Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Liberty, TX; Polk, TX.

23 Nov 2024 10:17:03

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Liberty, TX.

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Hardin, TX.

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Jasper, TX.

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Nov 2024 05:46:27

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 20:25:45

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Clarion, PA; Forest, PA; Indiana, PA; Jefferson, PA.

22 Nov 2024 09:51:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Fayette, PA; Indiana, PA; Westmoreland, PA.

22 Nov 2024 09:51:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cambria, PA; Somerset, PA.

22 Nov 2024 09:51:42

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 09:35:11

22 Nov 2024 09:35:10

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 01:05:39

De temperatuur bij Ernage is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:33

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:32

22 Nov 2024 00:58:32
Actueel
1 / 4

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
3 november 2011, 12:43 uur | Bericht #295985
Citaat van visser, donderdag 3 november 2011, 12:36 uur je bedoelt met uitzondering van 15 en 25 t/m 30?

Sorry, verkeerd verwoord. Hopelijk is het nu duidelijker?

TaL
Mijn twitter: https://twitter.com/#!/MathiasDeleye
3 november 2011, 12:43 uur | Bericht #295986
Citaat van TaL, donderdag 3 november 2011, 12:30 uur Hier dan even de temperatuursgrafiek van vorig jaar , zoals je ziet is er met uitzondering van de 16de tot ongeveer de 24ste
helemaal geen vorst. Dus mensen die nu al treuren. Er is nog tijd zat... Bekijk het maar eens goed

TaL

Helemaal mee eens.

Vorig jaar lag de temperatuur begin november ook vaak (ver) boven het gemiddelde..
My new website! / Mijn twitter
Waarom deze advertentie?
WimBaens
Lid
3 november 2011, 12:45 uur | Bericht #295987
Citaat van TaL, donderdag 3 november 2011, 12:30 uur Hier dan even de temperatuursgrafiek van vorig jaar , zoals je ziet is er vrijwel de 24ste
helemaal geen vorst en vanaf de 25ste doken we dan de winter in. Dus mensen die nu al treuren. Er is nog tijd zat... Bekijk het maar eens goed

TaL

Ik denk dat je het moeilijk gaat kunnen vergelijken met wat er nu in de kaarten staat, nu gaan we tot de 16de niet eens één keer gemiddeld onder de zwarte lijn komen. Het is veel zachter dan vorig jaar.
3 november 2011, 12:49 uur | Bericht #295989
En hier dan 2009. Toen was er in HEEL november geen enkele vorstnacht/dag en dat ging zo door tot 14 december Pas dan duikelden we de winter in. Dus er is hoop mensen De winter is nog niet eens begonnen/herfst gedaan dus er kan echt nog van alles gebeuren. Be positive

Ikzelf ga nog maar eens die herfstlucht opsnuiven. Nu het nog kan!

TaL | Gewijzigd: 3 november 2011, 12:50 uur, door thunder and lightning
Mijn twitter: https://twitter.com/#!/MathiasDeleye
3 november 2011, 13:04 uur | Bericht #295995
Ahh die 19/20 december van 2009, dat gaf een hoop sneeuw!
3 november 2011, 13:08 uur | Bericht #295997
Ook hier even spammen: http://www.androidworld.nl/101223/nederlan...erkiezing-poll/ <==== stem op onweer-online en laat een reactie achter op http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=29010

Naast dit alles weer over het winterweer. Hier de pluim van GFS

gens_pluim_tt_06260.png
smarkie
Lid
3 november 2011, 13:11 uur | Bericht #296001
Citaat van Jan van Ooijen, donderdag 3 november 2011, 13:08 uur Ook hier even spammen: http://www.androidworld.nl/101223/nederlan...erkiezing-poll/ <==== stem op onweer-online en laat een reactie achter op http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=29010

Naast dit alles weer over het winterweer. Hier de pluim van GFS

GFS gaat wel de goede kant op

Maar enig idee waarom de volledige pluim niet beschikbaar is?
Sneeuwdagen winter 2011/2012: 2Begint de winter laat, zet dan de strooiwagens maar paraat.Is het te warm in November, dan krijgen we een weeralarm in December
Ossekop
Lid
3 november 2011, 13:21 uur | Bericht #296002
Wat ik me nu eigenlijk afvraag... :|

De winterliefhebbers hier, kijken die nu uit naar de sneeuw die komen gaat, of wordt er uitgekeken naar de vorst??

Ik kan er gruwelijk naast zitten hoor (dus correct me if i'm wrong) maar...

Is sneeuwval niet (grotendeels) afhankelijk van verplaatsingen van drukgebieden en komt dan hoofdzakelijk voor tpv de fronten. De vorstsituatie, die meestal op z'n sterkst is bij heldere hemels (dus geen sneeuw) lees rustige drukgebieden met ver uit elkaar liggende Isobaren of Scandinavie hoog met Oostelijke aanvoer.

Er wordt nl nogal behoorlijk gekeken naar (en gediscussieerd over) de temps-pluimen en niet naar de neerslagpluim.

Verklaart U maar eens nader, liever sneeuw of liever vorst??

editje:
Sneeuwval bij koudefront levert natuurlijk wel sneeuw op die gedurende de koude periode blijft liggen. Maar de mooiste sneeuw is natuurlijk de sneeuw die valt (en oplicht in de straatverlichting) en de sneeuw in de ochtend... strak en knarsend onder je schoenen. 3 dagen later is hij meestal vertrapt en zwart van de autobanden haha | Gewijzigd: 3 november 2011, 13:25 uur, door Ossekop
The Aze
Lid
3 november 2011, 13:24 uur | Bericht #296003
Citaat van Ossekop, donderdag 3 november 2011, 13:21 uur Wat ik me nu eigenlijk afvraag... :|

De winterliefhebbers hier, kijken die nu uit naar de sneeuw die komen gaat, of wordt er uitgekeken naar de vorst??

Is sneeuwval niet (grotendeels) afhankelijk van verplaatsingen van drukgebieden en komt dan hoofdzakelijk voor tpv de fronten. De vorstsituatie, die meestal op z'n sterkst is bij heldere hemels (dus geen sneeuw) lees rustige drukgebieden met ver uit elkaar liggende Isobaren of Scandinavie hoog met Oostelijke aanvoer.

Er wordt nl nogal behoorlijk gekeken naar (en gediscussieerd over) de temps-pluimen en niet naar de neerslagpluim.

Ik ga voor een sneeuwdump
3 november 2011, 13:24 uur | Bericht #296004
Citaat van Ossekop, donderdag 3 november 2011, 13:21 uur Verklaart U maar eens nader, liever sneeuw of liever vorst??

Beide! Maar dan toch vooral voor een hoop sneeuw zoals vorig jaar 18 December, toen moest ik jammer genoeg 's avonds in de auto stappen richting La Toussuire in frankrijk voor een wintersport(was natuurlijk geen probleem ) | Gewijzigd: 3 november 2011, 13:27 uur, door joeppiejoep01
doppie
Lid
3 november 2011, 13:26 uur | Bericht #296005
Citaat van Ossekop, donderdag 3 november 2011, 13:21 uur Wat ik me nu eigenlijk afvraag... :|

editje:
Sneeuwval bij koudefront levert natuurlijk wel sneeuw op die gedurende de koude periode blijft liggen. Maar de mooiste sneeuw is natuurlijk de sneeuw die valt (en oplicht in de straatverlichting) en de sneeuw in de ochtend... strak en knarsend onder je schoenen. 3 dagen later is hij meestal vertrapt en zwart van de autobanden haha

Liever sneeuw, absoluut!!! droog vriesweer is ook wel leuk (met uitzondering van een snijndende oostenwind) maar sneeuw maakt het land zo mooi!
smarkie
Lid
3 november 2011, 13:32 uur | Bericht #296007
Citaat van Ossekop, donderdag 3 november 2011, 13:21 uur Verklaart U maar eens nader, liever sneeuw of liever vorst??

Sneeuw, zeker weten

Maar misschien is het handig om hier een apart topic van te maken, zodat dit topic overzichtelijk blijft
Sneeuwdagen winter 2011/2012: 2Begint de winter laat, zet dan de strooiwagens maar paraat.Is het te warm in November, dan krijgen we een weeralarm in December
marks
Lid
3 november 2011, 13:42 uur | Bericht #296009

editje:
Sneeuwval bij koudefront levert natuurlijk wel sneeuw op die gedurende de koude periode blijft liggen. Maar de mooiste sneeuw is natuurlijk de sneeuw die valt (en oplicht in de straatverlichting) en de sneeuw in de ochtend... strak en knarsend onder je schoenen. 3 dagen later is hij meestal vertrapt en zwart van de autobanden haha

Liever sneeuw
3 november 2011, 13:43 uur | Bericht #296010
Ik heb een vraag Jan.

We zijn nu bezig met de winter in het topic: Winterverwachting van 2011/2012.
Mijn vraag is dan ook: Wanneer gaan we beginnen met het Winterdiscussietopic? zodra de eerste winterse situaties zich melden??
meerweer
Lid
3 november 2011, 13:45 uur | Bericht #296011
Citaat van X-treme, donderdag 3 november 2011, 13:11 uur Maar enig idee waarom de volledige pluim niet beschikbaar is?

Er zouden problemen zijn met de schaalverdeling naar aanleiding van de invallende horrorwinter vanaf 15 november...
Cdtj3
Lid
3 november 2011, 13:49 uur | Bericht #296012

editje:

Ik zou eerst lekker sneeuw krijgen zo'n 50 cm liefst en dan door die sneeuw word het kouder en dan vorst :0 en dan lekker in een wit landschap schaatsen. Dat lijkt mij zo lekker om weer te doen. | Gewijzigd: 3 november 2011, 13:52 uur, door Cdtj3
Tyshane
Lid
3 november 2011, 13:53 uur | Bericht #296013
Voor mij het liefste sneeuw! Maar een dik pak ijs is ook mooi. Gewoon echt winterweer, koud, guur sneeuw, ijs. Niet het één of het ander, maar liefst allemaal. Al gaat dat niet altijd goed samen.

Citaat van X-treme, donderdag 3 november 2011, 13:32 uur Maar misschien is het handig om hier een apart topic van te maken, zodat dit topic overzichtelijk blijft
Hoezo een apart topic, vind het juist een leuke vraag om de discussie gaande te houden in het wintertopic.

QUOTE(meerweer @ Nov 3 2011, 13:45) <{POST_SNAPBACK}>
Er zouden problemen zijn met de schaalverdeling naar aanleiding van de invallende horrorwinter vanaf 15 november...

Haha, lol! | Gewijzigd: 3 november 2011, 13:54 uur, door Tyshane
smarkie
Lid
3 november 2011, 13:54 uur | Bericht #296014
Citaat van meerweer, donderdag 3 november 2011, 13:45 uur Er zouden problemen zijn met de schaalverdeling naar aanleiding van de invallende horrorwinter vanaf 15 november...

Cdtj3
Lid
3 november 2011, 14:01 uur | Bericht #296018
Langzaam gaat het toch gebeuren.

http://www.weer.nl/pluimverwachtingen.html
3 november 2011, 14:07 uur | Bericht #296020
We hebben nou wel over sneeuw en ijs en lage temperaturen wat we misschien kunnen krijgen
maar dit kan ook nog wel eens weer gebeuren

http://nos.nl/video/16843-ijzel-in-1987-vo...echte-ramp.html

Laat het maar gewoon bij sneeuw blijven

WINTER 78/79 laat maar komen!!!
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
Terug naar boven
3 Gebruikers lezen nu dit topic, onderverdeeld in 3 gasten en 0 leden
Er zijn in totaal 27.880 topics, welke bij elkaar 448.478 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.606 leden.
Het nieuwste lid is AMV058.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
3 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 93 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 93, lezen 14 mensen het topic "Berichtgeving over de koude periode januari".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden