In het vliegtuig naar Egypte toe nog onweer gezien, is echt heel bizar en gaaf om te zien, helaas geen foto's van kunnen maken, maar zeker een bijzondere ervaring!
Maar goed Egypte, ik kwam er natuurlijk voor het mooie weer en een andere vakantiehobby van mij namelijk snorkelen, het hotel had een zeer mooi huisrif..
Hieronder een aantal foto's van het snorkelen bij het huisrif:
Royal Angelfish
Picasso Triggerfish
Klunzinger Wrasse
Butterflyfish
Onbekend soort, weet iemand het?
Even een kwartiertje wandelen vanuit ons hotel en we kwamen bij een baai waar zeeschildpadden leefden (en een zeekoe), het beste is om er 's morgens vroeg heen te gaan of in de namiddag, nou ja dus maar 5 uur opstaan 's morgens en de zonsopkomst gezien en heerlijk als eerste in het water (daarna kwamen er allemaal excursieboten en de rust was verstoord)
Grote broer van de Picasso, de Blue Triggerfish
Lionfish
Giant Murene
En natuurlijk de schildpadden zelf, heb er in 1 morgen 7 verschillende gezien.
De morgensessie werd abrupt afgebroken nadat een kolossale rog van 2 meter ineens vanuit het niets voor mij verscheen en waar ik behoorlijk van schrok, dus ik zwom een beetje bij de rog vandaan maar het bleef op me afkomen dus ik heb een pieter v/d hoogenband-100m-sprint naar de kant gemaakt, 5 minuten lang lopen trillen, maar ja nu hoorde ik later dat het een Manta Ray is geweest en die zijn heel 'lief', maar ja een beest van 2 meter in breedte die op je afkomt gaat niet in je koude kleren zitten, in mijn schrik heb ik hier geen foto van gemaakt en hier baal ik nu nog steeds van.
Ik hoop dat je hebt genoten van mijn verhaaltje en van de foto's
ik ben ook een keer flink geschrokken toen ik een napoleonsvis ineens op een meter achter me zag zwemmen
Citaat van Stealth, woensdag 5 oktober 2011, 16:25 uur ik ben ook een keer flink geschrokken toen ik een napoleonsvis ineens op een meter achter me zag zwemmen
kan ik me goed voorstellen, zijn ook behoorlijk grote beesten!
Lijkt een beetje op Eilat, Israel. Daar is het onder water ook zo mooi.
Maar als ik me niet vergis is dat ook het zelfde water? De rode zee...
En voor het goeie ook maar even een sunsetje erbij
mooie sunset zeg!
en ja het is idd dezelfde zee! heerlijke temperatuur van zeewater trouwens, vooral einde v/d dag toen was het een graad of 32 (bij het binnenrif) buitenrif was een redelijk constante temp van 28 a 29 graden, ook heerlijk
zelf ben ik daar ook geschrokken door een murene die ineens tussen de rotsen vandaan kwam ben meteen naar het wateropervlak gegaan en terug op de boot geklommen hahaha maar wel een geweldige ervaring | Gewijzigd: 6 oktober 2011, 13:30 uur, door jesje79