Midden januari werd de VS-staat Georgia opgeschrikt door een van de ergste sneeuwstormen ooit in de regio. Inwoners zaten soms dagenlang opgesloten in hun huis. Bovendien was er van stroomvoorziening soms nauwelijks sprake, waardoor het zelfs binnenshuis erg koud kon worden. Nu, 9 maanden later, blijkt dat vele koppels toch een uitweg gevonden hebben om zich warm te houden. Deze maand wordt er immers een opvallende piek in de geboortecijfers waargenomen. In diverse ziekenhuizen in Georgia is het aantal geboortes sedert 1 oktober, vergeleken met eenzelfde periode vorig jaar, duidelijk gestegen. Dat meldt de plaatselijke krant Atlanta Journal-Constitution. Ook al is er normaliter in deze periode al een stijging merkbaar, vergeleken met andere maanden.
Dat de stijging nu nog groter is, is niet zo vreemd, aldus professor demografie Doug Bachtel: "Wanneer de elektriciteit uitvalt en men ingesneeuwd geraakt, begint een mens zich al snel te vervelen. Men denkt onmiddellijk dat er niets te beleven valt in zo’n situatie. Maar het een leidt al snel tot het ander en negen maanden later is er dan een stijging in de geboortecijfers. Ook al leven we in een door technologie gedomineerde wereld, het is toch de natuur die ons leven bepaalt." Volgens Bachtel zijn sneeuwstormen, die een regio gedurende een periode lamleggen, dus een ideale basis voor romantiek, ook al zijn de meeste koppels daar niet bewust mee bezig. Zoals bijvoorbeeld kersverse moeder Felicia Quarles: "Toen ik hoorde dat er zoveel bevallingen meer waren, toen viel mijn frank pas. Ja, dacht ik, dat moet zeker de reden zijn. Niets meer en minder dan Moeder Natuur."
Bron: de Redactie