Maar goed, zoals ik al zij: daar is één pagina terug discussie over geweest.
Ze hadden ook over de zomer van 2013. Nou weet ik het ook niet meer. | Gewijzigd: 31 oktober 2011, 18:45 uur, door Wolkje7
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
http://www.depers.nl/binnenland/602171/IJs...r-op-komst.html
Hij zal wel +23 graden hebben bedoeld, daar zitten we veel dichterbij dan -23 in Groot-Brittanië
Hmm oke
Maar dat verhaal klopt dan niet helemaal bij het plaatje dat er onder staat.
Hier is toch duidelijk te zien dat het aan het eind van November pas koud begint te worden.
Hoe dan ook, de meeste verwachten de kou pas in de 2e helft van November.
En ikzelf ga daar in mee, en verwacht op 25 November de eerste sneeuw ( puur een gok )
Klopt deels.
"Toch is de zon geen constante. De ene keer komt er meer straling van de zon richting de aarde dan de andere keer. Daarin zit een regelmaat, de zonnecyclus. In 2005/2006 gaf de zon een minimum aan straling af, de koele kant van de cyclus. Een cyclus duurt 11 jaar, dus tegen 2015/2016 zitten we weer in een periode met minder straling.
Momenteel zouden we juist in het maximum moeten zitten, waarin de zon meer straling naar de aarde zendt. De zon is ook wel wat actiever, maar lang niet genoeg om al van een maximum te spreken. Volgens Nasa loopt de zon achter en gaat het echte maximum pas in 2012 of 2013 plaatsvinden."
Bron: faqt/nasa
Maar ik heb hem niet horen zeggen dat het begin November koud word ?
Hij zegt wel dat het een hele koude winter "kan" worden, begin volgend jaar ( januari, februari )
Maar ik heb hem niet horen zeggen dat het begin November koud word ?
Hij zegt wel dat het een hele koude winter "kan" worden, begin volgend jaar ( januari, februari )
2 weken geleden zei hij anders nog dat het kouder wordt begin november, gemakkelijk om een verwachting te veranderen als het niet uitkomt
Het aller ergste is natuurlijk de mensen die niets weten van het weer de hele dag over 'de horrorwinter' praten.
Het is en blijft absurd dat er zoiets de wereld in is geholpen!.
De uitzending waar ik het over heb, is die van 10 Oktober | Gewijzigd: 31 oktober 2011, 19:22 uur, door smarkie
2 weken geleden zei hij anders nog dat het kouder wordt begin november,
gebeurt toch ook....... het wordt kouder begin november maar hoeveel.......;)
edit: @nonam77 jup idd alleen limburg nog over omdat noordpool en zuidpool gesmolten zijn
ik hoop dat je dan in limburg woont :P | Gewijzigd: 31 oktober 2011, 19:27 uur, door nielslwder
DE BILT - Drie maanden Siberische kou, een dik pak sneeuw en verraderlijke ijzel.
De winter slaat begin december in West-Europa genadeloos toe, zo voorspellen meerdere weerbureaus in Duitsland, Groot-Brittannië en de VS op basis van seizoensverwachtingen. Maar het KNMI heeft zijn twijfels over dergelijke langetermijnvoorspellingen. ''De voorspellingshorizon voor het weer is 10 dagen'', zegt Cees Molenaars van het KNMI.
Het KNMI volgt ''met belangstelling'' de langetermijnverwachtingen en voorspellingen over hete zomers en koude winters. Er bestaan heel veel weermodellen, maar is er is onvoldoende wetenschappelijke grond om ze echt serieus te nemen, aldus Molenaars. ''In het voorjaar zeiden sommigen dat we een lange hete zomer zouden krijgen. We kennen het resultaat.''
Depressie
West-Europa is qua weer afhankelijk van de Atlantische Oceaan. ''Elke depressie die voor de kust van Canada wordt geboren, zie je aankomen.'' Verder voorspellen blijft een hachelijke zaak. ''Het weer is zeer complex.''
Toch buitelen weerbureaus over elkaar heen met langetermijnverwachtingen. Het Duitse weerbureau Donnerwetter voorspelt een 'horrorwinter' en Britse meteorologen spreken nu al over een 'winter des doods'. De kans dat we dit jaar een witte kerst beleven, zou 40 procent zijn en de temperaturen kunnen in januari 's nachts tot min 25 graden dalen.
Ook Meteo Consult verwacht een strenge winter, gebaseerd op de inzichten van de World Climate Service. Die voorspelde vorig jaar een koude winter en dit jaar een koele en natte zomer. Beide verwachtingen kwamen grotendeels uit, meldt Meteo Consult op zijn website. Ook tv-weerman Piet Paulusma schrijft op zijn website: ''Ik ga uit van een relatief koude winter 2011-2012. Allereerst verwacht ik dat de winter vroeg begint, in november wordt het al koud en krijgen we winterweer.''
De winterse voorspellingen van de World Climate Service zijn onder meer gebaseerd op de temperaturen in de zomer rond de poolcirkel en de te verwachten luchtstromen in de winter. Berekeningen geven aan dat er de komende maanden veel polaire en dus koude lucht naar West-Europa zal stromen. ''Dat zijn slechts 2 factoren die van invloed kunnen zijn'', relativeert Cees Molenaars van het KNMI. ''Het weer is van zo veel factoren afhankelijk.''
Bron: NU.nl
DE BILT - Drie maanden Siberische kou, een dik pak sneeuw en verraderlijke ijzel.
De winter slaat begin december in West-Europa genadeloos toe, zo voorspellen meerdere weerbureaus in Duitsland, Groot-Brittannië en de VS op basis van seizoensverwachtingen. Maar het KNMI heeft zijn twijfels over dergelijke langetermijnvoorspellingen. ''De voorspellingshorizon voor het weer is 10 dagen'', zegt Cees Molenaars van het KNMI.
Het KNMI volgt ''met belangstelling'' de langetermijnverwachtingen en voorspellingen over hete zomers en koude winters. Er bestaan heel veel weermodellen, maar is er is onvoldoende wetenschappelijke grond om ze echt serieus te nemen, aldus Molenaars. ''In het voorjaar zeiden sommigen dat we een lange hete zomer zouden krijgen. We kennen het resultaat.''
Depressie
West-Europa is qua weer afhankelijk van de Atlantische Oceaan. ''Elke depressie die voor de kust van Canada wordt geboren, zie je aankomen.'' Verder voorspellen blijft een hachelijke zaak. ''Het weer is zeer complex.''
Toch buitelen weerbureaus over elkaar heen met langetermijnverwachtingen. Het Duitse weerbureau Donnerwetter voorspelt een 'horrorwinter' en Britse meteorologen spreken nu al over een 'winter des doods'. De kans dat we dit jaar een witte kerst beleven, zou 40 procent zijn en de temperaturen kunnen in januari 's nachts tot min 25 graden dalen.
Ook Meteo Consult verwacht een strenge winter, gebaseerd op de inzichten van de World Climate Service. Die voorspelde vorig jaar een koude winter en dit jaar een koele en natte zomer. Beide verwachtingen kwamen grotendeels uit, meldt Meteo Consult op zijn website. Ook tv-weerman Piet Paulusma schrijft op zijn website: ''Ik ga uit van een relatief koude winter 2011-2012. Allereerst verwacht ik dat de winter vroeg begint, in november wordt het al koud en krijgen we winterweer.''
De winterse voorspellingen van de World Climate Service zijn onder meer gebaseerd op de temperaturen in de zomer rond de poolcirkel en de te verwachten luchtstromen in de winter. Berekeningen geven aan dat er de komende maanden veel polaire en dus koude lucht naar West-Europa zal stromen. ''Dat zijn slechts 2 factoren die van invloed kunnen zijn'', relativeert Cees Molenaars van het KNMI. ''Het weer is van zo veel factoren afhankelijk.''
Bron: NU.nl
Dit las ik al aantal dagen geleden, oud nieuws voor mij !
kom op winter <3
Voor de gehele run zie: http://www.wetterzentrale.de/topkarten/fsavneur.html
Dat wil niet zeggen dat die berichten hier niet geplaatst mogen worden
Mijn engels is best goed, maar niet de engelse termen over het weer.
Dus als iemand misschien een korte samenvatting in het Nederlands wil maken, zou dat mooi zijn
als het in engeland vriest vriest het hier ook meestal