Hij zal komen, met temperaturen onder het vriespunt en sneeuwval, dat drie maanden lang!! Begin november zullen de temperaturen erg mild zijn, maar in de tweede helft van november zullen de temperaturen merkbaar kouder gaan worden en de eerste sneeuw zal ook verwacht worden dan voor de lage landen!! Dat zeggen de meteorologen van Donnerwetter. Het zal een vuile winter gaan worden met veel sneeuw in de lage landen, dat zegt weerexpert Dominik Jung van Wetter.net. Weerexpert Dominik Jung deelde ook mede, dat Duitsland voor de vierde keer op rij te maken zal gaan krijgen met een te koude winter. Dat wil zeggen, voor de vierde achtereenvolgend jaar gemiddelden temperaturen die lager zijn dan de klimatologische referentiewaarden van 1961 tot 1990. Vier koude winters op rij zou een sensatie zijn, zegt Jung.
Ook verschillende Duitse weerinstanties hebben al verwachtingen gemaakt, zoals Killikus.de en Wetterprognose-wettervorhersage.de. Deze zijn onlangs vertaald en is te lezen op Winter in stijl? Opvallend is dat ze allemaal voor een te koude winter gaan. Steeds meer instanties verwachten dat de winter van 2011/12 te koud zal gaan verlopen. Enigste die voorlopig de winter normaal verwacht is Accuweather. Joe Bastardi gaat eveneens voor een koude sneeuwrijke winter, maar we weten van hem dat hij zijn verwachtingen nog wel eens bijstelt.
Ook Wetter.net heeft een winterverwachting gemaakt, hieronder de winterprognose van Wetter.net:
December: De eerste maand zal wisselend zijn, periodes van kou, maar ook zijn er wat warmere periodes. Over het algemeen zal de maand december te koud gaan verlopen. Deze maand zal ook in het teken staan van sneeuw, de kans op een witte Kerst is momenteel in de lage landen 40%, op locaties die hoger liggen dan 200 meter is de kans op een witte Kerst 60%. Zoals reeds hierboven vermeld, december zal te koud gaan verlopen
Januari: De maand januari is een maand om in de gaten te houden, deze maand zal veel kouder dan normaal gaan verlopen. In de nachten kan de temperatuur gemakkelijk dalen naar zo'n min 25 graden. Naast de temperaturen moeten we ook rekening houden met sneeuw, deze maand zullen een aantal dagen hebben waarbij de sneeuw intensief naar beneden zal gaan komen, (dit is ook wat ik verwacht in beginpost).
Februari: Ook deze maand zal kouder gaan verlopen dan het langjarig gemiddelde. Aan het einde van de winter is het vanzelfsprekend dat er ups en downs zijn, maar ook deze maand kan het nodige sneeuw gaan geven. Kortom, als we de Duitsers mogen gaan geloven dan krijgen we wederom te maken met een te koude winter, maar ook met veel sneeuw.
Overnemen? Kleine moeite om even contact op te nemen | Gewijzigd: 25 oktober 2011, 23:00 uur, door Verwijderde_gebruiker_01
...
Ook Wetter.net heeft een winterverwachting gemaakt, hieronder de winterprognose van Wetter.net:
December: De eerste maand zal wisselend zijn, periodes van kou, maar ook zijn er wat warmere periodes. Over het algemeen zal de maand december te koud gaan verlopen. Deze maand zal ook in het teken staan van sneeuw, de kans op een witte Kerst is momenteel in de lage landen 40%, op locaties die hoger liggen dan 200 meter is de kans op een witte Kerst 60%. Zoals reeds hierboven vermeld, december zal te koud gaan verlopen
Januari: De maand januari is een maand om in de gaten te houden, deze maand zal veel kouder dan normaal gaan verlopen. In de nachten kan de temperatuur gemakkelijk dalen naar zo'n min 25 graden. Naast de temperaturen moeten we ook rekening houden met sneeuw, deze maand zullen een aantal dagen hebben waarbij de sneeuw intensief naar beneden zal gaan komen, (dit is ook wat ik verwacht in beginpost).
Februari: Ook deze maand zal kouder gaan verlopen dan het langjarig gemiddelde. Aan het einde van de winter is het vanzelfsprekend dat er ups en downs zijn, maar ook deze maand kan het nodige sneeuw gaan geven. Kortom, als we de Duitsers mogen gaan geloven dan krijgen we wederom te maken met een te koude winter, maar ook met veel sneeuw
Hmm, op m'n 65e; -21 op 15 januari na 24uur onafgebroken intensief sneeuw. Rustige verjaardag. Laat maar komen. Ik hoef mijn Hellmangetal nog niet bij te stellen...
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
3 Maanden lang koud en wit klinkt als een droomwinter (behalve voor de plantjes op me balkon maar daar vinden we dan wel weer wat op).
Ik wacht met smart
Snel weer in MLS en lekker warm bij de kachel de ontwikkelingen volgen.
Greetszzz,
Moneytree-Troll
3 Maanden lang koud en wit klinkt als een droomwinter (behalve voor de plantjes op me balkon maar daar vinden we dan wel weer wat op).
[..]
Moneytree-Troll
Sneeuw is juist goed voor planten, het werkt als een dekken tegen de vrieskou. Je kunt beter 10cm sneeuw en -20C hebben snachts als geen sneeuw en -10C.
Top dagen dit jaar 2012 ;
20 + 21 Mei
Top dagen vorig jaar 2011 ;
28 April, 10/11Mei, 28 Juni, 26 Augustus en 10/11 September
Ik hoop dat het uit gaat komen, en misschien dat ik mijn janurai hellmanngetal nog iets opkrik
We zullen zien in maart of de Duitsers gelijk hebben gehad
http://www.knmi.nl/exp/pluim/vijftiendaagse/index.html