Dit is de RUN van 00u, ben benieuwd naar de 06u run.
De N-NO-stroming die jij met blauwe pijlen aangeeft kan niet vanuit het gebied tussen het hoog boven Rusland en het laag ten westen van Noorwegen ontstaan. Daar is de stroming 180 graden gedraaid (aangegeven met zwart-witte pijl).
Wel kan er een NW-stroming ontstaan, waarbij zeer koude lucht over de relatief warme Noordzee flinke winterse buien laat ontstaan.
Wat wordt het nou?
En waar baseer je dat op?:)
Gr Bas.
Niemand kan nu met zekerheid zeggen of het een Horrorwinter word of niet.
Iedereen maakt een verwachtig, maar of dit uitkomt weten we pas als het zover is
Niemand kan in de toekomst kijken.
Dus je zal toch echt nog even geduld moeten hebben | Gewijzigd: 1 november 2011, 16:00 uur, door smarkie
Iedereen maakt een verwachtig, maar of dit uitkomt weten we pas als het zover is
Niemand kan in de toekomst kijken.
Dus je zal toch echt nog even geduld moeten hebben
Oke Bedankt:)
Ik wil ook heel graag weten of we een extreme winter krijgen of een normale of milde.
Maar helaas kunnen we niets anders doen dan wachten
Of we moeten ons zelf invriezen tot half November, en dan nog een keer kijken.
En als er dan nog niks te zien is doen we het weer voor 2 weken
http://www.groenelus.nl/29269/het-wordt-ee...ar-of-toch-niet
Donderdag 17 november: sneeuw(storm)
http://www.weersvoorspelling.nl/site/weer_.../groningen.html
Lijkt me niet echt betrouwbaar
De kou lijkt me toch eerder hier int noorden(oosten) te beginnen dan bij jullie in belgie op de ardennen na dan, of zie ik dat verkeerd?.
Lijkt wel kouder te worden na 11 november, maar dat het direct overdag onder het vriespunt gaat
Maar een sneeuwstormpje heb ik wel zin in hoor
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
Nee, die eigenwijze donders zeggen dat ze het wel zullen halen.... En pas als ze wat op hebben zeggen ze dat ze ingesneeuwd zijn. Nou ja, ik zal maar wat vers stro in de schuur wegleggen.
http://www.groenelus.nl/29269/het-wordt-ee...ar-of-toch-niet
Dat is niet zeker hoor. Als de wind van over zee komt, NW of uit die buurt, dan is het hier in Antwerpen kouder dan daar bij jullie in Groningen. | Gewijzigd: 1 november 2011, 16:46 uur, door samverhoeven
Wil je het mee laten wegen van de 'koude inval in NO-VS nader verklaren?
En eveneens nader verklaren met wat je bedoelt met '....waardoor meer lucht vanuit lagedruk onze kant op wordt "gezogen".
poeh..
eerste stuk kan ik niets meer zeggen dan spijker, kop, raak.
Het koudeverhaal NO/VS sloeg op de plotselinge daling in temperatuur op de pluimen die vorige week tevoorschijn kwamen. Deze stonden er opeens bij toen het in de VS plotsklaps winter werd. Het was van mijn kant ook maar een veronderstelling dat men bij de berekeningen opeens rekening ging houden met eventuele koudere lucht die deze kant op zou komen.
Laatste stuk... thermiek, maar in het eerste stuk al aangehaald zou dat tegenstrijdig zijn aan het geen ik aangaf. Wat ik hiermee wilde aangeven is dat "bewegende" lucht minder koud is dan "stilstaande"
Ik snap alleen niet waar opeens die 28/11 vandaan komt. Ik heb helemaal met geen woord gerept over 28 november...
Wat valt dit woord toch vaak hier
Vanmiddag stapte ik uit de auto toen er net een paar mensen langsliepen, en het eerste wat ik hoorde was de term horrorwinter.
Het houdt Nederland wel bezig blijkbaar.
Nou jan ,das niet helemaal waar want de weersvoorspelling van Aruba vind
ik wel aardig kloppen
Vanmiddag stapte ik uit de auto toen er net een paar mensen langsliepen, en het eerste wat ik hoorde was de term horrorwinter.
Het houdt Nederland wel bezig blijkbaar.
Het woord valt wel vaak inderdaad, lol, ik wilde het toevoegen aan het 'O-O's (What the f*ck is?) winterwoordenboek!' van vorig jaar, maar daar bleek het al tussen te staan. Een jaarlijks terugkerend fenomeen dus.
| Gewijzigd: 1 november 2011, 17:28 uur, door Tyshane
we gaan weer lekker bezig met "nieuwe" winterbegrippen
Wat wordt het nou?
En waar baseer je dat op?:)
Gr Bas.
Wil je echt nu zekerheid hebben of het nu wel of geen horrorwinter gaat worden? Maar dat kan toch helemaal niet. Allereerst is het goed om de term horrowinter serieus te definiëren. Wanneer noemen we het een horrorwinter? Voorts kunnen we dan na de winter terugkijken en zien cq concluderen nav data of het een horrorwinter was of niet. Nu blijft het speculeren.
Nice, doen we, lol! Maar alweer een tijdje geleden... time flies!
| Gewijzigd: 1 november 2011, 17:48 uur, door Tyshane