Die seizoensverwachtingen ploffen plots als paddenstoelen uit de grond de laatste tijd. Het komt zo langzamerhand m'n strot uit. Ineens lijkt ieder weerbureau(tje) of doorgeslagen amateur met een seizoensverwachting in de buurt van de waarheid te komen, of althans dat hopen ze....
Het meest irriterende is dat de gemiddelde burger deze berichten voor waar aanneemt en zo 9 van de 10 keer op het verkeerde been gezet wordt. Dan krijgen we weer de bekende reacties: 'ze zitten er ook altijd naast' en 'ik vond het zo koud nog niet, eigenlijk kunnen ze er niets over zeggen' etc.
Eigenlijk hoop ik dan ook op zachte winter, eentje zoals 2007. Al is het alleen maar om iedereen weer even met beide benen op de grond te krijgen...
Naja, we gaan het wel weer afwachten.
Uiteraard voor gebruik een kilo of 5 zout toevoegen aan dit soort verwachtingen .
Marsel,
Vind jij de long range forecast dus echt compleet onzin? Het zijn immers jouw collega's die de berekeningen van een experimenteel model online zetten.
Nou dan min 15... Beetje als 63 ( al ken ik deze alleen uit verhalen en van tv docus )
naja mij maakt het niet uit kan me niet koud genoeg( totdat mijn longen bevriezen).
maar met - 15 en bft 7 a 8 heb je als nog een gevoelstemp van -29 a -30 ik den dat mensen het leuker vinden als het windstil is en het is min 5 maar ja je kunt niet alles hebben he .
maar met - 15 en bft 7 a 8 heb je als nog een gevoelstemp van -29 a -30 ik den dat mensen het leuker vinden als het windstil is en het is min 5 maar ja je kunt niet alles hebben he .
Gelukkig is het meestal niet -15 met een 7 of 8 bft
Geef mij maar dikke sneeuwstorm met 9 bft met matige vorst, en in het noorden strenge vorst want wil wel nog is een keer de elfstedentocht meemaken op tv
Trouwens nog even een vraag: Is er ooit wel is twee keer in een winter de elfstedentocht bereden of doen ze dat niet?
Trouwens nog even een vraag: Is er ooit wel is twee keer in een winter de elfstedentocht bereden of doen ze dat niet?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Elfstedentocht
Antwoord 1: nee (zoals je ziet in bovenstaande link)
Antwoord 2: Elfstedentochten worden per jaar gereden en niet per winter. Dus theoretisch is het héél goed mogelijk om in één winter de tocht twee maal te rijden met alle officiële plichtplegingen er omheen.
Antwoord 1: nee (zoals je ziet in bovenstaande link)
Antwoord 2: Elfstedentochten worden per jaar gereden en niet per winter. Dus theoretisch is het héél goed mogelijk om in één winter de tocht twee maal te rijden met alle officiële plichtplegingen er omheen.
nee het mag mag een keer per seizoen | Gewijzigd: 25 oktober 2011, 22:15 uur, door nielslwder
Is normaal
Sorry, doe dan maar -1 voor de negatieve temps die dan weer positief zijn (+ 1) voor ons kouliefhebbers.
Het zou dan ook heel raar zijn als de winter nu veel te warm zou verlopen, dus een winterse winter is gelukkig het meest voornaamste
Was dat vorig jaar niet juist hetzelfde? Hoeveel negatieve reacties zijn er na januari geweest toen er niks meer kwam.
Het zou leuk zijn als er al eens de helft van een verwachting zou uitkomen, helaas is dit zelden het geval.
Laat maar komen die strenge vorst en zware sneeuwval, ben er wel weer aan toe.
Vorige winter was zachter dan de winter daarvoor. We zijn veel teveel zachte winters gewoon geworden na 2000. | Gewijzigd: 25 oktober 2011, 22:49 uur, door WimBaens
Het zou leuk zijn als er al eens de helft van een verwachting zou uitkomen, helaas is dit zelden het geval.
Nee dat was vorig jaar niet hetzelfde, toen ging er ook een berg voor een normale winter
als je die ene lid in het sneeuw tabelletje bedoeld is het niets bijzonders.
stuiptrekking van de run in mijn ogen;)
op lange termijn word vorst berekend en neerslag...vorst + neerslag = sneeuw
dus ik vind het niet echt een blik waardig
weather without storms is no weather at all.
stuiptrekking van de run in mijn ogen;)
op lange termijn word vorst berekend en neerslag...vorst + neerslag = sneeuw
dus ik vind het niet echt een blik waardig
Vorst + neerslag = niet per definitie sneeuw
Deze fout zal (helaas) weer erg vaak gemaakt worden komende winter.