Op de langere termijn komen de modellen met uiteenlopende opties.Vooral het Amerikaanse model GFS komt met een interessant scenario op de proppen. Vanaf het midden van de volgende week zien we aan de zuidflank van een Scandinavisch hogedrukgebied een bel koude lucht (hoogtelaag) met neerslag richting west en-of centraal Europa trekken. Mocht dit scenario bewaarheid worden dan wordt het een stuk kouder met sneeuwval vanuit het oosten ! Helaas zijn dergelijke situaties op de langere termijn zeer onzeker en laten we dat nog maar even voor wat het is. Hoe dan ook. Er komt vanaf morgen wat meer dynamiek in het west Europese weer en wellicht is dit een eerste aanzet tot een totaal andere weerbeeld vanaf midden november.
www.sneeuwhoogte.nl | Gewijzigd: 2 november 2011, 16:17 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
Maar zoals een ander al zei... of dit ook daadwerkelijk wat zegt over de kans voor een strenge winter weet ik niet
(p.s. heb de plaatjes maar niet gequote, anders wordt het zo lang )
En das precies de bedoeling hier van die plaatjes, niet quoten. Goed bezig
Ik ben geneigd te denken hoe meer kou noorden tot oosten van ons hoe beter. Daar moeten we het van hebben toch?
Edit: Eindelijk valt de naam Johann, #YESS!! | Gewijzigd: 2 november 2011, 16:23 uur, door Bornin7ty2
yep; spannend wordt het zeker wel -> ik zie uit naar de eerste sneeuwvlokken (hoort eigenlijk gewoon bij de winter)
kaarten bestuderen is gewoon heel leuk en wat de uitkomst dan wordt ..... VERRASSING
kaarten bestuderen is gewoon heel leuk en wat de uitkomst dan wordt ..... VERRASSING
haha idd. Die eerste sneeuwvlokken zijn altijd heerlijk om te zien. Ben dan gelijk voor 3 weken lang in een goed humeur, helemaal als zo'n winterprik doorzet
Maar ben zeer benieuwd hoe de komende weken het weerbeeld gaat veranderen en hoe snel, afwachten dus....
http://www.cpc.ncep.noaa.gov/products/anal...uT2mProbMon.gif
Het is bekend dat deze model erg wispelturig is. koud/warm/koud enz. Ik kijk er niet meer naar daar, ik kijk liever naar luchtdrukkaarten dat is nu veel belangrijker
Midden/eind november wordt spannend!, zoals er nu naar uitziet kan het wel mooie strijd tussen warm en koude lucht worden.
Midden/eind november wordt spannend!, zoals er nu naar uitziet kan het wel mooie strijd tussen warm en koude lucht worden.
Betekend dat het erg grillig kan worden dus met (natte) sneeuw, ijzel/ijsregen
Ach ja, mooi begin dus als het uitkomt
Eens. Ik laat deze ook links liggen. Misschien als de winter wat verder is kan dit iets van toevoegende waarde hebben, maar nu totaal niet.
voorzichtig ... met het echte werk bedoel ik natuurlijk wat een winter moet brengen ; nog niet de komende dgn maar vanaf de 10e nov (zie post oa van Johann's site) ;-> ik heb helaas ook niet een glazen bol
allemaal verwachtingen ... das gewoon afwachten en SURPRISE
allemaal verwachtingen ... das gewoon afwachten en SURPRISE
Geef eens LINKJE? van die johans site post.
http://forum.onweer-online.nl/index.php?s=...st&p=311449
http://sneeuwverwachting.sneeuwhoogte.nl/w...ve_meter_sneeuw
en dan het laatste gedeelte onder het plaatje van GFS (amerikaans weermodel) | Gewijzigd: 2 november 2011, 20:17 uur, door Verwijderde_gebruiker_04