Hallo iedereen
ik heb een vraagje mischien weten julie meer over deze vondst die ik gedaan heb.
ik heb onlangs pas vandaag nog (23/10/11) een steen gevonden in een veld bij mijn thuis in de buurt die heel zwaar is + de steen is magnetisch. ik heb hem in een soort kleine krater (kuil) gevonden. nu vraag ik mij af weet iemand van julie mischien iets meer over deze ijzere steen.de steen heeft een zwarte donker bruin achtige korst...de ijze steen heeft ook een klein beetje roest plekjes, wete julie wat het kan zijn. alvast bedankt voor de informatie. hier enkele foto's van de ijzere steen. er staan ook 2 foto's waar op je ziet hoe de steen reageert op een magneet.
http://www.nens.nl/nieuws/16847 kijk eens naar die foto.
Heeeeeeeeel erg gefeliciteerd als het blijkt dat het idd waar is. Ik zou hem laten zien aan iemand van een sterrenwacht ofzo
Edit:
Ik vind met mijn metaaldetector ook wel een het rest afval van metaal gieten, het zogenaamde "slak" echter is dat vaak broos ijzer dus dat lijkt het mij niet te zijn. | Gewijzigd: 23 oktober 2011, 15:09 uur, door Shadow112
bedankt , ben benieuwd zou wel leuk zijn zo een meteoriet gevonden te hebben
Ik zou zeker een stukje opsturen voor verder onderzoek en dan kan ook met zekerheid gezegd worden of dit een meteoriet is.
Stukje ROSAT is niet mogelijk aangezien deze bij binnendringen van de atmosfeer niet eens in de buurt was.
Ik zou zeker een stukje opsturen voor verder onderzoek en dan kan ook met zekerheid gezegd worden of dit een meteoriet is.
Stukje ROSAT is niet mogelijk aangezien deze bij binnendringen van de atmosfeer niet eens in de buurt was.
hoop dat het er 1 is, maar ben toch aan het twijfelen ook al is het magnetisch en ziet het eruit als een meteoriet ik twijfel | Gewijzigd: 23 oktober 2011, 19:10 uur, door Debbieke
Dat kun je ook simpel zelf testen, door met behulp van een litermaat of wat slim meetwerk te meten wat de omvang is in milliliter waterverplaatsing en vervolgens met een keukenweegschaal te meten hoe zwaar hij is. Je krijgt dan de dichtheid in gram/ml. Als die op 8 gram/ml uitkomt dan is het in ieder geval solide metaal.
Kijk hier voor nog meer kenmerken plus het tabelletje: http://epswww.unm.edu/iom/ident/index.html
Check ook de linker van het rijtje van de drie foto's die een eindje naar onder staan. Jouw 'steen' ziet er behoorlijk hetzelfde uit. Ik was eerst ook sceptisch, maar het zou me nu niet meer verbazen.
Niettemin kan het natuurlijk van alles zijn. Een verroeste kanonskogel van Napoleon? Ook leuk.
Hou ons op de hoogte!
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Kijk hier voor nog meer kenmerken plus het tabelletje: http://epswww.unm.edu/iom/ident/index.html
Check ook de linker van het rijtje van de drie foto's die een eindje naar onder staan. Jouw 'steen' ziet er behoorlijk hetzelfde uit. Ik was eerst ook sceptisch, maar het zou me nu niet meer verbazen.
Niettemin kan het natuurlijk van alles zijn. Een verroeste kanonskogel van Napoleon? Ook leuk.
Hou ons op de hoogte!
weet egt niet wat het is ben ten einde raad