Jammer had liever wat kouder gehad.
http://www.yr.no/sted/Nederland/Limburg/Br...tidsvarsel.html
Wel foto van maken en posten!
.
Ik denk toch dat het stilte voor de storm is..is mijn mening.We hebben vaak genoeg gezien dat het zo ineens om kan slaan, en niks kan zo veranderlijk zijn als het weer
Ik denk toch dat het stilte voor de storm is..is mijn mening.We hebben vaak genoeg gezien dat het zo ineens om kan slaan, en niks kan zo veranderlijk zijn als het weer
Ik denk ook dat het zo gaat. Volgens mij slaat het straks ook ineens om en dan zullen sommigen wensen dat het zo 'warm' is als vandaag. Ik vind de temps van nu wel lekker, maar het past niet meer zo, dus kom maar op met die winter. Dan hebben we een mooie en korte herfst gehad. Scheelt weer voor de gasrekening en het was niet zo somber.
Als we straks voor lange tijd in de kou en grijze luchten zitten, verlangen we weer naar een beetje zon, dus laten we er nu maar even van genieten. De kou komt heus wel een keer. Vorig jaar sloeg het ook heel plotseling om (echt, die sneeuw eind november had ik echt niet zien aankomen!). Toen het een paar jaar geleden tot ver in maart en zelfs april maar niet wilde opknappen en warmer werd, had ik er wel genoeg van, terwijl ik toch echt van kou en sneeuw houd.
Wat ik hiermee bedoel, is dat zolang de temp langzaam naar beneden gaat, het wel goed komt.
Als de temp nu juist langzaam zou gaan stijgen, nu we steeds dichter bij de winter komen.
Dan moeten we ons pas zorgen gaan maken
Edit: Nieuwe pluim.
| Gewijzigd: 4 november 2011, 10:35 uur, door smarkie
Ik had gehoopt op een vroege novemberkou al leek het er niet opo, maar aangezien dat mislukt is vind ik een maand lente ook niet erg.
We zouden het kunnen zien als "goedmakertje" van de afgelopen zomer | Gewijzigd: 4 november 2011, 10:40 uur, door Wolkje7
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
Na een week kan gezegd worden dat de Oper in de pluim van vrijdag 28 oktober (links boven) de temperatuurverwachting voor de eerste week heel goed had. De twijfel over de temperatuur in de nacht van 1 naar 2 november in de volgende pluimen bleek onterecht.
Het midden van de pluim van vandaag is de Oper t.o.v. die van gisterenavond aanzienlijk naar de warmere kant omgeslagen. Er is dus heel wat onzekerheid over volgende week.
(klikken, soms 2x, voor vergroten)
| Gewijzigd: 4 november 2011, 11:23 uur, door Ben47
Synoptische ontwikkeling Een complex lagedrukgebied ligt ten westen van de Britse Eilanden. Op de oostflank van dit laag wordt met een zuidelijke stroming erg zachte lucht aangevoerd.
De kern van het laag trekt richting IJsland maar tegelijkertijd zakt het laag ook uit over de Golf van Biskaje waarna daar een aparte kern wordt gevormd die Frankrijk in trekt. Het bij het complexe laag behorende polaire front ligt vandaag en morgen dichtbij onze omgeving en dat levert af en toe enige regen op. Erg actief is het front niet bij ons.
Zondag bereikt een hogedrukgebied het westen van het Iberisch Schiereiland en breidt zich dan daarvandaan verder uit richting Britse Eilanden.
Dinsdag arriveert het hoog boven de Noordzee en trekt daarvandaan naar het zuiden van Scandinavië, alwaar het woensdag arriveert.
De dagen daarna trekt het, dan inmiddels omvangrijke hogedrukgebied langzaam richting de Balkan. Vanaf de oceaan komen nieuwe depressies met randstoringen dichterbij maar komen vooralsnog niet oostelijker de de Britse Eilanden.
Modelbeoordeling en onzekerheden Het extreem zachte weer raken we langzaam maar zeker kwijt maar koud wordt het nog lang niet. De temperatuurpluim laat zien dat de hele hoge temperaturen na het weekeinde een stapje terug doen en dichter bij de normale waarde voor de tijd van het jaar komen te liggen. Als gevolg van de toenemende hogedrukinvloed zien we vanaf zondag de neerslagkansen uitermate klein worden. Slechts een enkele member laat af en toe een neerslagpiek zien. Uit de staafdiagrammen blijkt dat naarmate de week vordert de zon ook meer kansen krijgt.
Samenvatting meerdaagse-periode: Droog weer en later in de week meer zon. Temperaturen dalend naar normale waardes.
Samenvatting EPS-periode: Grote kans op het aanhouden van het overwegend droge weer met normale temperaturen.
Paraaf meteoroloog: nolet | Gewijzigd: 4 november 2011, 11:44 uur, door Ben47
Ik had van de week een aantal muggen op me kamer, dat heb ik nog nooit gehad in November
Voorlopig nog geen winter dus.
Ik denk dat we dan toch echt tot December moeten wachten voordat de winter begint.
En dan hopenlijk tot en met Februari
Een ding scheelt, dat was vorig jaar ook niet
Dus december zal wel beter worden,.. wat ik al zei op 24 okt jl. zal 23 dec. a.s. Nederland bedekt zijn onder een dikke laag snbeeuw,... die dag om 16.25 gewoon omhoog kijken / lantaarnpaal staren
Ik denk dat we dan toch echt tot December moeten wachten voordat de winter begint.
En dan hopenlijk tot en met Februari
Ja zo als vorig jaar moet het eigenlijks niet weer, het moet mooi verdeeld zijn over de 3 maanden
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
Ook die heb ik thuis achterna gezeten ja! Kreeg het kreng alleen niet te pakken .
Ik heb bijna een hekel aan de zomer alleen al vanwege alle insecten, ik ben dus echt niet happy met de weersomstandigheden van nu! Winter, sneeuw, koud, warme chocomel, verwarming aan, door de sneeuw banjeren, auto's de straat uit duwen.. HEERLIJK!