ach Jan er zijn mensen die een winter echt niets vinden; waarom? alleen voor de overlast die het bezorgt maar die mooie landschappen (zowel sneeuw/ijs) ziet men gewoon niet
ps iedereen mag zijn eigen mening natuurlijk hebben | Gewijzigd: 2 november 2011, 20:27 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
effe naar beneden scrollen en bij wereld temperaturen kijken global chill -11.81
die is de weg kwijt
Wat een ONZIN! Echt waar elke dag veranderd het.. Niet normaal dan gaat het vriezen dan weer niet. Deze kan op de banlijst.
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Hagel: 13
Onweer: 21
Lol, dat er geen sneeuw ligt heeft niets met het feit te maken dat de winter nog niet komt. Van de week las ik ook al zoiets onzinnigs
En afgelopen winters dan?
Velp 2018:
Velp 2017:
Dat zeg ik ook niet. Het zal er zeker wel van komen, maar ik denk niet zo schnel.
Velp 2018:
Velp 2017:
Mijn splinternieuwe kachel stook ik momenteel slechts om de dag en die wil ik deze winter toch wel eens uitproberen bij min 20 buiten tijdens zware sneeuwstorm.
ps iedereen mag zijn eigen mening natuurlijk hebben
Als sneeuw en ijs mooi was, dan vraag ik me af waarom er kleuren-tv en kleurenfotografie is uitgevonden
een opmerking die niet te vergelijken is met sneeuw.
mensen die veel op de weg rijden, hebben er simpelweg last van.
kost een hoop geld en tijd
aan de andere kant is het schitterend om te zien al dat sneeuw en ijs, puur sfeermakertje.
het is maar hoe je het bekijkt. ik heb sinds vorig jaar gemengde gevoelens over sneeuw en ijs.
mede doordat ik dagelijks een km of 50 rij. als ik vrij ben, ben ik lekker buiten met de kids
weather without storms is no weather at all.
Ik hoef vanwege werk niet veel km's te maken, dus sneeuw & verkeer is voor mij geen issue. Ik doe veel met de fiets en met de atb is sneeuw geweldig. Maar de mensen die dagelijks afstanden met de auto moeten rijden, ja daar denk ik wel aan, dat is dan echt balen.
Persoonlijk word ik erg blij van sneeuw; het mooiste moment is als het in de avond begint met sneeuwen en het 's nachts een dik pak is geworden en je als eerste door de maagdelijke sneeuw kan lopen; het sfeervolle licht, de gedempte geluiden, het witte landschap en de vervaagde vormen in het straatbeeld... schitterend en wonderlijk. Zin in!
Mijn splinternieuwe kachel stook ik momenteel slechts om de dag en die wil ik deze winter toch wel eens uitproberen bij min 20 buiten tijdens zware sneeuwstorm.
Tja, dan zul je toch echt ergens anders heen moeten...
Wat me altijd opvalt aan weer fanaten / verwachters voorspellers, hoe je ze ook wilt noemen dat er onderling een sfeer hangt wat het daglicht niet kan verdragen. Altijd in de trant van "O das hij die.. ", "O hij jaa die ...".
Om in de legendarische woorden te spreken: "Doe eens normaal jo"
Ja de meteo-mannen zijn meestal niet zo vriendelijk over elkaar. Heb daar laatst een leuk artikel over gelezen. Weet effe niet meer waar.
Lekker houtkacheltje? Die -20 hoop ik ook weer eens mee te mogen maken. Maar dan wel binnen inderdaad.
| Gewijzigd: 2 november 2011, 22:07 uur, door Tyshane
We zijn met onze kou niet per definitie afhankelijk van de temp in Lapland.
Ik raad die mensen aan om eens naar de kalender te kijken, eens goed nadenken wat voor seizoen het nu is en dan pas een conclusie gaan trekken. Dat scheelt een boel onnodige/onzinnige reacties.