Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Liberty, TX; Polk, TX.

23 Nov 2024 10:17:03

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Liberty, TX.

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Hardin, TX.

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Jasper, TX.

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Nov 2024 05:46:27

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 20:25:45

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Clarion, PA; Forest, PA; Indiana, PA; Jefferson, PA.

22 Nov 2024 09:51:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Fayette, PA; Indiana, PA; Westmoreland, PA.

22 Nov 2024 09:51:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cambria, PA; Somerset, PA.

22 Nov 2024 09:51:42

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 09:35:11

22 Nov 2024 09:35:10

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 01:05:39

De temperatuur bij Ernage is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:33

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:32

22 Nov 2024 00:58:32
Actueel
1 / 4

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
laska119
Lid
1 november 2011, 10:54 uur | Bericht #295508
Ziet er goed uit op het eerste gezicht.
Dit is de RUN van 00u, ben benieuwd naar de 06u run.

extreme weather
jcroon
Lid
1 november 2011, 11:35 uur | Bericht #295511
Citaat van Ossekop, dinsdag 1 november 2011, 9:53 uur Over de afname in temperatuur die nu voorspeld wordt door oa oper heb ik zo een vermoeden dat ze de "plotselinge" koude-inval in Noord Amerika zwaar mee laten wegen. Ook niets meer dan terecht natuurlijk
Die is temperatuurafname is zoals je in de opeenvolging van pluimen kunt zien (bedankt Ben, ik vind dat hele interessant plaksels die je maakt) behoorlijk beperkt, het si normaal dat het allemaal wat omlaag gaat nu, ik maak me pas zorgen als het in maart nog steeds zo consequent omlaag gaat.
Waarom deze advertentie?
JPP
Lid
1 november 2011, 12:00 uur | Bericht #295514
Mensen het is 1 november, laat de winter aub niet voor tweede helft december komen, anders hebben we jan. feb geen wintersweer dat heeft het verleden wel aangetoond.

1 november 2011, 12:10 uur | Bericht #295513
als het met kerst maar koud en wit is LOL
Jens
Lid
1 november 2011, 12:35 uur | Bericht #295518
Citaat van Jpp, dinsdag 1 november 2011, 13:00 uur Mensen het is 1 november, laat de winter aub niet voor tweede helft december komen, anders hebben we jan. feb geen wintersweer dat heeft het verleden wel aangetoond.
weet ik,maar kan niet wachten
Ossekop
Lid
1 november 2011, 12:48 uur | Bericht #295523
Citaat van jcroon, dinsdag 1 november 2011, 11:35 uur Die is temperatuurafname is zoals je in de opeenvolging van pluimen kunt zien (bedankt Ben, ik vind dat hele interessant plaksels die je maakt) behoorlijk beperkt, het si normaal dat het allemaal wat omlaag gaat nu, ik maak me pas zorgen als het in maart nog steeds zo consequent omlaag gaat.

Klopt helemaal wat je zegt, maar de enorme dalingen die begin deze week opeens tevoorschijn kwamen waren niet echt reeël. Inmiddels is het inderdaad hersteld en is de daling behoorlijk afgevlakt.
Eilander
Lid
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
1 november 2011, 12:58 uur | Bericht #295526
Citaat van Jpp, dinsdag 1 november 2011, 13:00 uur Mensen het is 1 november, laat de winter aub niet voor tweede helft december komen, anders hebben we jan. feb geen wintersweer dat heeft het verleden wel aangetoond.

Mwoah, winter 62/63 had ook al voor 7 december 24 Hellmannetjes bij elkaar opgeteld. Da's al een derde van de kou van vorig jaar.
Jelte Media: webdesign, fotografie en video van Terschelling
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
jcroon
Lid
1 november 2011, 12:58 uur | Bericht #295527
Citaat van stinkzwammetje, dinsdag 1 november 2011, 11:10 uur als het met kerst maar koud en wit is LOL
alsjeblieft niet, wat is er erger dan bij het vreselijke kerstdiner bij familie te zitten en niet meer weg kunnen, ingesneeuwd. Of nog erger, je ontkom er niet aan om ze zelf op je eigen in principe wel gezellige kerstdiner te ontvangen en dan blijven zij ingesneeuwde logeerders waar je na een avond gezwam alweer genoeg van hebt.
Nee met kerst moeten we schone wegen hebben.
1 november 2011, 13:12 uur | Bericht #295530
Citaat van jcroon, dinsdag 1 november 2011, 12:58 uur alsjeblieft niet, wat is er erger dan bij het vreselijke kerstdiner bij familie te zitten en niet meer weg kunnen, ingesneeuwd. Of nog erger, je ontkom er niet aan om ze zelf op je eigen in principe wel gezellige kerstdiner te ontvangen en dan blijven zij ingesneeuwde logeerders waar je na een avond gezwam alweer genoeg van hebt.

Jij hebt blijkbaar niet veel met je familie? Haha, die ene keer in het jaar dat het überhaupt voor kan komen, kom je ook wel overheen toch .

Geef mij maar een witte kerst. Witte verjaardag mag dit jaar wel uitblijven zoals ik al zei . Verder hoop ik op de horrorwinter, heerlijk.
The Aze
Lid
1 november 2011, 13:14 uur | Bericht #295532
Citaat van jcroon, dinsdag 1 november 2011, 13:58 uur alsjeblieft niet, wat is er erger dan bij het vreselijke kerstdiner bij familie te zitten en niet meer weg kunnen, ingesneeuwd. Of nog erger, je ontkom er niet aan om ze zelf op je eigen in principe wel gezellige kerstdiner te ontvangen en dan blijven zij ingesneeuwde logeerders waar je na een avond gezwam alweer genoeg van hebt.

misschien kan de familie wel helemaal niet eens komen als de wegen wit zijn
petje040
Lid
1 november 2011, 13:20 uur | Bericht #295534
ik ben gek op de winter en sneeuw

maar vindt het momeneteel wel lekker hoor zo
heerlijk genieten van de herfst met al zijn mooie kleuren in de natuur

laat inderdaad de echte winter pas tegen december beginnen
dan hebben we in jan en febr waarschijnlijk ook nog wat!!!

ik vindt het wel heerlijk zo op dit moment
1 november 2011, 14:12 uur | Bericht #295536
Citaat van petje040, dinsdag 1 november 2011, 13:20 uur ik ben gek op de winter en sneeuw

maar vindt het momeneteel wel lekker hoor zo
heerlijk genieten van de herfst met al zijn mooie kleuren in de natuur

laat inderdaad de echte winter pas tegen december beginnen
dan hebben we in jan en febr waarschijnlijk ook nog wat!!!

ik vindt het wel heerlijk zo op dit moment

Precies!

In de winter van 2009-2010 startte de winter pas de 17de december . Ook toen zeer veel sneeuw gehad (hier toch) en zowel in januari als februari veel sneeuw gezien Zulke winter mag opnieuw, alhoewel het nog iets meer mag zijn

TaL
Mijn twitter: https://twitter.com/#!/MathiasDeleye
1 november 2011, 14:15 uur | Bericht #295538
http://www.weeronline.nl/Europa/Nederland/Hoensbroek/4058053

Midden november daalt de temperatuur mooi naar 7 graden volgens weeronline! Fijn om te zien ! | Gewijzigd: 1 november 2011, 14:16 uur, door Jillvendel
1 november 2011, 15:06 uur | Bericht #295541
Citaat van laska119, dinsdag 1 november 2011, 10:54 uur Ziet er goed uit op het eerste gezicht.
Dit is de RUN van 00u, ben benieuwd naar de 06u run.

Liefhebber van -30°C, +30°C, 50 cm sneeuw, zeer zware regenval, zeer zwaar onweer, grote hagelstenen, zeer zware storm..... Kortom alles wat extreem is!
Ben47
Lid
1 november 2011, 15:15 uur | Bericht #295544
Citaat van X-treme, maandag 31 oktober 2011, 23:23 uur Temps in het oosten overdag lager dan in de nacht?
Kan, maar als je de kaarten uitvergroot zie je dat het niet zo is. (afgezien dat het pas over 4 weken is en de begrenzing nooit zo precies kan zijn). Je moet niet naar de plaats van de cijfertjes kijken maar naar de kleur. De lichte blauwe lijn geeft een temperatuur aan van 0 tot -2 en die ligt overdag over het Oosten van het land. Op de grens met Duitsland kan het overdag -2 tot -4 worden. Kijken we naar de temperatuur van de nacht ervoor, dan zien we dat het in een groot deel van het oosten tot het zuid-westen 0 tot -2 vriest. In het Zuidoosten van het land minimumtemperaturen van -2 tot -4, waarbij een stuk van Limburg zelfs -4 tot -6 krijgt.
QUOTE(weerfreak @ Nov 1 2011, 00:10) <{POST_SNAPBACK}>
Dat kan als de koude lucht pas in de loop van de dag goed door komt.
Dan worden de max. temps meestal in de nacht/ochtend gehaald, en als dan de koude lucht binnenstroomt word het overdag in plaats van warmer alleen maar kouder.

Kan, maar zoals uit de kaarten blijkt is dat niet aan de orde. Zie tekst hierboven.

Links de nachttemperatuur, rechts de dagtemperatuur
281111_00u_horz.jpg
QUOTE(Ossekop @ Nov 1 2011, 10:53) <{POST_SNAPBACK}>
Gebeurt hier in Nederland in de winter ook vaak hoor. Vooral onder invloed van zeewind die in de avonduren aantrekt. Overdag een temperatuur van -5 en 's nachts oplopend tot +5 is niets bijzonders.
Ook de zonkracht doe boven land een hogere druk opbouwt, waardoor meer lucht vanuit lagedruk onze kant op wordt "gezogen" speelt hierin een rol. 'snacht valt deze opbouw weg en zo ook de koudere lucht.

Over de afname in temperatuur die nu voorspeld wordt door oa oper heb ik zo een vermoeden dat ze de "plotselinge" koude-inval in Noord Amerika zwaar mee laten wegen. Ook niets meer dan terecht natuurlijk

Afgezien dat de veronderstelling dat het overdag kouder wordt dan de nacht ervoor onjuist was (zie tekst hierboven), vind ik e.e.a. onduidelijk wat hier bedoeld wordt.
'Onder invloed van zeewind in de avonduren?

Hoe bedoel je? Ik ken zeewind in de middag als gevolg van thermische wind wanneer het heet is boven land. Die kan alleen doorzetten als het niet te hard uit het oosten waait. Hoe verklaar jij die in de herfst/winter op 28 november wanneer het boven land licht vriest? Een temperatuur die in de nacht 10 graden oploopt is niet onmogelijk in de winter met een dooi-aanval door een front. Dat is hier niet aan de orde. Bovendien wordt de minimumtemperatuur van de nacht vermeld die vóór die van de middag van dezelfde dag (28-11-11) zou gelden.

Wil je het mee laten wegen van de 'koude inval in NO-VS nader verklaren?

En eveneens nader verklaren met wat je bedoelt met '....waardoor meer lucht vanuit lagedruk onze kant op wordt "gezogen".
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
1 november 2011, 15:27 uur | Bericht #295546
Wat filmpjes van de sneeuw in New york aan het bekijken | Gewijzigd: 1 november 2011, 15:28 uur, door Gilleeesss
Mvg,Gilles ( Izegem - West vlaanderen )
The Aze
Lid
1 november 2011, 15:31 uur | Bericht #295547
Citaat van Gilleess, dinsdag 1 november 2011, 16:27 uur Wat filmpjes van de sneeuw in New york aan het bekijken
is dat jouw winterverwachting?
1 november 2011, 15:45 uur | Bericht #295549
Citaat van The Aze, dinsdag 1 november 2011, 15:31 uur is dat jouw winterverwachting?
Ik hoop het hier ook te krijgen (de sneeuw he, niet de storm erbij.)
Mvg,Gilles ( Izegem - West vlaanderen )
The Aze
Lid
1 november 2011, 15:50 uur | Bericht #295550
Citaat van Gilleess, dinsdag 1 november 2011, 16:45 uur Ik hoop het hier ook te krijgen (de sneeuw he, niet de storm erbij.)
sneeuwstorm is ook wel een x gaaf om te zien op zich.
Maar zijn er nog nieuwe verwachtingen? tis een beetje saai op t forum
Basxt
Lid
1 november 2011, 15:51 uur | Bericht #295551
Ok. Kan iemand mij vertellen of het dit jaar echt een Horrorwinter wordt? Ik heb overal gekeken.. 80% zegt ja en 20% zegt dat het een zachte winter gaat worden.

Wat wordt het nou?

En waar baseer je dat op?:)

Gr Bas.
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Er zijn in totaal 27.881 topics, welke bij elkaar 448.479 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.606 leden.
Het nieuwste lid is AMV058.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 42 mensen aan het browsen op het forum. 4 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 42, lezen 3 mensen het topic "Stormkans 27 november 2024 (''Conall")".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden