Op de zaak maken wij regelmatig contrails verwachtingen (uiteraard van belang als je je ongezien door vijandig luchtruim wilt verplaatsen). In principe zijn vocht en temperatuur op grote hoogte de sleutelwoorden.
Dus op dit moment voldoet, of het vochtgehalte of de temperatuur (of beiden) in de tropopauze niet aan de voorwaarden die aanleiding geven tot het zichtbaar worden van contrails.
Terwijl vanmorgen rond zonsopkomst er wel contrails zichtbaar waren. (Zie foto's)
Sunset IV by IncaSoldier, on Flickr
Lijkt net of er iets is veranderd aan de lucht of de vliegtuigen de afgelopen jaren.
Vind de patronen hier in omgeving Rotterdam ook wel apart.
Lijkt soms net een groot boter-kaas en eieren spel in de lucht.
Weet niet waarom maar krijg er soms een onbestendig gevoel van als ik het zo zie..
Misschien valt het te verklaren dat er nu meer vliegtuigen met straalmotoren vliegen dan vroeger. Toen werd er veel meer gevlogen met (turbo) proppellors en die laten uiteraard geen contrails na.
Oh jawel, de proppellors laten wel degelijk contrails achter, ze veroorzaken namelijk een vacuum waardoor de contrail ontstaat. Weliswaar niet zoals een bij een straalmotor, maar goed om toch te vermelden
Weer wat geleerd.
Maar verdamping door luchtdrukverlaging (het zogenaamde dampspanning) blijft toch niet langer dan enkele seconden (en dat lijk mij al veel) hangen?
Edit: Of komt dit door het kristalliseren van de waterdamp door de extreem lage temp? die waterdamp dan eigenlijk al wel min of meer onmogelijk maakt. Bij min 50 lijkt mij de lucht toch gortdroog te moeten zijn. | Gewijzigd: 15 oktober 2011, 18:26 uur, door Shadow112
Bij -40 graden zijn ze zichtbaar.
Als het kouder wordt, zullen de contrails ook lager hoogte zichtbaar zijn. 18000 ft ongeveer.
En als de atmosfeer het toelaat dan hebben idd soms dat ze langer zichtbaar zijn.
Ik snap niet dat er mensen zijn die écht geloven dat het chemicaltrails zijn.
Dat zijn vaak mensen die vaak te weinig nattuurscheidkunde hebben gehad, of niet opgelet hebben.
Zelf hebben ze geen drol verstand van meteorogie, nattuurkunde en luchtvaart.
Oftwel we gaan er allemaal aan, pas maar op. Zure regen.
Er zijn zoveel theorieën die het tegendeel bewijzen van chemtrails. Maar ze willen het niet geloven.
Laat maar lekker gaar koken in eigen soep.
Sorry maar ik kan er echt niet tegen.
groetjes
Bij -40 graden zijn ze zichtbaar.
Als het kouder wordt, zullen de contrails ook lager hoogte zichtbaar zijn. 18000 ft ongeveer.
En als de atmosfeer het toelaat dan hebben idd soms dat ze langer zichtbaar zijn.
Ik snap niet dat er mensen zijn die écht geloven dat het chemicaltrails zijn.
Dat zijn vaak mensen die vaak te weinig nattuurscheidkunde hebben gehad, of niet opgelet hebben.
Zelf hebben ze geen drol verstand van meteorogie, nattuurkunde en luchtvaart.
Oftwel we gaan er allemaal aan, pas maar op. Zure regen.
Er zijn zoveel theorieën die het tegendeel bewijzen van chemtrails. Maar ze willen het niet geloven.
Laat maar lekker gaar koken in eigen soep.
Sorry maar ik kan er echt niet tegen.
groetjes
Er is een belgisch forum waar men de volgende quote zou gebruiken.
De persistente trails ontstaan niet door toevoeging van extra waterdamp door het verbrandingsproces van de motoren (wat ook Hiemstra beweerde), maar juist door het toevoegen van condensatiekernen of nog beter, vrieskernen! Het vocht was al aanwezig (als dat niet zo was zouden alle trails snel oplossen! Zou het dus te droog zijn) Normaal zijn nauwelijks condensatiekernen aanwezig hoog in de schone lucht, de vliegtuigmotoren brengen veel roet en chemische deeltjes in de lucht die als vrieskern gaan functioneren. Omdat het daar op dat moment al vochtig genoeg is, drogen deze trails niet op en zijn persistent.
Terwijl vanmorgen rond zonsopkomst er wel contrails zichtbaar waren. (Zie foto's)
Klopt inderdaad. Het is alleen niet zo dat contrails zich ÃÂn de tropopauze bevinden, maar juist daar (net) onder. In principe speelt al het weer zich onder de tropopauze af (op overshooting tops van Cb's na). Daarboven loopt de tempereratuur namelijk sterk op wat fungeert als een deksel en is absoluut niet bevorderlijk voor de formatie van contrails.
Vaak zijn gebieden met genoeg vocht duidelijk te zien aan de toenemende hoeveelheid contrails. Op jou foto's zijn die gebieden ook mooi te vinden.
Klopt inderdaad. Samenspel van dit alles zorgt voor de soms persistente contrails. Er zijn veel mensen die geloven dat het vocht uit de motoren zichtbaar wordt. Maar dat is zoals hierboven beschreven staat niet juist. | Gewijzigd: 16 oktober 2011, 10:51 uur, door marsel
Contrail of chemtrail?
Chemtrail is een samentrekking van de Engelse woorden chemical (chemisch) en trail (spoor) en daarmee een variant op contrail (condensation (condensatie) en trail). Het bestaan van chemtrails wordt in het algemeen gezien als een complottheorie.
Condensstrepen ontstaan op grote hoogte in het luchtruim als gevolg van de uitstoot van uitlaatgassen door vliegtuigen. Chemtrails daarentegen zijn chemische stoffen die moedwillig in het luchtruim verspreid worden. In het verleden was dat het geval met Agent Orange. Het is niet uitgesloten dat verspreiding gebeurt via contrails om er geen ruchtbaarheid aan te geven.
De meeste theorieën gaan er van uit dat de overheid verantwoordelijk is voor de verspreiding van de chemische stoffen.
Doel van de chemicaliën zou volgens de aanhangers van de theorie kunnen zijn:
Beïnvloeden van het weer, klimaat of milieu;
Het verstoren van militaire opsporingssystemen. In militair verband worden vanuit vliegtuigen soms grote hoeveelheden polymeerdeeltjes met een opgedampte laag metaal uitgesproeid (antiradarsneeuw), met het doel radarsignalen te ontregelen.[1]
Het beïnvloeden en daarmee onderwerpen van bevolkingsgroepen;
Het uitvoeren van een natuurlijke selectie op mens of dier (uitroeien van zwakke individuen).
Oefeningen in het kader van biologische en chemische oorlogsvoering. Uit een Brits overheidsrapport uit 2002 blijkt dat tussen 1940 en 1979 grote hoeveelheden chemicaliën (waaronder zink- en cadmiumverbindingen) en bacteriën over de Britse bevolking zijn uitgesproeid via vliegtuigen als onderdeel van een geheim militair programma in het kader van biologische oorlogsvoering.[2]
Bescherming van elektronisch dataverkeer tegen kosmische straling
wikipedia | Gewijzigd: 16 oktober 2011, 17:17 uur, door Jeroen71
WAT ZIJN HET ?
Heel algemeen gaat het over de rechte strepen die men in de lucht kan opmerken. Essentieel is het onderscheid tussen contrails en chemtrails.
CONTRAILS (condensatie-sporen) zijn de normale, dunne lijnen van gecondenseerde waterdamp, die een lijnvliegtuig op een hoogte van
ongeveer 10.000 meter achter zich laat. Ten gevolge van de vriestemperatuur (- 40° C) en de vochtigheid (+ 70 %) in deze luchtlaag
bevriest de waterdamp in de uitlaatgassen.
Deze contrails verdwijnen na enkele seconden/hooguit een paar minuten.
CHEMTRAILS (chemische sporen) zijn hier duidelijk van te onderscheiden :
het zijn bredere, vollere strepen die zich na enkele minuten beginnen te verspreiden en urenlang zichtbaar blijven.
Het is duidelijk een gecoördineerde actie van meerdere vliegtuigen. Deze trekken strepen naast en haaks op elkaar waardoor er een raster gevormd wordt. Dit waaiert uit en vormt een melkachtig nevel, die het zonlicht fel filtert een ander regelmatig gevormd patroon is de X-vorm de ‘sproeituigen’ vliegen in de regel opmerkelijk lager dan normaal, tussen de 6 en 10 km in lagen waar van nature noch de temperatuur noch de vochtigheid aanwezig is, die nodig is voor condensatie.
Dit is dus essentieel: deze ‘wolken-strepen’ zijn dus niet veroorzaakt door het bevriezen van water(damp), maar door de werking van chemische stoffen, die doelbewust in de atmosfeer gebracht worden.
Onderstaande foto geeft een beeld van het heel duidelijk onderscheid tussen een contrail en een chemtrail.
Wanneer doen de chemtrails zich voor ?
Meestal op heldere dagen met stabiel weer, hoge druk en weinig of geen wind. Doorgaans begint men er ’s morgens vroeg aan, maar de laatste maanden kan dit ook ’s avonds en zelfs ’s nachts! Het fenomeen is ontstaan begin de jaren negentig, maar het neemt de laatste jaren exponentieel toe.
Waar doen ze zich voor ?
Over heel de wereld, maar vooral boven de dichtbewoonde gebieden
Wat is de samenstelling van de chemtrails ?
Uit onderzoek en op basis van bronnen blijken chemtrails volgende ingrediënten te kunnen bevatten :
* zware metalen: vooral barium en aluminium, maar in mindere mate ook andere zoals cadmium, titanium, plutonium
* virussen, bacteriën, schimmels en mycoplasma’s, die erg verwant zijn met de pathogene soorten die men in biologische oorlogsvoering gebruikt,
die niet in de natuur voorkomen en die de oorzaak zouden zijn van heel wat ‘moderne’ ziekten, zoals de morgellons !
* diverse chemische stoffen zoals polymere vezels, Ethyleendibromide (EDP) dat o.a. als pesticide gebruikt werd maar nu verboden is omdat het
kankerverwekkend is en het immuniteitssysteem ondermijnt, calciumchloride (CAC12), silver iodide (Agl), turpentine
* Ook is er een denkpiste waar nano stofdeeltjes niet worden uitgesloten. Dit zijn kleine computertjes ter grootte van stof die de lucht als soort van digitaal netwerk maken.
Hoe gebeurt het ?
De verspreiding van de chemische en biologische substanties gebeurt op twee manieren:
* ofwel zijn deze op voorhand vermengd met de brandstof
* ofwel worden ze apart gesproeid via specifieke installaties.
Wellicht wordt de eerste methode vooral toegepast bij ‘normale’ lijnvliegtuigen, hoewel deze ook kunnen voorzien zijn van een
sproei-installatie.
De tweede methode wordt vooral gedaan door militaire vliegtuigen.
Het betreft speficieke sproei-vliegtuigen en ook de tank-vliegtuigen van het type KC-135, KC-10, DC 10 en Hercules C-130. Sommige zijn
onherkenbaar, andere dragen militaire kentekens.
Wat gebeurt er met de substanties in de chemtrails ?
Logischerwijs dalen deze neer en contamineren zowel het water, de aarde en alles en iedereen erop: fauna & flora, dieren en mensen.
Mensen die met de natuur bezig zijn bevestigen dat het de laatste jaren heel slecht gesteld is. Zo zijn vele bomen langzaam aan het
sterven en stelt men het fenomeen vast van ‘negatieve poling’. Ook wordt er melding gemaakt van massale bijensterfte !
Wat is het effect op de gezondheid van de mens ?
Uit diverse studies blijkt dat de cocktail van al de hierboven vermelde ingrediënten erg nefast is voor de gezondheid en aanleiding
geeft tot volgende fenomenen:
* kankers allerlei
* hoofdpijnen, duizeligheid, depressiviteit, lethargie
* kortademigheid, ademnood, astma
* onvruchtbaarheid, miskraam vroeggeboorte
* griepaanvallen
* hart- en herseninfarcten
* huidproblemen
* achteruitgang korte termijngeheugen, concentratieproblemen
* het raadselachtige fenomeen van de morgellons
Op hevige sproeidagen stelt men in de spoedafdelingen van ziekenhuizen spectaculaire stijging vast van allerlei klachten, vooral met ademhaling.
Het grote probleem is het kleine formaat van de deeltjes (10 mikron en minder – cfr menselijk haar is 100 mikron in doorsnede). Deze submicroscopische afmetingen zijn ook het grote gevaar voor onze gezondheid !
Algemeen gesproken ondermijnen de chemtrails vooral het neurologisch en immuniteits-syteem, waardoor men heel vatbaar wordt voor allerlei ziekten.
Wie zit daar achter ?
Onderzoek moet hierover definitieve klaarheid brengen, maar de meeste bronnen wijzen in de richting van het leger en geheime diensten.
Het fenomeen van de chemtrails lijkt zijn oorsprong en basis in de Verenigde Staten van Amerika te hebben. De overheid ontkent daar alles maar tegelijk wordt in meerdere officiële documenten van de US Air Force openlijk gesproken over ‘aerial obscuration’ en ‘weather modification’ of 'geo-engineering'.
Waarom doet men het ?
Officieel wordt het fenomeen in alle talen doodgezwegen en bestaat het dus niet …
De voornaamste bedoelingen waarom men chemische en biologische stoffen in de lucht sproeit kunnen de volgende zijn:
1° Broeikaseffect verminderen
Men wil een soort beschermende laag rondom de atmosfeer leggen, die als een (reflecterend) schild fungeert en de opwarming van de aarde
tegengaat.
Onlang liet president Obama weten dat er plannen gemaakt werden voor ‘geo-engineering’. Ook industrieëlen zoals o.a. Bill Gates zijn sponsor in geo-engineering projecten.
2° Weermodificatie
Men kan de klimatologische evolutie beïnvloeden, cfr de Olympische spelen in Bejing en het bericht dat de burgemeester van Moskou wil verhinderen dat het in de winter nog sneeuwt.
Men kan het weermodificatie effect makkelijk zelf vaststellen. Na de uitstoot van de contrails ontstaat er een wolkentapijt na een uurtje dat het zonlicht tegen houd.
3° Onttrekken aan lucht- en satellietobservatie
4° Vergemakkelijken of geleiden van nieuwe militaire communicatiesystemen (o.a. HAARP)
5° massa-inentingen uitlokken door het verspreiden van virussen
6° mind-control: het fysisch, emotioneel, mentaal, spiritueel beïnvloeden van de mensheid in samenwerking met HAARP
7° onvruchtbaar maken van de mensheid, populatie controle (eugenetica)
8° afscherming van weerbeheersingstransmissies vanuit Rusland en China
9° Depopulatie
Waarom klacht met burgerlijke partijstelling bij onderzoeksrechter ?
Op 17 augustus 2009 heeft Peter Vereecke bij onderzoeksrechter Jean-Claude Claeys van Gent klacht neergelegd neergelegd met burgerlijke partijstelling wegen het systematisch en doelbewust in de atmosfeer brengen van chemische en biologische stoffen, die schadelijk zijn voor de volksgezondheid.
Het dossiernummer is 185/09.
Slotbemerking
Dit rapport is opgemaakt door Peter Vereecke op basis van diverse bronnen en heeft niet de pretentie volledig of volmaakt te zijn. We staan open voor iedere bemerking of aanvulling.
Het is wel geschreven vanuit een oprechte bezorgdheid voor de volksgezondheid en vanuit het streven naar een betere wereld.
Het wordt aangeboden aan al wie zou kunnen en willen bijdragen tot het stopzetten van dit criminele fenomeen van de chemtrails.
Op het chemtrail symposion van 29/05/2010 in Gent werd het Case Orange rapport voorgelegd. Het welke door verschillende instanties een beter inzicht gaf in de materie. Ook gaf luchtvaartdeskundige Coen Vermeer een grondige analyse van het fenomeen.
Tijdens de periode dat de Ijslandse vulkaan een bedreiging vormde voor het luchtvaartverkeer was het effect op de lucht heel duidelijk: sinds lang had men dergelijke blauwe lucht gezien.
belfortgroup.eu
| Gewijzigd: 16 oktober 2011, 20:38 uur, door WimOude
Mee eens, maarja is te verwachten hé...
Dus als een contrail uitwaaiert, is het ineens een Chemtrail....Hehehehe
De persistente trails ontstaan niet door toevoeging van extra waterdamp door het verbrandingsproces van de motoren (wat ook Hiemstra beweerde), maar juist door het toevoegen van condensatiekernen of nog beter, vrieskernen! Het vocht was al aanwezig (als dat niet zo was zouden alle trails snel oplossen! Zou het dus te droog zijn) Normaal zijn nauwelijks condensatiekernen aanwezig hoog in de schone lucht, de vliegtuigmotoren brengen veel roet en chemische deeltjes in de lucht die als vrieskern gaan functioneren. Omdat het daar op dat moment al vochtig genoeg is, drogen deze trails niet op en zijn persistent.
dus het is eigenlijk wel de rotzooi uit de motoren die je ziet, zichtbaar gemaakt door aanhechtend waterdamp. Interessant! Is het dan helemaal niet zo dat er waterdamp als restmateriaal van kerosineverbranding uit de motoren komt?
Mja, simpel gezegd zijn het dus gewoon uitlaatgassen....
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
PPFFFFFRRRTttttt