Op Rondweg van Koudekerke (N288) is in de nacht van zaterdag op zondag de discobus van de Hooizolder in Westkapelle recht over een rotonde heen gereden. Het eenzijdige ongeval vond rond 04.30 uur plaats. De chauffeur van de bus werd vanwege de dikke mist verrast door de rotonde en reed er vervolgens met de bus recht overheen. De bus kwam op de Rondweg Biggekerke tot stilstand. Bij het ongeval raakte gelukkig niemand gewond. In de bus zaten op het moment van het ongeval geen passagiers.
Bergingsbedrijf Kuzee uit Vlissingen heeft een hekwerk en een verkeersbord vanonder de bus getrokken waarna de bus zelfstandig verder kon rijden naar een veilige plek.
Bron hvzeeland.nl
Mag toch aannemen dat ie de route niet voor het eerst reed, dan weet je toch dat er een rotonde ligt?!?!
En zo dicht was de mist toch ook weer niet, of wel?!
Als dat wel het geval was en hij de rotonde pas op het laatste moment zag, kun je ook vraagtekens zetten bij de gereden snelheid onder die omstandigheden.
En getuige de remsporen heeft ie niet zacht gereden.
Ik vind het een merkwaardig ongeval, als je het mij vraagt
iedere chauffeur is anders natuurlijk, maar in de tijd dat ik naar de Hooizolder ging reden de meeste chauffeurs behoorlijk asociaal met zo'n bus..
euh het is gewoon een bus die de disco gangers (ik zelf ben in de hooi al 1000 jaar niet geweest) naar huis brengt meer niet
als je een discobus wil moet je even kijken op www.nooitmeernaarhuis.nu ... dan heb je een disco bus *(en een verdomd goed feestje !)