Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Liberty, TX; Polk, TX.

23 Nov 2024 10:17:03

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Liberty, TX.

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Hardin, TX.

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Jasper, TX.

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Nov 2024 05:46:27

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 20:25:45

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Clarion, PA; Forest, PA; Indiana, PA; Jefferson, PA.

22 Nov 2024 09:51:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Fayette, PA; Indiana, PA; Westmoreland, PA.

22 Nov 2024 09:51:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cambria, PA; Somerset, PA.

22 Nov 2024 09:51:42

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 09:35:11

22 Nov 2024 09:35:10

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 01:05:39

De temperatuur bij Ernage is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:33

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:32

22 Nov 2024 00:58:32
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
pjotertje
Lid
31 oktober 2011, 02:01 uur | Bericht #295287
Citaat van smoke_soldier, zondag 30 oktober 2011, 23:52 uur het gaat toch stilaan beginnen met ''afkoelen'' zo te zien
Tja November komt ..... | Gewijzigd: 31 oktober 2011, 08:40 uur, door Verwijderde_gebruiker_01
Wolkje7
Lid
31 oktober 2011, 03:16 uur | Bericht #295288
Nou, volgens mij krijgen we nog een beetje nazomer als ik sommige vooruitzichten zie. Ik zag op weer.nl maar liefst 19 graden staan voor donderdag 3 november maar de hele week is gewoon lenteachtig

:)

Van mij mag het die warmte, en daarna de invallende kou. Hoe dan ook: Die kou die ze begin van november verwachtten, zitten er behoorlijk naast
Dus eerst zien, dan geloven. Maar het zal er vast wel een keer van komen dat geloof ik wel. | Gewijzigd: 31 oktober 2011, 03:28 uur, door Wolkje7
Weerdagen Velp 2019:

Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4

Velp 2018:

Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)

Velp 2017:

Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
Waarom deze advertentie?
jcroon
Lid
31 oktober 2011, 08:31 uur | Bericht #295293
Citaat van Calliep, maandag 31 oktober 2011, 0:02 uur voor de mensen die een duidelijke uitleg willen over begrippen in de meteorologie :
http://sites.google.com/site/johannsmeteouitleg/

( site van onze Johan)

verder.. mogelijk dat er wat mensen zijn die het is opgevallen dat ik niet schrijf.. Ik hoop weer mee te doen over een maandje of zo.. wegens prive omstandigheden kan ik mijzelf even niet aanzetten tot het schrijven van stukjes.

Nou sterkte met de omstandigheden en bedankt, als Johan het zegt moet het wel goed zijn want ik heet ook johan..
jcroon
Lid
31 oktober 2011, 08:36 uur | Bericht #295294
Citaat van smoke_soldier, zondag 30 oktober 2011, 21:52 uur het gaat toch stilaan beginnen met ''afkoelen'' zo te zien
Da's waar maar meer dan wat normaal is voor deze tijd van het jaar zie ik het nog niet gaan. We hebben al een paar dagen vorst aan de grond gehad maar nu is het weer lekker.

QUOTE(Maxim1110 @ Oct 30 2011, 21:14) <{POST_SNAPBACK}>
Mee eens, berichten met een strekking als "van mij mag het wegblijven" en dat soort dingen dragen niks bij aan de discussie.

"Ik hoop dat het koud wordt" voegt m.i. ook niks toe....
pakkie
Lid
31 oktober 2011, 09:56 uur | Bericht #295300
Waar ik woon voorlopig genieten van het zonnetje,en hoge temps,volgens deze site.
lekker lange nazomer,voorlopig geen winter.
http://www.yr.no/sted/Nederland/Limburg/Br...tidsvarsel.html
WimBaens
Lid
31 oktober 2011, 09:57 uur | Bericht #295301
In Fins Lapland vindt op 11 en 12 november de eerste wereldbekerwedstrijd slalom plaats... of zou de eerste wedstrijd plaats moeten vinden. De komende 4 dagen blijft het te warm om sneeuwkanonnen in te zetten. Mogelijk wordt het vanaf vrijdag wel koud genoeg, maar dat is nog onzeker. De exacte positie van de as van een hogedrukgebied in de buurt van Lapland is daarvoor cruciaal. Natuurlijke sneeuw is echter niet te verwachten. Door het uitblijven van de verwachtte horrorwinter die daar zou beginnen begin november, wordt deze wedstrijd naar alle waarschijnlijk afgelast.

Bron: Ruben Weytjens | Gewijzigd: 31 oktober 2011, 10:04 uur, door WimBaens
smarkie
Lid
31 oktober 2011, 09:58 uur | Bericht #295302
Citaat van Wolkje7, maandag 31 oktober 2011, 4:16 uur Van mij mag het die warmte, en daarna de invallende kou. Hoe dan ook: Die kou die ze begin van november verwachtten, zitten er behoorlijk naast
Dus eerst zien, dan geloven. Maar het zal er vast wel een keer van komen dat geloof ik wel.

Wie heeft er dan kou verwacht, begin November?

In het openingsbericht van dit topic, word gesproken over de 2e helft van November.
Sneeuwdagen winter 2011/2012: 2Begint de winter laat, zet dan de strooiwagens maar paraat.Is het te warm in November, dan krijgen we een weeralarm in December
smarkie
Lid
31 oktober 2011, 10:17 uur | Bericht #295303
Citaat van Svenn, maandag 31 oktober 2011, 10:54 uur Nee met termen zoals killer en bibberwinters aankomen mag wel. Wat een larriekoek weer zeg! Nee in de zomer klagen over warmte hitte dat gejank mag wel, en ook hier speculeren over iets wat nog 15 dagen verweg is mag ook allemaal ineens. Maar wanneer het in een onweerstopic gebeurd is het allemaal maar onzin, het is te ver weg. Snap die logica niet, en vooral niet omdat menig persoon hier de winter wil en het dus maar zo moet zijn. Is niet op jou maar ook de reactie van Janover wegblijven, wordt onzettend veel gezegt dat mensen dingen willen, nou er zijn ook mensen die geen zin in al die meuk hebben. Echt weer zo'n vreemde uitspraak. Moet iedereen maar van de winter genieten en houden, een seizoen is nog altijd zelf aan een persoon verbonden welke hij/zij niets aan vind.

Dit topic is begonnen met het bericht van de duitsers die op lange termijn ( 2e helft November ) het begin van de winter verwachten.
Waarom zouden wij dan niet ook zo ver vooruit mogen kijken?

Verder ken ik me ook herinneren dat dat Johan ver van te voren een topic had geopend over een onweerskans, die nagenoeg ook uit kwam.
Daar werd toen toch ook niet gezecht dat het onzin was?
Alleen dat het wel ver weg is, en dat het onzeker is of het uitkomt.
Dat is hier precies het zelfde.

Ook is er in het zomer topic ook vaker gezecht dat mensen niet telkens moeten zeuren dat ze niet van die warmte/hitte houden.

En niemand hier zegt dat iedereen van de winter moet houden.
Als je niet van de winter houd, prima.
Maar moet dat dan telkens hier gezecht worden?
Sneeuwdagen winter 2011/2012: 2Begint de winter laat, zet dan de strooiwagens maar paraat.Is het te warm in November, dan krijgen we een weeralarm in December
smarkie
Lid
31 oktober 2011, 10:21 uur | Bericht #295304
Nieuwe pluim

nieuwe_pluim.png
smarkie
Lid
31 oktober 2011, 11:04 uur | Bericht #295309
Citaat van Svenn, maandag 31 oktober 2011, 11:46 uur Jij leest niet goed, ik heb alleen gezegt dat het nog wel even een tijd mag duren, daar zit het verschil.

Maar okeey niet omdat ik het laatste woord wil hebben, maar om het topic niet te verzieken staak ik deze discussie wel.

Dat stukje was niet alleen op jou gericht

Net zoals het laatste stukje uit je eigen bericht.

Quote: Moet iedereen maar van de winter genieten en houden, een seizoen is nog altijd zelf aan een persoon verbonden welke hij/zij niets aan vind.

Maar idd, laten we er over ophouden
jcroon
Lid
31 oktober 2011, 11:32 uur | Bericht #295312
Citaat van X-treme, maandag 31 oktober 2011, 10:04 uur Maar idd, laten we er over ophouden
Ander ondwerp, de pluim vlakt weer wat af na lichte daling rond komen weekend al is het in de ene regio wat sterker dan in de andere.
Is er geen gemiddelde pluim van alle pluimen?
The Aze
Lid
31 oktober 2011, 11:53 uur | Bericht #295314
heeft iemand een idee over een update van de lange termijn verwachting over de komende winter? Hier is het topic immers voor bedoelt. Ik zit elke dag tientallen posts te lezen met discussies maar ik wil eigenlijk gewoon informatie hebben over komende winter. iemand?
Ben47
Lid
31 oktober 2011, 11:55 uur | Bericht #295315
Citaat van jcroon, maandag 31 oktober 2011, 11:32 uur Ander ondwerp, de pluim vlakt weer wat af na lichte daling rond komen weekend al is het in de ene regio wat sterker dan in de andere.
Is er geen gemiddelde pluim van alle pluimen?

Hier een overzicht van de pluimen sinds vrijdag 23.00u met de dagen recht onder elkaar. Zie dat de control in de 2e helft een jojo is. In de bovenste pluim (die van vrijdag) houd ik de min/max temp in De Bilt bij over de hele periode van deze pluim in het zwart.

(2x klikken voor vergroten)
Pluim281011_23u_311011_10ub.jpg | Gewijzigd: 31 oktober 2011, 11:57 uur, door Ben47
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
jones
Lid
31 oktober 2011, 12:13 uur | Bericht #295317
Hier de nieuwe 'Seasonal Outlook' van weatheronline.co.uk, geeft toch weer hoop aan de winterliefhebbers :

*December*
There appears to be some indication of lower pressure to the north or northeast, higher pressure vales to the west or southwest, this suggests a rather chilly run of northwest to northerly air to begin the first 'meteorological' month of winter.
This rather chilly regime should weaken as the cold flow is cut off as pressure rises as a weak high or ridge crosses the UK, the flow behind switching to a less cold westerly. Into the middle of the month the Atlantic seems to have the controlling influence, so temperatures recovering with spells of rain for all areas and windy conditions at times.
As we move away from the mid-month period there is evidence to suggest that pressure will be rising once more, so conditions should settle and temperatures falling back to become rather chilly, mist, fog and frost perhaps becoming a persistent problem.
The run up to Christmas is where the forecasting becomes 'problematic' and 'interesting' as the evidence suggests that high pressure may become stubbornly entrenched to the east or northeast, Atlantic low pressure piling up as a blocked and complex feature to the west and south west, a strengthening and cold south-easterly to perhaps easterly component wind establishing. This threatening some wintry precipitation as frontal systems move into the UK, I have a 'gut' feeling that Atlantic will eventually win the battle with milder conditions flooding through over Christmas. It will however be 'extremely messy', colder weather returning as the year closes.
If I ignore this feeling and 'stick rigidly' to the pattern in front of me then, the cold weather persists and it'll remain very cold and wintry through until the end of the month, low pressure moving into a very cold pool of air, over the UK with further wintry precipitation for all areas.

*January*
It's a cold start to 2012 with low pressure edging away to the east, a cold northerly flow covering all regions, wintry showers beginning to die away as pressure rises and an anticyclone builds through the UK, settling the weather in a cold and still pattern.
High pressure persists for a time as does the settled and chilly weather, this anticyclone shows signs of pulling back westward into the central Atlantic, allowing a more unsettled northwest to westerly flow to establish across all areas in the run up to mid-month, low pressure then moving into the UK, rather unsettled cold and windy, a real messy scenario with spells of rain, sleet and some wintry precipitation too almost anywhere.
The middle of the month looks like seeing colder weather for all areas and with low pressure wrapped up within the pattern, this may lead to a rather wintry spell for all areas during this middle period. This rather chilly and wintry mix continue right through until the latter stages of the month, when the flow looks likely to ease as pressure rises to the southwest with milder westerly regime establishing.
However this recovery in terms of both temperature and fortune may be temporary as colder air looks likely to flood back into the UK late in the month.

(bron: www.weatheronline.co.uk)
Onweersdagen 2012 : 2 Onweersdagen in het geheugen: 2 juni 2008, 26 mei 2009, 7 oktober 2009, 10 en 14 juli 2010, 28 juni 2011, 23 augustus 2011
The Aze
Lid
31 oktober 2011, 12:26 uur | Bericht #295318
kijk dit zijn de interessante berichten . Maar in hoeverre is deze verwachting te matchen met nederland en belgië?
Shadow112
Lid
31 oktober 2011, 12:31 uur | Bericht #295319
Hier een filmpje van Exactaweather.com. Wel even geduld hebben en hem helemaal uitkijken. Frapant dat hij deze zomer precies goed zat!

Filmpje is van 4 Februari dit jaar en behandeld ook de winter. Weet niet of deze al eerder gepost is, maar ik had hem nog niet gezien. Zeer interessant filmpje.

Mijn Twitter Ipsa scientia potestas est
smarkie
Lid
31 oktober 2011, 12:36 uur | Bericht #295320
Ik vind die berichten uit Engeland wel leuk, maar wat in Engeland gebeurt hoeft niet perse ook hier te gebeuren.

Dat wil niet zeggen dat die berichten hier niet geplaatst mogen worden

Mijn engels is best goed, maar niet de engelse termen over het weer.
Dus als iemand misschien een korte samenvatting in het Nederlands wil maken, zou dat mooi zijn
WimBaens
Lid
31 oktober 2011, 12:44 uur | Bericht #295323
Citaat van Shadow112, maandag 31 oktober 2011, 13:31 uur Hier een filmpje van Exactaweather.com. Wel even geduld hebben en hem helemaal uitkijken. Frapant dat hij deze zomer precies goed zat!

Filmpje is van 4 Februari dit jaar en behandeld ook de winter. Weet niet of deze al eerder gepost is, maar ik had hem nog niet gezien. Zeer interessant filmpje.

Wat een zever dat filmpje, hij laat het lijken alsof de zon al jaren geen zonnevlekken meer heeft gehad. Ik volg de zon elke dag, wat hij zegt klopt totaal niet meer.
Eilander
Lid
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
31 oktober 2011, 12:49 uur | Bericht #295324
Citaat van WimB, maandag 31 oktober 2011, 13:44 uur Wat een zever dat filmpje, hij laat het lijken alsof de zon al jaren geen zonnevlekken meer heeft gehad. Ik volg de zon elke dag, wat hij zegt klopt totaal niet meer.

Filmpje is dan ook van afgelopen winter. Toen was de zon nog niet echt wakker.

Anyway, ben benieuwd in hoeverre Exacta gelijk krijgt. Het is een van de weinige openbare bronnen die de link legt tussen weer en zonne-activiteit. Kijken hoever ze daarmee zijn...

Verder doet iedereen zijn beste duit in het zakje qua voorspelling en is het altijd leuk om te kijken wat eruit komt!
Jelte Media: webdesign, fotografie en video van Terschelling
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Shadow112
Lid
31 oktober 2011, 12:52 uur | Bericht #295325
Citaat van WimB, maandag 31 oktober 2011, 13:44 uur Wat een zever dat filmpje, hij laat het lijken alsof de zon al jaren geen zonnevlekken meer heeft gehad. Ik volg de zon elke dag, wat hij zegt klopt totaal niet meer.

Dat zou altijd kunnen, maar is het niet zo dat vóór 4 februari er nog weinig te zien was?

Ondersteunt door dit artikel in de spits op 17 Februari.

De zon leeft weer

De zon had zo lang geen uitbarstingen meer van zonnevlammen gehad dat onze eigen ster al dood werd verklaard. Tot gisteren. Hij leeft weer en vandaag komt er een zonnestorm aan op aarde. TomToms raken ervan in de war en piloten moeten misschien omvliegen.Een zonnevlam van de grootse klasse barstte maandagnacht uit en de zonnestorm die daarop volgde komt vandaag aan op de aarde. Van de elektromagnetische en de radioactieve straling die zo’n storm met zich meebrengt kunnen we hier op aarde flink last van hebben. Satellieten en radiocommunicatie worden verstoord door de straling. Hoe laat de storm precies komt weten we niet, zegt sterrenkundige Frans Snik, maar dat hij vandaag de aarde bereikt staat vast.

17-02-11 | 07:44

http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2011/02/de_zon_leeft_weer.html
Mijn Twitter Ipsa scientia potestas est
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Er zijn in totaal 27.881 topics, welke bij elkaar 448.479 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.606 leden.
Het nieuwste lid is AMV058.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 29 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 29, lezen 4 mensen het topic "Herfstdiscussietopic 2024".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden