Anyway, ben benieuwd in hoeverre Exacta gelijk krijgt. Het is een van de weinige openbare bronnen die de link legt tussen weer en zonne-activiteit. Kijken hoever ze daarmee zijn...
Verder doet iedereen zijn beste duit in het zakje qua voorspelling en is het altijd leuk om te kijken wat eruit komt!
Natuurlijk is het leuk om iets anders te bekijken, maar echt realistisch is hij niet. Hij moet zijn bronnen maar eens gaan controleren, de vergelijking van een mindere zonnecyclus met koudere temperaturen kloppen niet. Dat kun je zien in vroegere gegevens, alleen een echt zonneminimum had na lange tijd effect. Maar daar zitten we niet echt in, ik tel sommige dagen 80 zonnevlekken. Het is een mindere zonnecyclus maar dit een zonneminimum noemen vind ik te ver.
Anyweetjes, ik vind dat hij de tegenvallende zomer goed in de smiezen had.
Er zal altijd wel iemand gelijk krijgen over een seizoen, zoals elk jaar wel iemand zegt dat het een horrorwinter wordt. Ooit zal het wel eens uitkomen
Helaas geeft dit natuurlijk geen garantie's voor de toekomst, maar zonder mensen die "controversieel" onderzoek doen komen we nooit verder dan waar we nu zijn. en zaten we allemaal nog in een plaggenhutje en reden we nog paard en wagen.
je zegt het goed, "vrij hoog slagingspercentage". Iedereen kan het een keer goed hebben en iedereen kan er een of meerdere keren naast zitten, het eerste wil niet meteen zeggen dat je een echte voorspeller bent, het tweede wil niet per definitie zeggen dat je voorspellingen niet deugen.
Je zult maar net dat ene puntje een paar keer over het hoofd gezien hebben of verkeerd geïnterpreteerd hebben, dan kun je er vaker naast zitten dan iemand die maar wat roept terwijl je toch veel deskundiger bent.
Ik snap wat je bedoelt. Het aantal zonnevlekken tellen en zeggen dat het een koude of warme winter wordt gaat nergens over.
Echter, de zon is vrijwel de enige energiebron in deze wereld. Het is geen vergezochte bewering als je stelt dat een kleine verandering in het gedrag van de zon grote effecten zal hebben op ons weer. Daarom is het goed als hier onderzoek naar gedaan wordt. Natuurlijk is dat al veel vaker gedaan, dus je kunt makkelijk stellen dat als er een verband is tussen ons weer en de zonnecyclus, dit verband niet eenvoudig is. Anders hadden we dat allang gevonden.
Maar als je kijkt naar Corbyn (wat je ook verder van hem vindt) dan vind ik zijn theorie dat deeltjes van de zon invloed hebben op het gedrag van de straalstroom, best een theorie die waard is om te onderzoeken. En zo meer. Dan kan ik me best voorstellen dat er op de langetermijnvoorspelling misschien wel winst is te behalen als je de invloed van de zon meeneemt.
Gecombineerd met het onderzoeken van meer oscillaties waar we nog maar weinig van weten kunnen we dan wellicht in de toekomst meer zinnigs zeggen over het komende seizoen.
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Een krachtig hogedrukgebied van rond 1040 hPa, dat aan het einde van de week boven het noordoosten van Europees Rusland gestalte krijgt, koestert geen belangstelling voor Midden- en West-Europa. Aan de oostzijde van het hoog vloeit koude vrieslucht hoofdzakelijk weg naar onder meer het oostelijk deel van Oekraïne en Kazachstan. Voor ons land is een Atlantische hoogtetrog van belang. Deze bereikt aan het einde van de week de westrand van Europa maar wordt tijdens het weekeinde alweer overvleugeld door drukstijgingen vanaf de Azoren.
De hoogtetrog snoert zich tijdens het weekeinde af boven het zuidwesten van Europa (wisselvallig weer in Spanje en Portugal), bij ons voltrekt zich begin volgende week alweer een stabilisering van de atmosfeer. Verder wordt het minder zacht maar minder zacht is geen kou!
Op de lange termijn lijkt een volgend Atlantisch lagedrukgebied zich eveneens te richten op het zuidwesten van Europa.
Data die nu beschikbaar komt van het NASA Solar Radiation and Climate Experiment tonen aan dat de zonneactiviteit momenteel verder aan het afnemen is. Wie nog geen goede winterjas heeft, doet er goed aan er nu eentje te kopen.
Ook gefrusteerde winterhaters hebben het recht om te kijken of er al dan niet een winter in aantocht is, zodat ze zich kunnen voorbereiden op wat komen gaat
weet je wat nog leuker is, als we echt een "horrorwinter" krijgen en driekwart van de zogenaamde winterliefhebbers toch gaat klagen, dan kunnen we "zie je wel" roepen . zo wordt de winter ook voor ons nog leuk.
Je hebt winter en winter.
Data die nu beschikbaar komt van het NASA Solar Radiation and Climate Experiment tonen aan dat de zonneactiviteit momenteel verder aan het afnemen is. Wie nog geen goede winterjas heeft, doet er goed aan er nu eentje te kopen.
Lol. Zie mijn filmpje op pagina 23 + de discussie erna.
Waar kan ik tekenen, ik had nog een discussie vandaag met mijn stagebegeleider.
Hij zei dat de zon juist weer op gang komt en een horror winter minimum is. Vorig jaar was er minder zonneactiviteit daarom.
Maar ik zei dat heeft niet zo veel effect.. als het bewolkt is. daar kon hij zich wel wat in vinden. verder de Koude lucht is zeer belangrijk.
Zowiezo word er verwacht in het noorden normale sneeuwval, of ernstige waar ik ook maar lees.
Dus dit is gunstig voor mij! Ik teken voor een winter met veel sneeuw en dat liggen blijft!
Komt ie: 'This includes warning of an extreme cold period from ~27 nov to ~28 dec in Britain and West Europe'
Nou, of je er veel waarde aan moet hechten moet je zelf maar bepalen, maar elk positief nieuws is welkom bij de winterliefhebbers (wie niet) en daarom post ik het toch even.
Bron: http://www.weatheraction.com/displayarticl...p?a=391&c=5 WAARSCHUWING: aanstootgevend kleur- en typografiegebruik na de link.
Overigens staat er ook nog een reactie van Corbyn over het KNMI in de comments, met dank aan ene Saskia!
Er is nog iemand aanstalten aan het maken om toch een voorspelling van een zachte winter een beetje bij te draaien. Goh, wat een verrassing. Ik vermoedde al dat Corbyn een bron was van een aantal mensen, het zal interessant zijn om te zien wie nu gaat volgen (zegt overigens niets over Corbyn, die kan daar ook niets aan doen).
Hè heerlijk! De winter is in ieder geval al goed losgebarsten op het net! De kou straalt je tegemoet...
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
In het openingsbericht van dit topic, word gesproken over de 2e helft van November.
Dat heeft dennis Wilt nog niet zo lang geleden vertelt
http://www.depers.nl/binnenland/602171/IJs...r-op-komst.html
Hij zal wel +23 graden hebben bedoeld, daar zitten we veel dichterbij dan -23 in Groot-Brittanië | Gewijzigd: 31 oktober 2011, 18:36 uur, door Wolkje7
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
Hij zei dat de zon juist weer op gang komt en een horror winter minimum is. Vorig jaar was er minder zonneactiviteit daarom.
Maar ik zei dat heeft niet zo veel effect.. als het bewolkt is. daar kon hij zich wel wat in vinden. verder de Koude lucht is zeer belangrijk.
Zowiezo word er verwacht in het noorden normale sneeuwval, of ernstige waar ik ook maar lees.
Dus dit is gunstig voor mij! Ik teken voor een winter met veel sneeuw en dat liggen blijft!
Zon is al op gang gekomen maar het maximum (die waarschijnlijk toch te laag wordt) word pas in 2012 verwacht.
Maar goed, zoals ik al zij: daar is één pagina terug discussie over geweest.