Ja I know, maar het zou juist zo mooi zijn als ijskoude dagen zich afwisselen met dagen net onder het vriespunt en zware sneeuwval. Persoonlijk vindt ik zware sneeuw met temperaturen net onder het vriespunt het mooist.
Goed Jan, ik onderbouw dan maar even
Ik ben het helemaal met je eens. Bij dit soort omstandigheden valt meestal de meeste sneeuw en ik vind het dan ook heerlijk om dan lekker te gaan wandelen.
(PS: met +1 bedoelde ik dat ik het met je eens ben )
Ik ben het helemaal met je eens. Bij dit soort omstandigheden valt meestal de meeste sneeuw en ik vind het dan ook heerlijk om dan lekker te gaan wandelen.
Nou dat wandelen valt soms wel af, als je sneeuwduinen hebt tenminste... wil dan een stuk minder lopen, maar het is wel een mooi gezicht dat sneeuw!
+ Mijn hond vind het ook super om in de sneeuw te sprinten
+ Mijn hond vind het ook super om in de sneeuw te sprinten
haha, dat is voor mij een prikkel om nog meer te gaan lopen. heerlijk dan door zo'n sneeuwduin heen ploeteren
Maar ja, als je dan thuis bent voel je benen wel
Maar ja, als je dan thuis bent voel je benen wel
of niet, door de kou xD!
Dan weer bij de kachel een kopje erwtensoep nemen <3
Haha oke. Heerlijk he die plaksneeuw, alles onder een dikke witte laag van tientallen centimeters!
Ik ben heel eerlijk nu, ik heb liever erwtensoep bij de aldi dan dat mijn ouders het zelf maken.. klinkt raar maar het is zo..
misschien ben ik wel gewend aan die aldi smaak, ahahah.
Maar afijn. Beide is lekker.
Nog updates over de winterverwachting ?
het kan.
moet niet.
We zien het wel toch !
lol hier heb ik ze nog nooit zo vaak zien lopen op straat...?
Ben ik het niet mee eens, ik vond vorig jaar December die dag met veel poedersneeuw echt geweldig. Zware stuifsneeuw en van die dunne poedersneeuw met een ijzige windchill. Heel onnederlands en ijzig mooi! Goed grote hoeveelheden heb je dan niet maar stuivende sneeuw is wel super gaaf om te zien.
M'n oom is hovenier en stond versteld van de hoeveelheid vruchten (eikels, kastanjes etc) die er nog waren. Vroeger kon m'n opa altijd vertellen wanneer er een strenge winter opkomst was, dat kon hij zien aan de hoeveelheid vruchten.
Of het echt zo is, zou ik niet weten. Maar als m'n opa dat vroeger vrijwel altijd goed had en het daaraan kon zien geloof ik het opzich wel, ware het niet dat het weer tegenwoordig nogal in de war is .
Iemand trouwens een bevestiging (of in ieder geval, een soort gelijk verhaal) hiervan?
Mee eens. En dan daarna graag dagen zoals we vorig jaar op (als ik het me goed herinner) 20 december hadden. Volgensmij heb ik van jou toen nog een mooie serie uit de polder gezien op dpz
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Of het echt zo is, zou ik niet weten. Maar als m'n opa dat vroeger vrijwel altijd goed had en het daaraan kon zien geloof ik het opzich wel, ware het niet dat het weer tegenwoordig nogal in de war is .
Iemand trouwens een bevestiging (of in ieder geval, een soort gelijk verhaal) hiervan?
Veel bomen, waaronder eiken en beuken hebben bepaalde jaren met veel vruchten, de zogenaamde zaadjaren.
Dat is een min of meer vaste cyclus die in de genen van de boom zelf zit. Kan een jaar of zo verschuiven maar dat is het. Externe factoren kunnen ook wel een rol spelen maar veel minder
IK heb nooit gehoord van een verband met komend weer. Ik zluit het niet helemaal uit maar andere omstandigheden zijn van veel grotere invloed. Zo zal een boom die het slecht maakt vaak meer vruchten maken. Ook een verslechterde conditie bv door schimmels, insecten of droogte zal van invloed zijn.
Ik vind hier juist vrij weinig vruchten, ik vermoed mede door de droogte in het voorjaar als de bomen juist in bloei staan. Da's een slecht teken (ik vind de bomen er hier zowiezo slecht uit zien dit jaar).
Eiken en beuken? Hebben die bloemen dan???
Jazeker...
eikenkatjes (de hangende sliertjes)
Beukenbloem
| Gewijzigd: 29 oktober 2011, 23:04 uur, door jcroon