dagen,waarvan...zwaar onweer op 0 dagen,onweer met hagel 4 dagen,onweer met windstoten 1 dagen.NOODWEER 0 DAGEN,alleen het weerlicht gezien verweg 3 dagen, alleen de donder gehoord 5 dagen van het onweer rondom nijmegen,onweer met veel regen 25 mm en meer 2 dagen
Citaat van ron12, vrijdag 14 oktober 2011, 16:12 uur allemaal rotzooi in de lucht
Of gewoon vocht...
| Gewijzigd: 14 oktober 2011, 16:17 uur, door Tyshane
Lijkt net of er iets is veranderd aan de lucht of de vliegtuigen de afgelopen jaren.
Vind de patronen hier in omgeving Rotterdam ook wel apart.
Lijkt soms net een groot boter-kaas en eieren spel in de lucht.
Weet niet waarom maar krijg er soms een onbestendig gevoel van als ik het zo zie..
Lijkt net of er iets is veranderd aan de lucht of de vliegtuigen de afgelopen jaren.
Vind de patronen hier in omgeving Rotterdam ook wel apart.
Lijkt soms net een groot boter-kaas en eieren spel in de lucht.
Weet niet waarom maar krijg er soms een onbestendig gevoel van als ik het zo zie..
Toen vloog er nog maar een kwart van wat er nu vliegt.
ach, ik weetnie.. t zijn dr vdaag idd gwoon veell.
Daar denken onze Alu-hoed vrienden anders over.....
http://niburu.nl/index.php?option=com_cont..._medium=twitter | Gewijzigd: 14 oktober 2011, 23:40 uur, door Romani
ach, ik weetnie.. t zijn dr vdaag idd gwoon veell.
Juist!!! Er is een duidelijk patroon aanwezig, duidelijk te zien op de foto's!!! We gaan weer eens allemaal deaud!
:D
Klopt inderdaad Tyshane.
Op de zaak maken wij regelmatig contrails verwachtingen (uiteraard van belang als je je ongezien door vijandig luchtruim wilt verplaatsen). In principe zijn vocht en temperatuur op grote hoogte de sleutelwoorden.
Je mag vanaf -46 tot -50 op kort aanwezige contrails (<10min. zichtbaar) rekenen, uiteraard afhankelijk van de hoeveelheid vocht. Temperaturen onder de -50 tot aan de tropopauze geven in veel gevallen indien er genoeg vocht aanwezig is aanleiding tot persistente contrails, zoals gisteren.
Dat de hoeveelheid vocht van groot belang is zie je op dagen waarbij Ci aanwezig is. Vliegtuigen die in principe geen contrails achter laten beginnen spontaan sporen te trekken op het moment dat ze door een pluk Ci vliegen. Wanneer deze pluk gepasseerd is worden de contrails weer 'short persistent'.
Je kunt met soundings een grove verwachting maken maar om het nauwkeuriger te doen (er spelen namelijk meer factoren mee) hebben we computerprogramma's die dit beter kunnen.