En hoor vrij weinig van La Nina?
Nog steeds niet actief aan het worden ?
Jawel, alleen is het nu niet te zien. Golfstroom is overigens weggevallen, want zeetemp. zakt met iedere dag.(minimale hoeveelheden)
en we zullen ook nooit een ijszee zien op Ijsselmeer na, tenzij er regelmatig streng blijft vriezen. dus ook boven zee.
eerste helft november zul je ook weinig verwachten op paar koude nachten na. daarna begint het echte werk.
zoals ik zeg: geduld is een schone zaak.
en we zullen ook nooit een ijszee zien op Ijsselmeer na, tenzij er regelmatig streng blijft vriezen. dus ook boven zee.
eerste helft november zul je ook weinig verwachten op paar koude nachten na. daarna begint het echte werk.
Hmm.
Ik hoorde veel activiteit dat er gaat gebeuren weer met la nina.
Maar .. dat terzijde.. ik las ook dat het noorden van nederland als ik het moet geloven een normale winter krijgt.
En het midden en zuiden milde.
Maakt mij niet zoveel uit. als het maar 1x goed sneeuwt... En het lang blijft liggen ipv veel sneeuw en dooi.
:D
Maarja zoals je zei. We zullen het zien. Ik geloof onze piet allang niet meer
Eerder Jan van Ooijen, (als ik dit goed spel )?
Lol, als de golfstroom zou zijn weggevallen dan hadden we nu in een ijstijd gezeten. Dat het zeewater afkoelt is normaal voor deze tijd van het jaar.
Het was geen normale december Het algemene plaatje van de winter was normaal.
Met je 17 jaar heb je dan ook veel extreem zachte winters meegemaakt, dan is een normale winter al snel raar. | Gewijzigd: 26 oktober 2011, 19:05 uur, door WimBaens
Met je 17 jaar heb je dan ook veel extreem zachte winters meegemaakt, dan is een normale winter al snel raar.
oke voor 1994 kan ik niet weten haha, maar -10 overdag maak je ook niet zoveel mee toch?
Nee ik denk ook niet zo snel, maar als ik verhalen hoor van mijn ouders dan hebben zij wel erg koude winters meegemaakt.
Ja inderdaad, ik ben 19 jaar en vind -5 overdag al enorm koud. Als ik verhalen van m'n grootouders hoor... -12 overdag, de Schelde genoeg bevroren om te voet over te steken. Zo'n toestanden wil ik ook wel eens meemaken.
-10 overdag is behoorlijk koud voor Nederlandse begrippen, maar kan zeker wel voorkomen.
http://www.knmi.nl/cms/content/25478/trans...treme_windchill
Heerlijk altijd, die verhalen van ouders en opa's&oma's over de koude winters van vroeger.
Daar kan ik, net zoals Jornonweer, alleen maar van dromen.
Vergeet niet dat omstandigheden tegenwoordig ook iets anders zijn. Huizen zijn vaak beter geïsoleerd en centrale verwarming. Dus in huis is het vaak overal wel aangenaam warm. Verder heb je vaak dubbel glas, dus ook geen ijsbloemen meer op het raam. Verder hebben de meeste auto's wel een kachel dus is die ook na 5 minuten aardig op temperatuur. Tot slot werken er meer mensen binnen/ op verwarmde plaatsen en minder buiten in de kou.
Kortom -10 vroeger voelde vaak kouder aan dan de -10 nu.
Laat de winter maar komen, met een piek in februari, dan ben ik toch thuis met verlof
Kortom -10 vroeger voelde vaak kouder aan dan de -10 nu.
Laat de winter maar komen, met een piek in februari, dan ben ik toch thuis met verlof
Dat is jammer inderdaad. Vroeger werd je nog wel eens wakker en dan was het raam bevroren met prachtige ijsbloemen.
Soms zie ik ze nog wel op het raam van het hok, maar verder is alles dubbelglas.
Vooral in Friesland.
Hoorde ik dan van mij ouders. Ik woon immers in Friesland.
Maar hoe ik de winter 2 jaar geleden zeg, was vrij uniek hier !
Ik hoop op een herhaling. Kouder.. Met minder sneeuw.
Meer niet. Ook al word het Januari warm en februari, maar geef mij kerstvakantie winter! ECHT winter.
Want daarna moet ik weer naar stage , en zit ik toch warm.. kan het mij niet echt schelen dan
(:
Of in de winter van 2009, toen was ik bij -20°C aan het proberen mijn autoruiten ijsvrij te krijgen. | Gewijzigd: 26 oktober 2011, 19:34 uur, door WimBaens
Dat dacht ik dus ook al!!
Maar goed, die kou met mist kan ik mij ook nog goed heugen. Kijk naar buiten, SNEEUW!!! mja, was uitsneeuwende mist
Geweldig mooi gezicht.
Maar goed, die kou met mist kan ik mij ook nog goed heugen. Kijk naar buiten, SNEEUW!!! mja, was uitsneeuwende mist
Geweldig mooi gezicht.
Volgensmij nog nooit gezien, hoe ziet dat eruit?? ben wel benieuwd