Groetjes Lynette
die is wel heel klein xd maar ik heb hem gevonden
heb jij andromena stelsel op de foto? En herkenbaar dat buiten het beeld vallen :C
Ik ga zo weer ff zitten uit mn slaapkamer raam.. misschien heb ik nog een keer geluk
heb jij andromena stelsel op de foto? En herkenbaar dat buiten het beeld vallen :C
Ik ga zo weer ff zitten uit mn slaapkamer raam.. misschien heb ik nog een keer geluk
Zou zomaar kunnen, ik heb eerlijk gezegd geen idee waar alle sterrenbeelden en zo zitten, wordt tijd dat ik me daar es in verdiep Eentje is in ieder geval naar het noorden gemaakt (de verkeerde kant dus) omdat naar het zuiden wolken zaten en het was vooral een test hoe een foto met een sluitertijd van 60 seconden eruit zou komen met betrekking tot star trailing en zo. | Gewijzigd: 8 oktober 2011, 23:31 uur, door ed-oorklep
Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten
Draconiden gaan wat trager dan andere meteoren, maar ze zijn toch zo weer voorbij hoor. Het is een korte opflitsing, een kort streepje dat je ziet, het duurt maar zoiets als een halve seconde. Je moet dus echt een tijdje goed blijven kijken. (en dan krijg je wel een pijnlijke nek heb ik gemerkt)
Rond 21.00 was de eerste piek en rond 23.00 de tweede. Na 23.00 is het aantal rap naar beneden gegaan. Ze zijn nog zichtbaar tot ongeveer 00.20, maar ik denk dat je er nu niet zoveel meer ziet. De maan zit nu ook echt in de weg. Maar je kunt natuurlijk altijd nog gaan kijken. Zelfs al zie je er maar 1, als dat een mooie is, is het toch de moeite waard!
Danku, ga nog even buiten kijken
Heb er net één gezien idd zeer snel voorbij maar wel mooi
Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten
Ik heb het snel voor gezien gehouden. Aardig wat mooie exemplaren gezien dit jaar dus ik vind het wel goed zo...
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Daniel