Moet je maar eens opletten, ze zijn bijna altijd tussen 13.30 em 14.30.
De laatste die ik gehoord heb was 19 september om 14.20
En inderdaad, ik, en met mij nog veel meer mensen, kijken er ondertussen niet meer van op en lopen lekker door of er niets aan de hand is.
(vind het persoonlijk trouwens echt heerlijke klappen )
De frequentie van de trillingen was volgens hem bijzonder hoog: boven de 10 Hz met uitschieters tot 20 Hz. Dat is dan ook de reden waarom de knal over een grote afstand goed te horen was. Klik op de tweede afbeelding om de metingen duidelijker te kunnen lezen.
Toelichting
Seismoloog Van Lare geeft dinsdagmorgen een toelichting op de metingen in het radioprogramma ZeelandNu. Hij spreekt om 07.15 uur met Remco van Schellen over de explosie.
Tijdstip
Volgens de seismogrammen heeft de explosie vrijdagavond plaatsgevonden om tien minuten en 26 seconden over tien. De politie zocht maandagmiddag met man en macht naar sporen van de explosie.
Bron is http://www.omroepzeeland.nl/nieuws/explosi...roep+Zeeland%29
Haha het houd de gemoederen bezig | Gewijzigd: 26 september 2011, 21:44 uur, door Klapper
http://forum.onweer-online.nl/index.php?sh...=28448&st=0
check @ henk55 | Gewijzigd: 26 september 2011, 22:34 uur, door Klapper
RITTHEM - Maandagochtend kwam het besef dat ze misschien wel eens door het oog van de naald zijn gekropen, keihard binnen. "Het gaat nu pas dagen dat er tussen die bom en onze camping slechts een dijk heeft gelegen", zegt Rieneke Cevaal van de Karnemelkshoek in Ritthem.
En dat is ons geluk geweest. Anders hadden de caravans waarschijnlijk omver gelegen."
Ze heeft er slecht van geslapen. Ook bij een aantal campingsgasten komen de emoties goed los. "Ik was vanochtend om kwart over vijf al aan het strijken, dan weet je het wel..!" En voor half negen hing Cevaal aan de telefoon om burgemeester René Roep van Vlissingen ter verantwoording te roepen. "Waar was hij de afgelopen dagen? Hij is toch onze burgervader? Ik heb hem gedwongen hier naar toe te komen." Roep is nog die zelfde ochtend naar de camping gereden om te praten met de eigenaars en hun gasten. "En ik moet zeggen, hij heeft de tijd genomen."
's Avonds toog de burgemeester andermaal naar Ritthem voor een informatiebijeenkomst voor omwonenden. Roep: "Dit is in Nederland nog niet eerder voorgekomen. Dat maakt het juist zo angstig." De onrust is groot. Het uiterste puntje van de zeedijk wordt volgens de Ritthemmers steeds vaker gebruikt voor praktijken die het daglicht niet kunnen verdragen. Drugshandel is er daar zeker één van, zo werd gewezen op het vele autoverkeer na zonsondergang op de doodlopende weg.
Volgens voorzitter Friedy Geeve van de dorpsraad zijn de overlast op het strand met enige regelmaat onderwerp van gesprek met de gemeente. Roep kondigde gisteren aan dat hij de politie onderzoek laat doen naar de achtergrond van duistere zaakjes rond de zeedijk de afgelopen jaren. De burgemeester noemde in dat verband ook mogelijke wapenhandel. Geeve beschouwt de explosie, die vrijdagavond het caisson op het strand vernielde, als 'de kroon op de teloorgang van het gebiedje'. "Blijkbaar is dat stuk strand heel erg in trek bij lieden met minder goede bedoelingen."
De bestuurders van de twee auto's die kort na de klap zijn gezien, hebben zich inmiddels bij de politie gemeld. Uit het verhoor is gebleken dat ze niets met de zaak te maken hebben. Zaakofficier van justitie Rob Rammeloo verwacht dat het forensisch onderzoek eind deze week meer duidelijkeid zal geven over de aard van de explosie. Hij sluit nu nog niet uit dat het caisson door een projectiel vanuit de lucht, vanaf het water of de dijk is vernietigd. De Mobiele Eenheid kamde gisteren de bosstrook achter de zeedijk uit en vond nog meer brokstukken van het caisson.
Bron:PZC
Edit: Foto toegevoegd van google Earth.
Grootte cirkel, camping, kleine cirkel, plaats van explosie.
| Gewijzigd: 27 september 2011, 04:36 uur, door henk55
sjongejonge wat een zeverklep zeg, de Cevaal..
Het enige nieuws van dit bericht is eigelijk dat het dus niet de bestuurders van die auto's waren.. Jammer.. Dan denk ik dat ze de daders niet meer vinden.
Moet je maar eens opletten, ze zijn bijna altijd tussen 13.30 em 14.30.
De laatste die ik gehoord heb was 19 september om 14.20
En inderdaad, ik, en met mij nog veel meer mensen, kijken er ondertussen niet meer van op en lopen lekker door of er niets aan de hand is.
(vind het persoonlijk trouwens echt heerlijke klappen )
Deze dreunen komt van de Luchtmacht die doen test vluchten tussen Steenbergen en Tiel.
http://www.omroepbrabant.nl/?news/13777813...st-Brabant.aspx
De Mobiele Eenheid heeft maandagmiddag op de zeedijk bij Ritthem en in het bos er achter gezocht naar sporen van de explosie die vrijdagavond op het strand een caisson vernielde. Bij de zoektocht waren ook bomverkenners betrokken voor het geval er explosieven zouden worden aangetroffen, aldus politiewoordvoerder Esther Boot. De Zeeuwse politie werd geholpen door explosievenexperts van de nationale recherche. Het uitkammen van het bosperceel ging door tot het invallen van de duisternis. Volgens Boot is er niets gevonden wat meer licht op de zaak werpt. foto Izaäk Vekeste
Bron: PZC
Onweersdagen: 0
Maximale wat hier mag opgeslagen worden is als ik me niet vergis 1.4 klasse..
Maar ik ben daar totaal geen expert in en de verhalen die ik hoor zijn ook via via gekomen...
dat is een vuurwerk klasse. Hier in nederland mag 1.4 klasse verkocht worden. 1.1 is het zwaarste soort vuurwerk.
als't vuurwerk is wil ik toch wel eens weten waar die dingen te krijgen zijn
ben m'n slof astronauten ondertussen wel beu
Nou, zoiets wil ik niet in mijn straat hoor.. Zijn al een keer ramen gesneuveld door zo'n figuur met een of andere vuurwerkbom. Een beetje harde knallen zijn wel leuk, dat vind ik zelf ook... Maar dat hele zware vuurwerk hoeft van mij niet.
je snap wat ik bedoel
Oh jawel , maar het is o.a. één van de meest gemaakte fouten naast bijv. de "ididentiteit(skaart)".
Dus kon het niet laten om er op te reageren.
Vuurwerk wordt ingedeeld in 4 gevarenklassen:
Klasse 1.1 gevaar voor massa-explosie.
Klasse 1.2 gevaar voor scherfwerking, maar niet met gevaar voor massa-explosie.
Klasse 1.3 gevaar voor brand, gering gevaar voor luchtdruk- of scherfwerking of gevaar voor beide, maar niet met gevaar voor massa-explosie
Klasse 1.4 een gering ontploffingsgevaar, dat beperkt blijft tot de verpakking
[bron: zwaailichten.org]