Het is misschien toch nog niet gedaan met de tropische stormen. In het westen van de Cariben ligt een breed gebied van lage druk, zich uitstrekkend van het zuiden van Jamaica tot het oosten van Nicaragua. Tevens zijn de zeewatertemperaturen en de windschering gunstig voor de ontwikkeling van een tropische systeem. Het systeem verplaatst zich zeer langzaam naar het noorden of kan zelf stationair blijven in het begin van volgende week. Hierna is een verschuiving naar het noordoosten mogelijk en gaat dan vooraf aan een trog, die naar het oosten van de VS trekt. Voorafgaande aan die trog van lage druk komt er een golf van warm weer over het oosten.
Mensen in het westen van de Cariben, Midden Amerika, de Bahama's en op het schiereiland Florida zouden deze situatie goed in de gaten moeten blijven houden. Er bestaat een mogelijkheid op zware regenval en eventueel overstromingen in het gebied. Hoewel de rest van de oostkust weinig tot geen kans meer heeft op een orkaan, zijn de tropen nog niet uit de gevaren zone.
Een gebied van lage druk, gelokaliseerd over het zuidwesten van de Caribische zee nabij San Andres blijft zware bewolking en onweersbuien produceren. De afgelopen uren is er weinig verandering in de organisatie van het systeem waargenomen. De windschering is gunstig voor verdere ontwikkeling tot een tropische depressie in de komende dagen.
© Onweer-Online
Bron: Accuweather, NOAA | Gewijzigd: 22 oktober 2011, 10:11 uur, door Marga
Het blijft wel onrustig in de Caribische zee en later in de week ook in de Golf. Het is afwachten of er nog wat gaat komen... het kan soms snel gaan. Orkaanseizoen loopt tot 30 november, dus er kan nog van alles gebeuren.
Dat zijn nog eens hoeveelheden. Allemachtig!
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Dat zijn nog eens hoeveelheden. Allemachtig!
1513 mm en op meerdere plaatsen meer dan een meter.
Dat valt in Nederland nog niet in een jaar.
Ik zeg expres op je dak, omdat als hij in je tuin zit, het waarschijnlijk de eerste dag al halfvol zou regenen....
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!