Op recreatiepark de Bonte Vlucht in Emst is door blikseminslag een gasleiding beschadigd. De camping is uit voorzorg ontruimd. Volgens beheerder John Prins is een bewoner met hartproblemen naar het ziekenhuis gebracht. Net buiten de camping aan de Hanendorperweg is volgens Prins de hoofdgasleiding geraakt. Er is een gat in de grond geslagen. In het huis van Prins, die op de camping woont, zijn de ruiten kapotgeslagen en werkt de apparatuur niet meer. Er zijn diverse meldingen over zeer zwaar onweer in die regio.
Bron: Omroep Gelderland | Gewijzigd: 19 oktober 2011, 16:52 uur, door Debbieke
![Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd](/images/fotowedstrijd/users/TornadoCowboy.png)
Melding blikseminslag camping De Wildhoeve te Emst, inslag in boom, gasleiding beschadigd, bewoners 6 huisjes uit voorzorg ontruimd, geen slachtoffers
GRIP1 situatie afgegeven, voor de mensen die weten wat dat betekend
dagen,waarvan...zwaar onweer op 0 dagen,onweer met hagel 4 dagen,onweer met windstoten 1 dagen.NOODWEER 0 DAGEN,alleen het weerlicht gezien verweg 3 dagen, alleen de donder gehoord 5 dagen van het onweer rondom nijmegen,onweer met veel regen 25 mm en meer 2 dagen
Regio : 06 : [NOG] Oost-Nederland (Noord- en Oost-Gelderland)
Eenheden : 0830221 : Politie Noord en Oost Gelderland Weet u de gebruiker van deze capcode 0830221? Stuur dan een email.
: 0830999 : Monitorcode Staatsbosbeheer Noord en Oost Gelderland
: 0830213 : Politie Noord en Oost Gelderland Weet u de gebruiker van deze capcode 0830213? Stuur dan een email.
ok 1 ding toegegeven...ging ff goed te keer hier in de omgeving
was toch een kans op onweer voorspeld dacht ik.
Melding blikseminslag camping De Wildhoeve te Emst, inslag in boom, gasleiding beschadigd, bewoners 6 huisjes uit voorzorg ontruimd, geen slachtoffers
GRIP1 situatie afgegeven, voor de mensen die weten wat dat betekend
Voor de degene die Grip niet kennen
Gecoordineerde Regionale incidentenbestrijdings procedure (Nee dat heb ik niet gegoogled)
Voor de uitleg ervan: http://nl.wikipedia.org/wiki/Geco%C3%B6rdi...dings_Procedure (Die wel via google haha)
Ja, kans op buien met en kleine kans op een klap onweer had ik gelezen.
Dus ik las dit bericht op telegraaf.nl en dacht: oh, dat zal wel in het buitenland zijn. Is het Nederland. Ik zat wel even raar te kijken.
Een blikseminslag op een stroomkast aan een overweg zorgt voor vertraging op de spoorweg in Kapellen. De inslag vond om kwart na twee plaats en daardoor zijn de slagbomen naar beneden en moet het treinverkeer trager passeren. De lijn Charleroi - Essen loopt meer dan twintig minuten vertraging op. Ook de lijn Amsterdam - Brussel-Zuid en de lijn Roosendaal - Antwerpen-Centraal lopen achter op schema met respectievelijk 15 en 10 minuten.
Infrabel werkt aan een oplossing.
Bron: GVA
Onweersdagen: 0
Alle klanten van Telenet hebben vanmiddag een tijdje zonder internetverbinding gezeten. Rond 14.10 uur werd de aansluiting twintig minuten verstoord. Het volledige netwerk van Telenet ging plat op 14.11 uur. "Dat gold zowel voor de business-klanten als voor particulieren", bevestigt woordvoerster Evelyne Nieuwland. Rond 14.35 uur was de storing weer voorbij.
De storing had te maken met een defect in een knooppunt van het netwerk. De precieze oorzaak is nog niet bekend, maar mogelijk heeft het te maken met een hevig onweer dat vanmiddag over Antwerpen trok.
Bron: De Redactie
Onweersdagen: 0
Ik sta verbaasd van mezelf dat ik dan toch in eerste instantie denk: filmen go go go. Weird me!