Ben je al aan het stacken van meerdere belichtingen toegekomen?
hoelang was je belichting?
Zo te zien heb je nog wel veel coma.... en je focus lag niet helemaal perfect
maar al met al ziet het er goed uit !
lights van 7x10min en 11x15min
8 darks en geen flats
Gestacked in DSS
in totaal 3 uur en 42 min belichting
en in photoshop wat bewerkt,(curven).
Mijn setup is:
Camera:Canon eos 350d (niet gemodificeerd)
Telescoop:Meade 6" newton
Montering:LXD 75
Filter: Baader UHC-S
Guiding:Philips ToUcam PRO II en een 400 mm guidingscope (zelfbouw) | Gewijzigd: 25 oktober 2011, 16:34 uur, door dave1976
Volgens mij heeft de 6'' ook een 2'' focuseer inrichting?
ik raad je dan aan om een Baader MPCC aan te schaffen, deze zal zorgen dat de sterren tot in de hoeken rond zijn en geen vertrokken strepen zoals je nu op je opnamens hebt.
http://www.teleskop-express.de/shop/produc...-Anschluss.html
, dan natuurlijk nog een T2 ring naar canon eos.
Ik heb de baader MPCC gebruikt met 40D en 8'' f4 newton ( nu met dezelfde 8'' f4 newton maar met QSI 583 WS ccd camera )
Ik raad je ook aan om meer darks te namen, liefst bij dezelfde temperatuur als van je ligths, alleen nadeel is dat er geen regelbare koeling op de 350d zit
Maar in iedergeval goed bezig !, zit hier met een kabelstoring naar me montering waardoor ik afgelopen nachten niks heb kunnen doen
Volgens mij heeft de 6'' ook een 2'' focuseer inrichting?
ik raad je dan aan om een Baader MPCC aan te schaffen, deze zal zorgen dat de sterren tot in de hoeken rond zijn en geen vertrokken strepen zoals je nu op je opnamens hebt.
http://www.teleskop-express.de/shop/produc...-Anschluss.html
, dan natuurlijk nog een T2 ring naar canon eos.
Ik heb de baader MPCC gebruikt met 40D en 8'' f4 newton ( nu met dezelfde 8'' f4 newton maar met QSI 583 WS ccd camera )
Ik raad je ook aan om meer darks te namen, liefst bij dezelfde temperatuur als van je ligths, alleen nadeel is dat er geen regelbare koeling op de 350d zit
Maar in iedergeval goed bezig !, zit hier met een kabelstoring naar me montering waardoor ik afgelopen nachten niks heb kunnen doen
Ik heb de standaard focuseer inrichting vervangen door de Long Perng low profile Crayford focusser 1:11,dit was al een hele verbetering.
En inderdaad,een comma corrector is geen overbodige luxe.
De Canon 350d is niet gemodificeerd,dus inderdaad ook geen koeling.
Maar ik heb hier ook nog een ccd met peltier koeling,dus ga ik die eens proberen als het weer helder is.
Mijn telescoop heeft een spiegel van 152 mm , lichtsterkte is F/5 en het brandpunt ligt op 762 mm.
Wat voor telescoop je hebt kan van belang zijn,maar de montering waar het zaakje op draait is zeker zo belangrijk.
Als je goed kunt volgen,kun je met digitaal cameraatje al mooie foto's maken