Kippevel. Die zaten er goed bij!
Niet te veel over nadenken he.. Zoiets kan altijd gebeuren, en gelukkig is de kuststrook aan de andere kant van de Atlantische Ocheaan niet zo druk bevolkt.
We kunnen ook eens een keer een steentje van een paar kilometer doorsnede vanuit de ruimte in een ocheaan krijgen, dan heb je hetzelfde effect. Dat zijn dingen waar je volgens mij maar niet te veel bij stil moet staan.
Vroeg of laat komt er een ramp voor waar miljoenen mensen bij om zullen komen. En de kans dat dat in ons leven gebeurd is er wel maar is gelukkig maar klein.
Ik woon ook dicht bij de kust, Heerlijk, kan je lekker wandelen op het strand en door de duinen met dit mooie weer!
En je vooral niet druk maken over wat de natuur voor ons in petto heeft, vandaag of over een miljard jaar.
En je vooral niet druk maken over wat de natuur voor ons in petto heeft, vandaag of over een miljard jaar.
dit dus. mee eens!
...
Wie denkt, dat deze wetenschappers hun rampscenario uit de duim zuigen, is aan het verkeerde adres. Zij voorspelden als eersten dat de Etna dit jaar weer actief zou worden, voordat de Italiaanse regering of bevolking daar ook maar iets van vermoedden.
...
Uitbarstingen van de Etna: 1999, 2000, 2001, 2002, 2004, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010 en 2011
Pff. Moeilijk om te voorspellen hoor....
http://globaldisasterwatch.blogspot.com/20...er-14-2011.html
Het meest overzichtelijke wat ik kon vinden
Was al gepost. Zie
http://forum.onweer-online.nl/index.php?s=...st&p=308324
Wie denkt, dat deze wetenschappers hun rampscenario uit de duim zuigen, is aan het verkeerde adres. Zij voorspelden als eersten dat de Etna dit jaar weer actief zou worden, voordat de Italiaanse regering of bevolking daar ook maar iets van vermoedden.
Ook kwam hun voorspelling van mei 2000 uit dat de Grote Oceaan zou worden geplaagd door 25 tropische stormen en veertien tyfoons. Volgens hen zou de gemiddelde voorjaarstemperatuur in Engeland dit jaar 8,6 graden Celsius zijn, het werd 8,5 graden Celsius.
...
Date: 06-09-2001
Zucht. Wat hebben vulkaanuitbarstingen met tropische stormen te maken. Buiten de uitstoot van CO2 dan.
Een nieuwe tijdperk: JA
Ik snap de meeste reacties wel hoor. ''Eerst zien dan geloven'', ''Paniekzaaierij''.
Dat is met alles zo toch?
De laatste tijd nemen de aardbevingen, vulkaanuitbarstingen in aantal toe. Toeval? Zou kunnen.
We zullen het meemaken, 2012 kom maar op !!
Een nieuwe tijdperk: JA
Ik snap de meeste reacties wel hoor. ''Eerst zien dan geloven'', ''Paniekzaaierij''.
Dat is met alles zo toch?
De laatste tijd nemen de aardbevingen, vulkaanuitbarstingen in aantal toe. Toeval? Zou kunnen.
We zullen het meemaken, 2012 kom maar op !!
hoezo nieuw tijdperk?
Misschien is de kans nu hoger gezien er al tekenen van leven zijn in het gebied, maar dat wil niet zeggen dat er nu ook een mega ramp staat te gebeuren.
Het is echter wel waar dat als Cumbre Vieja er een deel in zee zou kunnen storten en voor een mega tsunami kan zorgen.
Maar het is enkel "KAN".
Net zoals er morgen een op de aarde "KAN" slaan.
We leven eenmaal op een grillige planeet die continu beweegt (platen tectoniek) zoek maar eens op
Tja...... en zou er wat gebeuren, we mogen al gelukkig zijn dat we op deze mooie planeet mogen leven.
Ik vind het trouwens wel altijd interessant en spannend. | Gewijzigd: 14 oktober 2011, 19:47 uur, door PietBerger
Het is goed bij dit soort nieuws en documentaires goed te begrijpen dat het 'worst case scenario' wordt behandeld en uitgediept en dat het dus niet om de nuances gaat. Meer in de trend van; 'stel dat het mis gaat, wat gebeurt er dan...' Dat maakt spannende docu's en lekker leesbare en verkoopbare artikelen. Prima; maar...
Na het lezen of bekijken is het goed om dan te begrijpen dat de kans over het algemeen klein is dat het werkelijk binnen korte tijd zal gebeuren, verder hebben we er weinig tot geen invloed op.
Zoals Ben47 ooit eens zei: 'En je vooral niet druk maken over wat de natuur voor ons in petto heeft, vandaag of over een miljard jaar.'
Gevaren zien, innoveren en anticiperen op rampen die de mensheid kan bedreigen is natuurlijk nooit fout. Misschien kijken mensen over 50 of 100 jaar terug naar zulke berichten en danken ons dat er wetenschappers zijn geweest die een oplossing hebben bedacht voor de meest ondenkbare rampen die ons kunnen overkomen. Zelfde als mensen die zich druk maken over een meteoor inslag. Daarom vind ik dit soort rampberichten op zijn tijd best nuttig. Al is het maar om mensen bewust te maken hoe snel alle vertrouwde bronnen (voedsel, stroom etc) best eens in één dag compleet weg kunnen vallen.
Mee eens. Ik begrijp wat je zegt en ben het eens met deze nuancering. Maar ik bedoelde het anders. Ik quote Ben omdat ik het idee heb, dat hij doelt op dat je 'hetgeen dat je niet kunt beïnvloeden, moet laten rusten'. Dat lijkt mij namelijk zeer wijs.
Zoals een wijs man ooit zei: "God grant us the serenity to accept the things we cannot change, courage to change the things we can, and wisdom to know the difference."
we komen nu overal achter dat het daar borrelt en daar borrelt en daar aardbeving en daar een boertje van een vulkaan.
u know why?
omdat we de instrumenten en tehnieken hebben om dat te kunnen meten/zien/horen/voelen.
tig jaar terug had je dat niet allemaal en konden ze ook niets weten over die aardbevingen en onderwater vulkanen...
dit is een proces die al miljoenen jaren aan de gang is...
damn...ik moet er ook bij toevoegen dat ik vind dat deze site teveel van die paniekmakerij berichten plaatst op het forum.
want meer dan de helft word niet eens officieel nieuws..
ik heb me woord gedaan
groetiess
weather without storms is no weather at all.
Dat filmpje is niet eens van el Hierro, de titel klopt niet, dat eiland waar ze het over hebben is La Palma,
en het eerste bericht vind ik wederom paniekzaaierij.