Rond de Noordpool is er bijna geen ijs meer van verschillende jaren oud. Dat heeft de jongste poolexpeditie van de wetenschappelijke ijsbreker Polarstern aangetoond, die vandaag is teruggekeerd naar zijn thuishaven Bremerhaven. Bij de meting van de ijsdikte werd langs een 2.500 kilometer lange lijn bijna uitsluitend eenjarig ijs gevonden, meldt maritiem wetenschapper Stefan Hendricks.
Volgens zijn collega Rüdiger Gerdes smelt het ijs sneller dan de prognoses over de gevolgen van de klimaatsverandering voorzien. Ten laatste midden deze eeuw zal het meerjarig ijs compleet verdwenen zijn.
Bron: HLN | Gewijzigd: 24 april 2017, 12:01 uur, door Joyce.s
Men had ook 2500 km kunnen varen zonder ijs te zien en dan kunnen zeggen dat er geen ijs meer op de Noordpool ligt.
Eén van de sites waarop je dagelijks de ijsontwikkelingen kon volgen, The Cryospfere Today, ligt er al een week uit. Waarschijnlijk door het ijs gezakt.
dan houdt tenminste die zinloze berichtgeving op.
idee: maak even een topic aan over al die klimaatsveranderings dingen enzo, dan hebben we die (vervuiling) ook niet meer (denk soms ook wel eens van wat heeft dit nu weer voor zin)
Dit schip vaart 310 dagen per jaar uit. Alleen in onze zomer naar de Noordpool en als het op de zuidpool zomer is dan vaart hij naar de zuid-pool. Dus de "wetenschappers" aan boord zien alleen ijs smelten en nooit aangroeien.
Ze moesten een maand eerder terug vanaf de Noordpool omdat het ijs weeral vanaf half September aan het aangroeien was.
Maar dat zeggen ze niet want ze varen voor 100% op subsidie van vooral van de Duitse regering. Dus daarom hebben ze maar een ander nieuws-item verzonnen.. Ze kunnen moeilijk zeggen dat ze overbodig zijn en dat het ijs op de Noordpool al vanaf 2007 terug toeneemt hé?
Dit is de vergelijking van het poolijs van 31 Juli 2008 en dezelfde datum in 2011.
Dit gifje heb ik nog kunnen opslaan toen de informatie online kwam,
Nu is deze PIPs2 informatie wel al offline gehaald en verstopt.
Als ik nu naar deze informatie zoek krijg ik:
Forbidden
You don’t have permission to access /pips2/ithi.html on this server.
Je kan er ook niet naar kijken !! En vooral verder kijken op het forum
Ok, helder, ik weet dat ik beter niet meer in dit soort topics moet posten, af en toe is het ongenoegen even te groot.
Ik zie niet in waarom je dit niet zou kunnen posten. Ik ben het met Bronk eens, je kunt het ook gewoon niet lezen en het overslaan. Als je dit ziet als 'vervuiling', hoe denk je dan over een topic als dat van de Monster Jam te Arnhem? Ik bedoel maar....
Ik waardeer zulke topics wel, zeker omdat er in de reacties altijd een tegengeluid te horen is.
Maar, het zal een vreselijk groot topic worden en dus denk ik dat dat een slecht idee is.
Niets mis mee, staat gewoon in het goede forumgedeelte. Maar goed, nieuws is nieuws ongeacht of het waar is of niet. Dat is ieder voor zich!
http://www.nasa.gov/topics/earth/features/2011-ice-min.html
Er staan ook twee filmpjes op. Op de onderste wordt een en ander uitgelegd.