Die is temperatuurafname is zoals je in de opeenvolging van pluimen kunt zien (bedankt Ben, ik vind dat hele interessant plaksels die je maakt) behoorlijk beperkt, het si normaal dat het allemaal wat omlaag gaat nu, ik maak me pas zorgen als het in maart nog steeds zo consequent omlaag gaat.
weet ik,maar kan niet wachten
Klopt helemaal wat je zegt, maar de enorme dalingen die begin deze week opeens tevoorschijn kwamen waren niet echt reeël. Inmiddels is het inderdaad hersteld en is de daling behoorlijk afgevlakt.
Mwoah, winter 62/63 had ook al voor 7 december 24 Hellmannetjes bij elkaar opgeteld. Da's al een derde van de kou van vorig jaar.
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
alsjeblieft niet, wat is er erger dan bij het vreselijke kerstdiner bij familie te zitten en niet meer weg kunnen, ingesneeuwd. Of nog erger, je ontkom er niet aan om ze zelf op je eigen in principe wel gezellige kerstdiner te ontvangen en dan blijven zij ingesneeuwde logeerders waar je na een avond gezwam alweer genoeg van hebt.
Nee met kerst moeten we schone wegen hebben.
Jij hebt blijkbaar niet veel met je familie? Haha, die ene keer in het jaar dat het überhaupt voor kan komen, kom je ook wel overheen toch .
Geef mij maar een witte kerst. Witte verjaardag mag dit jaar wel uitblijven zoals ik al zei . Verder hoop ik op de horrorwinter, heerlijk.
misschien kan de familie wel helemaal niet eens komen als de wegen wit zijn
maar vindt het momeneteel wel lekker hoor zo
heerlijk genieten van de herfst met al zijn mooie kleuren in de natuur
laat inderdaad de echte winter pas tegen december beginnen
dan hebben we in jan en febr waarschijnlijk ook nog wat!!!
ik vindt het wel heerlijk zo op dit moment
maar vindt het momeneteel wel lekker hoor zo
heerlijk genieten van de herfst met al zijn mooie kleuren in de natuur
laat inderdaad de echte winter pas tegen december beginnen
dan hebben we in jan en febr waarschijnlijk ook nog wat!!!
ik vindt het wel heerlijk zo op dit moment
Precies!
In de winter van 2009-2010 startte de winter pas de 17de december . Ook toen zeer veel sneeuw gehad (hier toch) en zowel in januari als februari veel sneeuw gezien Zulke winter mag opnieuw, alhoewel het nog iets meer mag zijn
TaL
Midden november daalt de temperatuur mooi naar 7 graden volgens weeronline! Fijn om te zien ! | Gewijzigd: 1 november 2011, 14:16 uur, door Jillvendel
Dit is de RUN van 00u, ben benieuwd naar de 06u run.
Kan, maar als je de kaarten uitvergroot zie je dat het niet zo is. (afgezien dat het pas over 4 weken is en de begrenzing nooit zo precies kan zijn). Je moet niet naar de plaats van de cijfertjes kijken maar naar de kleur. De lichte blauwe lijn geeft een temperatuur aan van 0 tot -2 en die ligt overdag over het Oosten van het land. Op de grens met Duitsland kan het overdag -2 tot -4 worden. Kijken we naar de temperatuur van de nacht ervoor, dan zien we dat het in een groot deel van het oosten tot het zuid-westen 0 tot -2 vriest. In het Zuidoosten van het land minimumtemperaturen van -2 tot -4, waarbij een stuk van Limburg zelfs -4 tot -6 krijgt.
Dan worden de max. temps meestal in de nacht/ochtend gehaald, en als dan de koude lucht binnenstroomt word het overdag in plaats van warmer alleen maar kouder.
Kan, maar zoals uit de kaarten blijkt is dat niet aan de orde. Zie tekst hierboven.
Links de nachttemperatuur, rechts de dagtemperatuur
Ook de zonkracht doe boven land een hogere druk opbouwt, waardoor meer lucht vanuit lagedruk onze kant op wordt "gezogen" speelt hierin een rol. 'snacht valt deze opbouw weg en zo ook de koudere lucht.
Over de afname in temperatuur die nu voorspeld wordt door oa oper heb ik zo een vermoeden dat ze de "plotselinge" koude-inval in Noord Amerika zwaar mee laten wegen. Ook niets meer dan terecht natuurlijk
Afgezien dat de veronderstelling dat het overdag kouder wordt dan de nacht ervoor onjuist was (zie tekst hierboven), vind ik e.e.a. onduidelijk wat hier bedoeld wordt.
'Onder invloed van zeewind in de avonduren?
Hoe bedoel je? Ik ken zeewind in de middag als gevolg van thermische wind wanneer het heet is boven land. Die kan alleen doorzetten als het niet te hard uit het oosten waait. Hoe verklaar jij die in de herfst/winter op 28 november wanneer het boven land licht vriest? Een temperatuur die in de nacht 10 graden oploopt is niet onmogelijk in de winter met een dooi-aanval door een front. Dat is hier niet aan de orde. Bovendien wordt de minimumtemperatuur van de nacht vermeld die vóór die van de middag van dezelfde dag (28-11-11) zou gelden.
Wil je het mee laten wegen van de 'koude inval in NO-VS nader verklaren?
En eveneens nader verklaren met wat je bedoelt met '....waardoor meer lucht vanuit lagedruk onze kant op wordt "gezogen".
sneeuwstorm is ook wel een x gaaf om te zien op zich.
Maar zijn er nog nieuwe verwachtingen? tis een beetje saai op t forum