http://www.weer.nl/pluimverwachtingen.html
Die is ook van gisterenavond.
Is dan ook niet de temperatuur op 2m maar op grotere hoogte. Rond 1,5km om precies te zijn. | Gewijzigd: 3 november 2011, 14:53 uur, door WimBaens
Ja droom maar lekker verder, boek maar gauw een vliegreis naar een warm land of zo
Ik betaal hem niet voor je
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
zo te zien.
Beter nu zo'n ens dan binnen pakweg een maand of twee.
Via Twitter ontving ik dit bericht:
De 1e sneeuwvlokjes zijn al gevallen in de Efteling. Morgen meer... #WinterEfteling yfrog.com/nwm47wj
Wel nep sneeuw natuurlijk....
Niet echt nee. Je hebt dan te maken met een westelijke wind die de winterliefhebber niet echt fijn vindt
| Gewijzigd: 3 november 2011, 15:43 uur, door onno333
:)
Voorlopig is het nog voorjaarsachtig, daar hoor je verder inderdaad bijna niemand over. Al die kou is mij veel te voorbarig aangezien ik nog altijd de maxima op het eind niet eens onder de 9 graden zie komen. Ik volg het meest de rode lijn, dat is de meest voor de handliggende verwachting, en die blijft lang bij de 15 gradengrens tot nu toe.
Ik ben geen winterhater, zolang het maar echt winter wordt, en ik hoop ook op een strenge winter al lijkt het nu net alsof ik dat wel haat, maar het optimisme spat ervanaf terwijl er feitelijk nog niets aan de hand is.
Voorlopig is het veel te zacht voor de tijd van het jaar, het lijkt wel of mensen soms er niet aan willen. En bovendien heeft vergelijkingen trekken met andere jaren geen zin, al snap ik dat een 2e keer ook niet onmogelijk kan zijn voor herhalingen. Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst, heb ik al eens gelezen en zo is het ook.
Niet om negatief te doen of mensen voor de schenen te schoppen, ik schrijf het omdat ik dat zo zie, hoewel de pluimen voor later dan 16 november er wel aardig uitzagen.
Oja, en ik blijf erbij dat het dit jaar een groene kerst wordt, ondanks ik denk dat we veel sneeuw en vorst krijgen. | Gewijzigd: 3 november 2011, 15:50 uur, door Wolkje7
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Hagel: 13
Onweer: 21
Als je het over de pluim hebt is dat grote onzin. Na een paar dagen is de oper en control net zo veel waard als ieder lijntje van het ensemble. Je moet naar het gemiddelde kijken en die laat een stabiele neergaande trend zien. | Gewijzigd: 3 november 2011, 15:53 uur, door Shadow112
Ik betaal hem niet voor je
ik ben een groot winterliefhebber hoor
maar met vandaag en morgen rond de 20 graden en de verwachtingen
kan je het niet echt herfst noemen!
Gedeeltelijk met je eens.
Over die gemiddelde lijnen, nadat de rode lijn ophoudt, kijk ik inderdaad ook naar de gemiddele lijn. Dat had ik er nog niet bij vermeldt. Dat is de bruine stippellijn als ik me niet vergis (ik kijk de KNMI pluim het meest, die meestal niet veel verschilt met andere pluimen).
De rode lijn is toch de hoofdlijn wat ik begreep, zover die loopt natuurlijk.
Ach, wat is onzin? Dat is jouw mening, de pluimen liegen niet
De rode lijn is toch echt de meest aannemelijke zolang die loopt, hoe vervelend ook als je op sneeuw en kou hoopt. | Gewijzigd: 3 november 2011, 16:04 uur, door Wolkje7
Velp 2018:
Velp 2017:
Nou, ik zie al aardig wat kale bomen in mijn straat. | Gewijzigd: 3 november 2011, 16:04 uur, door reedtimmer
Wat dat betreft een mengelmoesje hier. Bomen die snel kaal zijn geworden, maar evenveel bomen nog vol in blad.
Velp 2018:
Velp 2017:
Over die gemiddelde lijnen, nadat de rode lijn ophoudt, kijk ik inderdaad ook naar de gemiddele lijn. Dat had ik er nog niet bij vermeldt. Dat is de bruine stippellijn als ik me niet vergis (ik kijk de KNMI pluim het meest, die meestal niet veel verschilt met andere pluimen).
De rode lijn is toch de hoofdlijn wat ik begreep, zover die loopt natuurlijk.
Ach, wat is onzin? Dat is jouw mening, de pluimen liegen niet
De rode lijn is toch echt de meest aannemelijke zolang die loopt, hoe vervelend ook als je op sneeuw en kou hoopt.
Ik zal het nog één keer proberen.
Vorig jaar heeft een lid (erik?) een mail gestuurd naar het knmi over de waarde van de oper en control. Het knmi gaf in een reactie aan dat de waarde na 3 dagen weg is en men dan naar het gemiddelde moet kijken. Hoop dat je het nu snapt.