Maar dan beginnen de meeste lange termijn verwachtingen al niet meer te kloppen aangezien die uitgaan van een koud begin eind november en half november zeker geen eind november is.
Helemaal met je eens, daarom moet je lange verwachtingen ook met een korrel zout nemen.
te koud denk ik man!
ik post straks wel de pluim
weather without storms is no weather at all.
Jammer dat de control nu niet mee gaat. Maar dat is puur het gevoel die een dik blauw lijntje geeft
Nu maar wachten of er in de volgende runs meer optie's voor kou gaan.
Edit: Een flinke storm mag van mij ook wel! | Gewijzigd: 29 oktober 2011, 11:22 uur, door Shadow112
Volgens KNMI is langjarig gemiddelde van 1 tot 10 nov 1,3 en van 11 to 20 nove 9.3 max tempen respectievelijk 5,6 en 4.1 aan de min . Dus ga ik simpelweg uit van een normale max temperatuur rond 10-11 van ca 10 graden en een min van 4.8 of zo. Daar zit de pluim die Jan gepost heeft toch wel boven lijkt me.
De oper wel, maar de gemiddelde temperatuur niet
TaL
met name die wind lijkt hier spannender dan het is, de windsnelheden en windstoten komen toch , als ik ga kijken met de windsnelheidstabellen, niet boven "stormachtig weer"uit. Het wordt geen flinke najaarsstorm of zo, de oper steekt ook nog een flink boven avarage uit. Het lijkt heel wat omdat het nu zo rustig is.
Persoonlijk ben ik wel een beetje geïntrigeerd door de enorme spreiding in de windpluim voor a.s. dinsdag.
Dit Dus.
Kom op winter!
We naderen november al en het is nog steeds +17.
ideaal voor de mensen die buiten werken.. maar geef mij nou maar die winter!
Ik zie de oper niet eerder gaan dan de 7e. gemiddelde voor de 10 is volgens het lineaaltje dat ik net over mijn beeldscherm gelegd heb toch echt minimaal 5, maximaal 10 (+ of - een graad voor de (on-)zekerheid)
Kom op winter!
We naderen november al en het is nog steeds +17.
ideaal voor de mensen die buiten werken.. maar geef mij nou maar die winter!
Ik kan me van vorig jaar herrineren dat het in de eerste 10 dagen van november ook nog 17 of 18 graden was.
Daarom vind ik dat het niks hoeft te betekenen wat de temp. nu is.
Grote zneeuwvlokken toch over het algemeen bij vrij milde temperaturen