs/capita...XChiM_blog.html
wel eens interesant om te lezen.. Aaangezien er voor de benelux nog niet veel afkomt ^^
Volgens nieuwste satelietmetingen word november tegen de verwachting in wereldwijd kouder, ja je leest het goed! kouder dan het de laatste 10 jaar is geweest. Graag deel ik dit plaatje met jullie omdat vreemd genoeg niet zo hard wordt opgepakt als het te warm was geweest.
Hier een mooi plaatje van de temp 2011
En hier nog even het langjarig gemiddelde.
Dus hopen dat deze trend doorzet, en op naar een mooie winter en wellicht een nieuwe ijstijd!
Bron: o.a Cassandraclub
| Gewijzigd: 4 november 2011, 12:50 uur, door Shadow112
Is dit onze lente, komende na de zomer zonder zomer..?
Heb jij in april nog niet genoeg lente gehad?
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Loop nog in me zomerjasje met de rits los.
Trouwens, sommigen bomen zitten nog vol met blad, is dat normaal of had alles al kaal moeten zijn?
Loop nog in me zomerjasje met de rits los.
Trouwens, sommigen bomen zitten nog vol met blad, is dat normaal of had alles al kaal moeten zijn?
De ene boom is eerder dan de andere boom, hier zijn de meeste bomen nu wel redelijk kaal, of half kaal met bruine bladeren.
Ligt trouwens ook wel aan welke boomsoort het is (eik, beuk etc.)
Eergisteren ook nog zo een @#$%^&* beest doodgeslagen op de slaapkamer, maar dat er nog muggen zwermen komt niet door het zachtere weer, maar door de natte zomer. Overigens dat het nu zo zacht is, wil niet zeggen dat het over 3 weken niet kan vriezen/sneeuwen ook al zijn daar nu nog geen aanwijzingen voor...zo was het toch ook voorspeld, een (zeer) zachte eerste helft en dan de vrieskou in?
Wat is jouw verwachting eigenlijk? Wanneer zal de winter aanvangen?
Jaja, daar istieweer; een regelrechte Serge-voorspelling. Nee geen verwachtingen; maar een echte voorspelling, zo zie je ze maar weinig. En ik weet dat het waar is, heb het zelfs in mijn agenda gezet!
| Gewijzigd: 4 november 2011, 13:20 uur, door Tyshane
Mee eens. Nederlands weer is van dat weer van de 'records', maar het typische Nederlandse weer is ook het weer van de plotselinge omslag. Typisch Nederlands is dan ook weer het geklaag. Ook als het over een paar weken weer zo koud is.
Klopt helemaal.
Ik heb ook gewoon vertrouwen in de komende winter.
Volgens de verwachting zou het in de 2e helft van November, merkbaar 'kouder' gaan worden.
En dat gaat ook vast wel gebeuren, aangezien dat normaal is voor deze tijd van het jaar.
Dat we nu ruim boven het gemiddelde zitten zegt helemaal niks, en kan over 2 weken totaal andersom zijn
Het is alleen zo moeilijk om zo lang te wachten, als je berichten leest, zoals "Horrorwinter"
Edit Jan: Hij is hier niet welkom en ook zijn berichten niet, daar heeft hij zelf voor gezorgd! | Gewijzigd: 4 november 2011, 14:32 uur, door Verwijderde_gebruiker_01
Zie de dikgedrukte tekst in de quote.
Zo zie je maar weer, op 11 november 1995 werd dus een temperatuur van 19,8 graden gemeten.
De winter die daarop volgde (in de boeken als de winter van 1996), was koud met een hellmanngetal van 150,5.
We hoeven ons dus helemaal niet druk te maken
Gr. Weerfreak
Bron: KNMI
De beste winter die we ooit hebben gehad joh in de jaren Ik mis die winter... Vol met sneeuw
Als je dat bekijkt van nu.. dan lijkt het wel hetzelfde te gaan worden, dat zou ideaal zijn!:p | Gewijzigd: 4 november 2011, 14:33 uur, door Verwijderde_gebruiker_01
Ik Ook Tyshane,..Jan ook (denk ik),.. Die wil wel weer hartelijk lachen op 23 dec a.s.
Gaan we dit jaar ook een sneeuwvlokken toto doen?