Om in de legendarische woorden te spreken: "Doe eens normaal jo"
Oordeel zelf maar
Een paar jaar terug voor het eerst in jaaaren weer eens ene mooie sneeuwdag gehad, als een gek foto's maken, een jaar later of zo hadden we het weer. Vorug jaar niet eens meer de moeite genomen, alles was hetzelfde. geef mij maar mooie herfst of voorjaarskleuren.
De overlast van sneeuw en ijs, nog afgezien van de schade, weegt niet op tegen de schoonheid.
het valt me op dat er relatief weinig neerslag word berekend....
toch wel enigzins zorgwekkend...
lente droog warm zonnig - zomer nat koele kant minder zon dan normaal - herfst relatief droog veel zon en extreem zacht...
winter??????
weather without storms is no weather at all.
toch wel enigzins zorgwekkend...
lente droog warm zonnig - zomer nat koele kant minder zon dan normaal - herfst relatief droog veel zon en extreem zacht...
winter??????
Ja dan zou je haast moeten zeggen; veel neerslag en erg koud?! -> Sneeuw & ijs!
[weg]
Hij vindt sneeuw niets, maakt dat hem een slechte weerman? Ik hoef dus ook niet te oordelen. Wat is er mis met iemand die sneeuw niks vind? Wat is er mis met iemand die sneeuw geweldig vind (ikkkuh!) | Gewijzigd: 2 november 2011, 23:03 uur, door xzaz
Ging om het feit "winterhater" niet om een slechte weerman. Maar als je zulke uitspraken gaat doen op tv als zijnde weerman, dan weet ik het nog niet
Laten we het hopen.
Trouwens, zodra er aanleiding toe is gaan we op de site van sneeuwhoogte.nl en -of in mijn eigen blog naast het Alpenweer ook het Hollandse winterweer onder de loep nemen en volgen. Zal tevens proberen om ook op OO een vinger aan de pols te houden). Had ik maar meer tijd....
http://alpenweer.blogspot.com/
Ciao Johann | Gewijzigd: 2 november 2011, 23:41 uur, door Alpenweerman
Zelfs de nacht temps komen niet onder 0... trend is normaal voor de tijd van het jaar.
Iedereen mag zijn mening hebben. Als hij een hekel heeft aan winter dan is dat zo. Waarom zou je je eigen mening niet mogen ventileren als weerman zijnde? Neutraliteit als weerman... net hoe de wind waait, me dunkt. | Gewijzigd: 3 november 2011, 07:30 uur, door Verwijderde_gebruiker_01
Tuurlijk mag een weerman dat zeggen. Persoonlijk vind ik het wel leuk om bij weermannen en -vrouwen de passie te zien als ze vertellen bij verschillende soorten weer. Als ze wat klagend of negatief doen, dan komt dat wat minder leuk over vind ik.
| Gewijzigd: 2 november 2011, 23:49 uur, door Tyshane
Hun praten is toch gebaseerd op kaarten??. Of verzint elke weer man/vrouw maar zelf wat.
En dus als ik naar het weer kijk dan kijk ik naar hun passie?.
Volgens mij had die andere weer man van RTL4 een horror winter voorspelt vanaf begin November.
Maar goed vandaag op de Duitse radio/tv geen winter voor November en begin December. Ik hoop dat ik naar hun passie geluisterd hebt.
En dus als ik naar het weer kijk dan kijk ik naar hun passie?.
Lol, hun praten is idd gebaseerd o.a. op kaarten, dat neemt niet weg dat je je werk of hetgeen waar je over praat leuk mag vinden en dat mag uitstralen. Het gaat er niet om dat ze bepaalde weersituaties niet mogen benoemen, dat heb je helaas verkeerd begrepen. Je laatste zin slaat dan ook als een tang op een biggie.
'Als je naar het weer kijkt dan kijk je naar hun passie' dat zijn niet mijn woorden. Foute conclusie. Ik schreef dat ik dat persoonlijk fijn vind om iemand met passie te zien. Daar hoef jij het niet mee eens te zijn. Als ik naar Reinier van de Berg kijk / luister dan zie ik iemand die echt gek is op het weer in al zijn facetten, dan vind ik mooi om te zien.
Mijn punt ging ook helemaal niet over "winterhater" mijn punt ging over dat er onderling tussen de voorspellers / weermannen etc een sfeer hangt van hij kan er niks van ik ben beter. En "Dat is hij van... " en dan ook nog zielig personen met voorletter en achternaamletter gaan aanhalen.
Dat heeft dus niets te maken met het feit dat weermannen / vrouwen etc hun mening over een bepaald seizoen door laten schemeren, dat doet de man op straat elke dag. Maar ja hoe vaak horen we niet bij de NOS etc dat het "een mooi plaatje" is terwijl dat ook een persoonlijke interpretatie is.
Zijn er geen beurzen waar amateur / professionals meteorologen informatie met elkaar delen?
Ja ik begreep wel wat je bedoelde en ben het met je eens. We dwaalden een beetje af. En misschien sowieso te of-topic.